Jump to content

hot rod kammar


bb

Recommended Posts

byt ut h pipan mot en x o ni slipper fiskebåten.

Annars ha h alt separata.

Jag ska testa med en custom x pipa vilken vecka som helst. Ska bara orka :o

jag gillar dock fiskebåtsljudet. Det ska inte låta som en motorsåg. :clap:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 388
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej självklart är det min bil som har avgasvärden som inte stämmer, troligen pga att den inte är rätt mappad än.

Fick idag på morgonen min "tune" som jag blivit lovad av Erik och Paul på Torq ska klara mätningarna på SBP.

Hade både för hög CO och HC på tomgång innan...

Återkommer när jag laddat i "tunen" och varit på SBP igen.

Link to comment
Share on other sites

Gäst
Hej självklart är det min bil som har avgasvärden som inte stämmer, troligen pga att den inte är rätt mappad än.

Fick idag på morgonen min "tune" som jag blivit lovad av Erik och Paul på Torq ska klara mätningarna på SBP.

Hade både för hög CO och HC på tomgång innan...

Återkommer när jag laddat i "tunen" och varit på SBP igen.

Väntar med spänning!!! :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har monterat Ford Racing kammar i en Rocsh men han var inte nöjd så vi var tvunga att addera detta insuget släppets 26 maj, Long tubes + tune + Cai + throttelbody spacer. Låter som en 60-talare på tomgång och som en F1 mellan 4-6000 rpm

Link to comment
Share on other sites

Har monterat Ford Racing kammar i en Rocsh men han var inte nöjd så vi var tvunga att addera detta insuget släppets 26 maj, Long tubes + tune + Cai + throttelbody spacer. Låter som en 60-talare på tomgång och som en F1 mellan 4-6000 rpm

Vad var anledningen till missnöjet då ?

Link to comment
Share on other sites

Nu är man "kammad". 3 timmar, så var det klart :--

Gungade ganska fint innan jag höjde tomgången lite så att man kunde köra den i vanlig trafik, låg o puttra i 540rpm. :--

Dock ska jag få fram en tune till bilen också, lite hej o hå att komma iväg nu från stillastående :)

Kan säga att redan utan en riktig tune så FINNS det mer av ALLT, både HP och NM

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Kammar ger ca 30 häst och i kombination med portade toppar och long headers ca 50. :thumbup:

Mitt trim ser du nedan och jag upplever bilen som värsta monstret nu jämfört med innan, jag är toknöjd med både ljud och prestanda!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Idag hade jag fått min customtune från Brenspeed :D

91 octane, Hot Rod kammar, FRPP 85mm CAI och FR500 dämpare.

HERRE J**LAR, Skillnade var som att jämföra en gammal skruttig Corolla mot en Rymdraket i prestanda :twisted:

Bilen går som en dröm, lätt att komma iväg med manuell låda, tomgången håller sig stabil och det känns som däcken inte har fäste på 2:ans växel med fullgas :twisted:

Kan starkt rekommendera Brenspeed för de som ska "kamma" sina bilar :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jag åker till Håkan Prytz på söndag kväll. Kammar, nya olja, filter... och med en ny tune från BAMACHIPS i predatorn.

Ska bli jävligt skoj.....

Synd bara på vädret i helgen.... annars, först Kjula Dragway hela helgen.

Race. Sen nya kammar på söndan.... mönster-helg.....

Link to comment
Share on other sites

SKruvade ditt det nya Ford Racing insuget, Och la även till den nya trådlösa trimtuner från SCT ruskigt rolig leksak :-- Och en trimtune från BAMA. Och den rör sig duktig...............

Link to comment
Share on other sites

Körde just hem från Linköping. HÅKAN PRYTZ säger jag bara. Snabbt byte av olja, filter och kammar. HERREJÄVLAR vilken skillnad det blev redan utan speciell tune. Lite kinkig på tomgången kan jag lugnt säga... imorrn ersätter jag BAMA's race-tune men en moddad dito för just kammarna.

HÅRIGT ljud vid högre varv, JÄVLAR ANAMMA vilken sång !!!

Hårstråna på armarna reste sig nästan hela vägen hem... 1.5 timmar njutning...

Nån som behöver en stereo? Jag körde hela v'ägen hem och bara njöööööööt !!!

Detta var lika roligt som det var när jag körde bilen för allra första gången!! Så kan ni tänka själva hur kul det var.

Lite molk i bägare var att jag lekte Tarzan idag på Kjula Dragway, hoppade över ett rep, och landade i gräset med ryggskott.. frugan sa, men Ulf, det måste du ju fatta, med den där kroppen hoppar man INTE !!

Så ur och i bilen idag har varit både njutning och pina... mest njutning trots allt.

Link to comment
Share on other sites

Grattis Uffe, till trimmet asså, inte ryggen.

Jag lyssnar heller numera nästan aldrig på stereon! :clap:

Link to comment
Share on other sites

Grattis Uffe, till trimmet asså, inte ryggen.

Jag lyssnar heller numera nästan aldrig på stereon! :clap:

Nä, det gör inte jag heller men det är mest för att jag inte hör den pga av all resonans. Nu går jag lite OT, men Arno, du har GTA ljuddämpare ser jag. Är det dom från FordRacing ? Är dom resonansfria ? Låter dom tillräckligt ?

Link to comment
Share on other sites

Grattis Uffe, till trimmet asså, inte ryggen.

Jag lyssnar heller numera nästan aldrig på stereon! :clap:

Nä, det gör inte jag heller men det är mest för att jag inte hör den pga av all resonans. Nu går jag lite OT, men Arno, du har GTA ljuddämpare ser jag. Är det dom från FordRacing ? Är dom resonansfria ? Låter dom tillräckligt ?

Japp, FR!

Kombinationen med hotrodkammar portade toppar men framförallt mina LT headers med fullflödeskatt gör att ljudet är tillräckligt, får andå ljuddämpa tillfälligt vid kallstart.

Kom och lyssan vettja, vi är ju nästan grannar!

EDIT: Och ja, dom är resonansfria! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Grattis Uffe, till trimmet asså, inte ryggen.

Jag lyssnar heller numera nästan aldrig på stereon! :clap:

Nä, det gör inte jag heller men det är mest för att jag inte hör den pga av all resonans. Nu går jag lite OT, men Arno, du har GTA ljuddämpare ser jag. Är det dom från FordRacing ? Är dom resonansfria ? Låter dom tillräckligt ?

Japp, FR!

Kombinationen med hotrodkammar portade toppar men framförallt mina LT headers med fullflödeskatt gör att ljudet är tillräckligt, får andå ljuddämpa tillfälligt vid kallstart.

Kom och lyssan vettja, vi är ju nästan grannar!

EDIT: Och ja, dom är resonansfria! :thumbup:

Ja, det vore kul att höra dom i verkligheten, vi bor ju som sagt nära så det borde ju gå att ordna. Bara det att dom är resonansfria gör ju att jag skulle kunna köpa dom "ohört".

Link to comment
Share on other sites

Körde just hem från Linköping. HÅKAN PRYTZ säger jag bara. Snabbt byte av olja, filter och kammar. HERREJÄVLAR vilken skillnad det blev redan utan speciell tune. Lite kinkig på tomgången kan jag lugnt säga... imorrn ersätter jag BAMA's race-tune men en moddad dito för just kammarna.

HÅRIGT ljud vid högre varv, JÄVLAR ANAMMA vilken sång !!!

Hårstråna på armarna reste sig nästan hela vägen hem... 1.5 timmar njutning...

Nån som behöver en stereo? Jag körde hela v'ägen hem och bara njöööööööt !!!

Detta var lika roligt som det var när jag körde bilen för allra första gången!! Så kan ni tänka själva hur kul det var.

Lite molk i bägare var att jag lekte Tarzan idag på Kjula Dragway, hoppade över ett rep, och landade i gräset med ryggskott.. frugan sa, men Ulf, det måste du ju fatta, med den där kroppen hoppar man INTE !!

Så ur och i bilen idag har varit både njutning och pina... mest njutning trots allt.

Jag sa ju att det blir skillnad redan innan man lägger in tunen ;)

Men ÄNNU roligare blir det när du lägger in tunen :--

Link to comment
Share on other sites

Däremot tycker jag det vandrar i varvtalet... någorlunda stabilt, men ibland varvar det upp till över 1000 och ibland ner till dryga 500. Men oftast stabilt runt 750-800...

Å andra sidan la jag på tunen imorse, den behöver kanske ett par starter till innan det stabiliserar sig.

Innan jag la på BAMAs modifierade tune kunde jag inte starta bilen knappt... den gamla race tunen låg i.... den dog på studs nästan... la på den moddade tunen och då gick det så fint...

Ska bli så skoj att testa den på strippen i augusti... och se om jag kan putsa mina 13.39 med gatdäck...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...