Jump to content

hot rod kammar


bb

Recommended Posts

Inga problem med Hot-Rod kammarna. Sa lange ni har kvar kattarna sa funkar det alldeles utmarkt :)

Det låter ju bra.

Har ju sportkattar på nu, fast dom tänkte jag plocka bort efter besiktningen dock, då jag ska svetsa ett x-pipe nu i vinter o då blir det svårt o få plats med nå kattar tror jag då jag har longtubes på.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 388
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu har jag börjat att byta kammar :thumbup:

/Micke

Jahapp o då va man om möjligt ännu mera sugen :)

Ska bli kul o höra skillnaden livé, efter det är man väl fast. Fast det e jag iof redan. Lyssnar på videoklippet varje dag i princip.

Tjejen börjar bli galen på en :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har en sådan till salu ?? Rotunda fjäder kompressor.

Man lär ha en sådan för att byta kammar :? måste få tag i en innan jag kan fortsätta :(

/Micke

Jag kan nog fa tag pa en, men det gar inte fort dessvarre. Rotunda kan vara lite smasloa ibland sen frakt till Sverige pa det. Let me know!

Link to comment
Share on other sites

Lyssnar på videoklippet varje dag i princip.

Tjejen börjar bli galen på en :thumbup:

Ja kammade motorer later fanimej gott! Det ar beroendeframkallande

Forvissa stotstanger, men jag behovde bara byta en kam for att fa det har ljudet och 500hk pa hjulen :D

Link to comment
Share on other sites

Japp, här är en till som e på gång. Kommer byta till Ford Racings portade toppar också! Längtar till våren!!! :--

Link to comment
Share on other sites

Det ska bli spännande och se vilka effekter ni får med andra kammar, headers, pulleys osv. Antar att ni kommer ha en anpassad mappning för era mods också. Borde ju dessutom rinna igenom besiktningen utan problem :)

Link to comment
Share on other sites

Linköping... Då kan jag tänka mig att Prytz inblandad :roll: eller

Lycka till med bygget :thumbup:

/Micke

Så är det ju :-- , har hjälpt Håkan med hans byggen gjort div specialdelar ;) osv.

Nu hjälper han mig med mitt nya bygge och jag honom med hans senaste kreation :thumbup:

Han har ju gjort min första Mustang med en gång i tiden :clap:

Link to comment
Share on other sites

Det ska bli spännande och se vilka effekter ni får med andra kammar, headers, pulleys osv. Antar att ni kommer ha en anpassad mappning för era mods också. Borde ju dessutom rinna igenom besiktningen utan problem :)

Det blir en riktigt bra effektokning med dessa moddar, men som du sager sa ar tune'en (mappningen) oehort viktig for att bilen ska funka som den ska och fa ut sa mycket som mojligt med kammarna

Link to comment
Share on other sites

He,he jag kommer också att köra med både kammar och dom portade topparna :--

Dynatech långa headers, Steeda Under Pulley, Ford Racing Billet 62mm Throttle Body, Ford Racing Cold Air Kit, osv,osv

Japp, det blir samma för mig! Lika bra att köra när man ändå kör s a s :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har en sådan till salu ?? Rotunda fjäder kompressor.

Man lär ha en sådan för att byta kammar :? måste få tag i en innan jag kan fortsätta :(

/Micke

MIn är på väg hem bör vara hemma i slutet av nästa vecka om intresse finnes!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...