Jump to content

skillnad 302 manuell och 351 cleveland FMX automat 1969


Recommended Posts

Hej!

Vad är det med motorfästena som inte stämmer?

Om jag vill ha en FMX i min bil med 302 måste jag ha andra motorfästen då alltså?

Likväl som att man då isf behöver andra motorfästen om man vill ha manuell i en bill med 351a?

Det är nämligen så att vi disskuterar lite lätt att byta med varandra och vilka delar som isf bör bytas!

Mvh /Tomas Andersson

Link to comment
Share on other sites

Följande delar måste bytas.

- Växellådsbalk

- 164kugg startkrans (ifall du nu har 157kugg startkrans)

- blockplatta (ifall du nu har 157kugg startkrans)

- Yoke (har en sådan beg)

- Neutralkontakt (enklast sätta en microkontakt i växelväljarhus)

- Växelväljarstag (kan byggas av plattjärn det har jag själv gjort)

Allt annat går att återanvända

Link to comment
Share on other sites

Det verkar ju inte vara några större problem då!?

Man bör ju byta startmotorer med vararndra också då om det är olika antal kugg.

Byter väl även kardaner isf också?

Har krypit under och kikat på min låda idag, den har ett skruvat lock på ovansidan, betyder det alltså att det är en sk "toploader"?

Mvh /Tomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...