Arreflod. November 21, 2009 Report November 21, 2009 Fan va fint väder, nästan sommar! Tog kameran med mig och körde en sväng. Låter det ok? Ps det är inte lådan som slirar. Ds Citera
Per Berglund November 21, 2009 Report November 21, 2009 Fan va fint väder, nästan sommar! Tog kameran med mig och körde en sväng. Låter det ok? Ps det är inte lådan som slirar. Ds Låter kanon!!!Men händer nått med farten?Verkar inget klipp i bilen som om effekten inte kommer ner i asfalten eller ljuger kameran? Citera
Arreflod. November 21, 2009 Author Report November 21, 2009 Det stora problemet är att få ner kraften i gatan. Du vet att de är ganska lätta i bak och den viktgeometrin hjälper ju inte gärna till när man inte har good stuff rakt igenom! Motor och drivlina är ju klar men nu återstår en del chassianpassningar så som ny axel och upphängningar, frambromsar (finns i kartong i garaget). Förutom det så kör jag på tjintjong däck som är håra som hockeypuckar vilket gör att jag får en caddy diesels 60-fots tid Slutligen zomar kameran vindrutan istället för vägen på de ställen jag trycker på = lika med dålig eller ingen uppfattning om fart. Nä, hoppas det blir bättre fjutt till sommaren ! Även om du troligen bara kommer att se mig i backspegeln Citera
JanneJ November 21, 2009 Report November 21, 2009 Läckert ljud i maskin!Kul att se lite livebilder, bilar ska röra på sig.Att få med känslan av fart i en video är inte så lätt, i den här går det stundtals i över 120 km/h på en kurvig väg, men det känns verkligen inte så när man tittar på videon.Hälsningar Citera
Per Berglund November 21, 2009 Report November 21, 2009 Det stora problemet är att få ner kraften i gatan. Du vet att de är ganska lätta i bak och den viktgeometrin hjälper ju inte gärna till när man inte har good stuff rakt igenom! Motor och drivlina är ju klar men nu återstår en del chassianpassningar så som ny axel och upphängningar, frambromsar (finns i kartong i garaget). Förutom det så kör jag på tjintjong däck som är håra som hockeypuckar vilket gör att jag får en caddy diesels 60-fots tid Slutligen zomar kameran vindrutan istället för vägen på de ställen jag trycker på = lika med dålig eller ingen uppfattning om fart. Nä, hoppas det blir bättre fjutt till sommaren ! Även om du troligen bara kommer att se mig i backspegelnJa svagaste länken styr heter det ju!Ett par lämpliga sulor och spärrdiff och saken är biff.Ser ut som ett öppet plenum så maskinen drar rätt högt i varvtalsområdet.Vilket varvtal nyper turbinen på? Citera
Arreflod. November 21, 2009 Author Report November 21, 2009 Det är ett Rpm airgap som jag har rest lite med träsockel. Sockeln var först endast tänkt som tempisolator. Jag trodde den var typ 3mm när jag köpte den men den är 1" eller nått. Men det har visat sig att den har positiv effekt till min snurra, jag har testat utan och det är inte alls lika roligt. Ser det som en kompensation till min kam XE266HR som är ganska snäll med mycket midd och vridpivån runt 4500. Nu kör jag med 2400/stall och tror att jag ska behålla det eftersom jag nu har 2,78 utv och ska byta till 3,50 eller i omnejd och då lär jag skjuta rätt nära mitt toppvrid när jag öppnar spjällen.Det är möjligt att jag stoppar dit en vassare mekanisk kam som matchar insuget framöver. Varva är kul och mycket annat kan man inte göra när man har moppemotor. Kanske tvångsmatning då men det är ett helt annat game. Citera
bj0rne November 27, 2009 Report November 27, 2009 Ajajaj vad sugen man blir.....66'an hänger på pallbockar o ser ledsen ut, vill ut o busa /Björn Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.