Jump to content

Vinterkul


Arreflod.

Recommended Posts

Fan va fint väder, nästan sommar! Tog kameran med mig och körde en sväng. Låter det ok? Ps det är inte lådan som slirar. Ds

Låter kanon!!!

Men händer nått med farten?

Verkar inget klipp i bilen som om effekten inte kommer ner i asfalten eller ljuger kameran? :--

Link to comment
Share on other sites

Det stora problemet är att få ner kraften i gatan. Du vet att de är ganska lätta i bak och den viktgeometrin hjälper ju inte gärna till när man inte har good stuff rakt igenom!

Motor och drivlina är ju klar men nu återstår en del chassianpassningar så som ny axel och upphängningar, frambromsar (finns i kartong i garaget).

Förutom det så kör jag på tjintjong däck som är håra som hockeypuckar vilket gör att jag får en caddy diesels 60-fots tid

Slutligen zomar kameran vindrutan istället för vägen på de ställen jag trycker på = lika med dålig eller ingen uppfattning om fart.

Nä, hoppas det blir bättre fjutt till sommaren ! Även om du troligen bara kommer att se mig i backspegeln

Link to comment
Share on other sites

Läckert ljud i maskin!

Kul att se lite livebilder, bilar ska röra på sig.

Att få med känslan av fart i en video är inte så lätt, i den här

går det stundtals i över 120 km/h på en kurvig väg, men det känns verkligen inte så när man tittar på videon.

Hälsningar

Link to comment
Share on other sites

Det stora problemet är att få ner kraften i gatan. Du vet att de är ganska lätta i bak och den viktgeometrin hjälper ju inte gärna till när man inte har good stuff rakt igenom!

Motor och drivlina är ju klar men nu återstår en del chassianpassningar så som ny axel och upphängningar, frambromsar (finns i kartong i garaget).

Förutom det så kör jag på tjintjong däck som är håra som hockeypuckar vilket gör att jag får en caddy diesels 60-fots tid

Slutligen zomar kameran vindrutan istället för vägen på de ställen jag trycker på = lika med dålig eller ingen uppfattning om fart.

Nä, hoppas det blir bättre fjutt till sommaren ! Även om du troligen bara kommer att se mig i backspegeln

Ja svagaste länken styr heter det ju!

Ett par lämpliga sulor och spärrdiff och saken är biff.

Ser ut som ett öppet plenum så maskinen drar rätt högt i varvtalsområdet.

Vilket varvtal nyper turbinen på?

Link to comment
Share on other sites

Det är ett Rpm airgap som jag har rest lite med träsockel. Sockeln var först endast tänkt som tempisolator.

Jag trodde den var typ 3mm när jag köpte den men den är 1" eller nått. :o Men det har visat sig att den har

positiv effekt till min snurra, jag har testat utan och det är inte alls lika roligt. Ser det som en kompensation till

min kam XE266HR som är ganska snäll med mycket midd och vridpivån runt 4500.

Nu kör jag med 2400/stall och tror att jag ska behålla det eftersom jag nu har 2,78 utv och ska byta till 3,50

eller i omnejd och då lär jag skjuta rätt nära mitt toppvrid när jag öppnar spjällen.

Det är möjligt att jag stoppar dit en vassare mekanisk kam som matchar insuget framöver. Varva är kul

och mycket annat kan man inte göra när man har moppemotor. Kanske tvångsmatning då men det är ett helt annat game. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...