September 16, 200915 yr comment_81114 Undrar om det är nån här på forumet som har bytt utväxling på era mussar och hur mycket extra det varvar vid tex 110 km/t. Har läst lite på forumet men hittar mest trådar med en massa konstiga matte formler å knas hur man ska räkna ut det.Tänkte det var lättare att fråga nån som har annan utväxling. Skriv gärna vad ni har för utväxling och hur mkt det varvar vid 110.Jag har en manuell låda så det är väl det som är intressant, antar att ni med automat får lite andra varvtal.Skulle vilja passa på och tacka Andreas på No Fear Motorsport för all hjälp med kompressor installationen. Grym service och alltid trevlig att prata med. Kan rekomendera honom varmt om ni behöver hjälp med nått
September 16, 200915 yr comment_81128 Undrar om det är nån här på forumet som har bytt utväxling på era mussar och hur mycket extra det varvar vid tex 110 km/t. Har läst lite på forumet men hittar mest trådar med en massa konstiga matte formler å knas hur man ska räkna ut det.Tänkte det var lättare att fråga nån som har annan utväxling. Skriv gärna vad ni har för utväxling och hur mkt det varvar vid 110.Jag har en manuell låda så det är väl det som är intressant, antar att ni med automat får lite andra varvtal.Skulle vilja passa på och tacka Andreas på No Fear Motorsport för all hjälp med kompressor installationen. Grym service och alltid trevlig att prata med. Kan rekomendera honom varmt om ni behöver hjälp med nått Andreas är grym!4.10 utväxling i din skulle nog ligga på 2400-2500/rpm i 110. Jag har en utväxlings kalkylator på jobbet, ska rota fram den imorgon och kolla exakt.
September 17, 200915 yr comment_81152 Kan det här vara till någon hjälp? http://www.race-cars.net/calculators/mp ... lator.html
September 17, 200915 yr comment_81192 Här slipper du räkna, men du får mäta din däckshöjd i tumhttp://www.axleandparts.se/download/tire-gearratio.pdf
September 17, 200915 yr comment_81225 Skulle vilja passa på och tacka Andreas på No Fear Motorsport för all hjälp med kompressor installationen. vad blev det för kompressor???
September 18, 200915 yr Author comment_81260 Vortech v-2 sq s-trim. Blev asbra, 446 hk på hjulen och 560 nm. Paul Meister mappa in den. Den har den gått som en klocka efter det, precis som om den skulle ha kommit från fabrik. Är faktiskt riktigt nöjd med den men mycke vill ha mer.... Mvh Jeppe
September 18, 200915 yr comment_81264 Vortech v-2 sq s-trim. Blev asbra, 446 hk på hjulen och 560 nm. Paul Meister mappa in den. Den har den gått som en klocka efter det, precis som om den skulle ha kommit från fabrik. Är faktiskt riktigt nöjd med den men mycke vill ha mer.... Mvh JeppeThat's my boy!Jag hälsade Paul att du var nöjd med tune'en
September 22, 200915 yr Author comment_81530 Är det ingen som har 4:10 utväxling här på forumet och i så fall e ni nöjda med det?
April 16, 201015 yr Author comment_90504 Nu va utväxlingen bytt. 4.10 blev det. Kan bara säga MOHAHAHA, fan va bra det blev!
May 14, 201014 yr comment_92210 Har jag vetat att den inte skulle varva mer i 110 ca 2300rpm. Skulle jag satt i 3.90:1Har 3.73:1 nu (Automat)Man slipper resonans om den varvar lite mer i dom farterna (om man nu har ngn )./Micke
May 15, 201014 yr comment_92255 fick ni gå in med xcalen och ändra där också när ni bytte utväxling hastighetsmätaren stämmer eller inte vad vet jag
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.