Jeppeman77 September 16, 2009 Report September 16, 2009 Undrar om det är nån här på forumet som har bytt utväxling på era mussar och hur mycket extra det varvar vid tex 110 km/t. Har läst lite på forumet men hittar mest trådar med en massa konstiga matte formler å knas hur man ska räkna ut det.Tänkte det var lättare att fråga nån som har annan utväxling. Skriv gärna vad ni har för utväxling och hur mkt det varvar vid 110.Jag har en manuell låda så det är väl det som är intressant, antar att ni med automat får lite andra varvtal.Skulle vilja passa på och tacka Andreas på No Fear Motorsport för all hjälp med kompressor installationen. Grym service och alltid trevlig att prata med. Kan rekomendera honom varmt om ni behöver hjälp med nått Citera
ErikC September 16, 2009 Report September 16, 2009 Undrar om det är nån här på forumet som har bytt utväxling på era mussar och hur mycket extra det varvar vid tex 110 km/t. Har läst lite på forumet men hittar mest trådar med en massa konstiga matte formler å knas hur man ska räkna ut det.Tänkte det var lättare att fråga nån som har annan utväxling. Skriv gärna vad ni har för utväxling och hur mkt det varvar vid 110.Jag har en manuell låda så det är väl det som är intressant, antar att ni med automat får lite andra varvtal.Skulle vilja passa på och tacka Andreas på No Fear Motorsport för all hjälp med kompressor installationen. Grym service och alltid trevlig att prata med. Kan rekomendera honom varmt om ni behöver hjälp med nått Andreas är grym!4.10 utväxling i din skulle nog ligga på 2400-2500/rpm i 110. Jag har en utväxlings kalkylator på jobbet, ska rota fram den imorgon och kolla exakt. Citera
magnus eriksson September 17, 2009 Report September 17, 2009 Kan det här vara till någon hjälp? http://www.race-cars.net/calculators/mp ... lator.html Citera
DanielG September 17, 2009 Report September 17, 2009 Här slipper du räkna, men du får mäta din däckshöjd i tumhttp://www.axleandparts.se/download/tire-gearratio.pdf Citera
ekan September 17, 2009 Report September 17, 2009 Skulle vilja passa på och tacka Andreas på No Fear Motorsport för all hjälp med kompressor installationen. vad blev det för kompressor??? Citera
Jeppeman77 September 18, 2009 Author Report September 18, 2009 Vortech v-2 sq s-trim. Blev asbra, 446 hk på hjulen och 560 nm. Paul Meister mappa in den. Den har den gått som en klocka efter det, precis som om den skulle ha kommit från fabrik. Är faktiskt riktigt nöjd med den men mycke vill ha mer.... Mvh Jeppe Citera
ErikC September 18, 2009 Report September 18, 2009 Vortech v-2 sq s-trim. Blev asbra, 446 hk på hjulen och 560 nm. Paul Meister mappa in den. Den har den gått som en klocka efter det, precis som om den skulle ha kommit från fabrik. Är faktiskt riktigt nöjd med den men mycke vill ha mer.... Mvh JeppeThat's my boy!Jag hälsade Paul att du var nöjd med tune'en Citera
Jeppeman77 September 22, 2009 Author Report September 22, 2009 Är det ingen som har 4:10 utväxling här på forumet och i så fall e ni nöjda med det? Citera
Jeppeman77 April 16, 2010 Author Report April 16, 2010 Nu va utväxlingen bytt. 4.10 blev det. Kan bara säga MOHAHAHA, fan va bra det blev! Citera
bb May 14, 2010 Report May 14, 2010 hej vad fick du för varvtal vid 100km vart det störande tycker du Citera
*Micke* May 14, 2010 Report May 14, 2010 Har jag vetat att den inte skulle varva mer i 110 ca 2300rpm. Skulle jag satt i 3.90:1Har 3.73:1 nu (Automat)Man slipper resonans om den varvar lite mer i dom farterna (om man nu har ngn )./Micke Citera
bb May 15, 2010 Report May 15, 2010 fick ni gå in med xcalen och ändra där också när ni bytte utväxling hastighetsmätaren stämmer eller inte vad vet jag Citera
*Micke* May 16, 2010 Report May 16, 2010 Jag har då ändrat både utv. och hjulstorlek i Xcalen./Micke Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.