Iceman October 28, 2009 Report Share October 28, 2009 Hej,Jag funderar på att köpa en nyare mustang från 2000-talet och har några frågor som ni kanske vill hjälpa mig med:1. Är V6:a eller en V8:a man skall ha?2. Vad bör man mer tänka på vid köp?Tack på förhand Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 October 28, 2009 Report Share October 28, 2009 Hej,1. Är V6:a eller en V8:a man skall ha?Finns bara ett alternativ. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe October 28, 2009 Report Share October 28, 2009 Hej,1. Är V6:a eller en V8:a man skall ha?Finns bara ett alternativ. Ja det finns bara ett alternativ, om man vill kunna sälja bilen någon gång! Ingen köper en V6! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
grufman October 29, 2009 Report Share October 29, 2009 V8. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanta October 29, 2009 Report Share October 29, 2009 Ja det finns bara ett alternativ, om man vill kunna sälja bilen någon gång! Ingen köper en V6!Instämmer, har haft en -95a med V6a, skitsvår att sälja av! Nästa gång skall det bli en V8a helt klart! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iceman October 29, 2009 Author Report Share October 29, 2009 Och nu till vad som brukar vara en känslig fråga till de som har en bil med en V8:a motor... Vad drar Mustangen i snitt när det gäller stadskörning, blandat och långkörning? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassemålare CMC 2071 October 29, 2009 Report Share October 29, 2009 Min drar mellan 0.8-1.0 landsväg beroende på last och väderoch vind, märk väl om jag håller mig under 110 kmh. Stadstrafik 1.2-1.3 under normala förhållanden, men det är klartdet beror på blyfoten. Jag testade på Autoban melllan Berlin och Hannover då låg jag i180-190 kmh med cabben nere då ville stumpan ha ca 1.8 liter milenvilket jag tycker är ganska bra, min 9.5a kombi drar snarare mer än mindre soppa. Jag är jätte nöjd med förbrukningen. har dessutom hört att V6 andrar minst lika mycket soppa som V8 an men är bara hälften såroligt, minst. MVH Lasse. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe October 29, 2009 Report Share October 29, 2009 Och nu till vad som brukar vara en känslig fråga till de som har en bil med en V8:a motor... Vad drar Mustangen i snitt när det gäller stadskörning, blandat och långkörning?Min 05:a drar: Landsväg 1,0Blandad 1,2Stad 1,4 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbe cmc 2103 October 29, 2009 Report Share October 29, 2009 Finns inget alternativ..V8,och drar den mellan 2-5 L/mil så är allt som det ska Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nenne October 29, 2009 Report Share October 29, 2009 Och nu till vad som brukar vara en känslig fråga till de som har en bil med en V8:a motor... Vad drar Mustangen i snitt när det gäller stadskörning, blandat och långkörning?Jag förstår inte frågan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
b-ckis cmc2368 October 29, 2009 Report Share October 29, 2009 V8.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mats g johansson October 30, 2009 Report Share October 30, 2009 Och nu till vad som brukar vara en känslig fråga till de som har en bil med en V8:a motor... Vad drar Mustangen i snitt när det gäller stadskörning, blandat och långkörning?Som jänkarna säger: "It's not about miles per gallonIt's about smiles per gallon" Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iceman October 31, 2009 Author Report Share October 31, 2009 Tack för alla svar. Dom sista svaren bekräftade känsligheten i frågan. Dock med glimten i ögat... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts