Peter /Cobra October 3, 2010 Report October 3, 2010 Gott soundIntresserad av hur det känns med stumma motorfästen?Funderar på om man skulle skippa poly o köra stumma? Är inte mycket för komfort, men det är ju inte bara en 400m räser. Citera
freddan302 October 11, 2010 Author Report October 11, 2010 Jag hade polysar före och jag märker ingen skillnad mot mina stumma som jag har nu... Anledningen för att jag gjorde stumma fästen var för att få dit växellådan då mina polysar höjde motorn för mycket! Men om du redan har polysar och inte direkt har någon anledning att byta så skulle jag behållt dom på bilen. Citera
Peter /Cobra October 11, 2010 Report October 11, 2010 ok, har original nu men funderar på vad man ska ha istället. Citera
freddan302 October 15, 2010 Author Report October 15, 2010 Köp dig ett par polysar... Men köp inte Prothane, dåliga erfarenheter av dom! Höjer motorn massor så lådan tar i tunneln...Har bara hört bra om Energy Suspension's polysar. Sätt en ny under lådan också Citera
freddan302 October 17, 2010 Author Report October 17, 2010 Har gjort en liten slideshow/film på bilen i brist på annat när snön faller titt som tätt och temperaturen inte alls är behaglig... Citera
freddan302 February 7, 2011 Author Report February 7, 2011 Längesedan jag skrev här... Har tagit ur motorn ur bilen med allt vad det innebär. Ska fixa ett oljeläkage mellan motor och oljetråg samt lite små grejer! Kommer bilder och updates så småningom. Här är en på hur det ser ut nu Citera
freddan302 February 8, 2011 Author Report February 8, 2011 Ska ju sätta ett riktigt oljekyl på bilen och har idag borrat och gängat i min oljefilteradapter så jag får ut olja till turbon! Här har jag borrat och gängat 1/8" NPT Och här sitter min 1/8" NPT till -4AN koppling som sedan ska kopplas till turbon. Citera
freddan302 February 10, 2011 Author Report February 10, 2011 Nja man är ju ganska noga men inte tar jag då ur motorn bara för att tvätta Lite update då... Har fått mitt oljetråg svetsat idag... Har ju tidigare haft en oljereturanslutning som inte var svetsad i tråget... Kändes inte riktigt säkert med en mutter på baksidan så nu är det svetsat! Är inte riktigt färdigt på bilderna, ska ju dit lite färg och sånt Och här ska min oljetempsensor sitta..Till helgen kanske motorn hittar ner i bilen igen! Citera
freddan302 February 18, 2011 Author Report February 18, 2011 Monterat tillbaka motorn... Den är ganska shiny Här ligger den på sina fästen.. Har ju flyttat all el från motorutrymmet innanför framskärmen, har ordnat upp lite kablar där... Och såhär blev det... Det går ju ett tryckrör här också så det måste vara ganska bra om plats och det är det nu! Citera
freddan302 February 18, 2011 Author Report February 18, 2011 Här har jag satt dit elhärvan på motorn.. Här är växellådan på plats... TKO 26 spline in, 31 utKastade även dit växelspak med tillbehör! Lite mysig olja till min växellåda!Även min elektriska smogpump från en Camaro 02, kommer använda denna till vevhusventilation... Ska montera så denna drar genom min Moroso oljeseparator och slangar från ventilkåporna till den! Suget denna genererar är ungefär som en hushållsdammsugare! Stora anslutningen är IN och är på 1" Lilla anslutningen är 3/4" och är UT Citera
freddan302 March 9, 2011 Author Report March 9, 2011 Tog några bilder på hur det ser ut under huven just nu! Kommentera gärna på saker som kan göras bättre... Citera
freddan302 March 12, 2011 Author Report March 12, 2011 Idag fick bilen komma ner från sina pallbockar! Har tvättat, städat och därefter fick den mysa in under sitt täcke tills det är säsong! Citera
freddan302 March 25, 2011 Author Report March 25, 2011 I brist på annat tänkte jag göra en Spec lista på vad som egentligen är gjort med bilen för dom som undrar... Motor: Edelbrock E-street toppar 1.90".Edelbrock Performer 5.0 Insug.75mm Gasspjäll.ARP Pinnbultar.42lbs spridare. 255lph bränslepump. Masterpower T70 .96A/R46mm precision wastegate.45mm marmander dumpventil. Intercooler. B&G Custom Turbo Grenrör.Megasquirt II V3.57 mappas med Tunerstudio och MegaLogViewer.Setrab oljekylare med termostatDrivlina: Richmond 3.55 utväxling.Eaton Posi lamelldiff.Tremec TKO 3550 Växellåda. 28spline in och 31 spline ut. B&M Shifter.Centerforce Dualfriction koppling.Ford Racing Aluminium kardan. Chassie: Prothane bussningar.Eibach Sportline fjädrar.Tokico Illumina 5-vägsjusterbara stötdämpare.Steeda Caster/Camber plates.Steeda X2 Balljoints.Steeda Bumpsteer kit.Granatelli nedre bärarmar, justerbar höjd. Lakewood övre bärarmar.Eibach krängningshämmare (36mm fram, 24mm bak)Cobra 13" frambromsar.Russell stålomspunna slangar runt om. Annars är det lite mätare, ladd, oljetemp, lambda. Batteriet är flyttat bak i en Taylor batterilåda.Utvändigt är det Saleen 18" fälgar, andra framlycktor samt en Mach 1 frontläpp.Har säkert glömt nåt men det var vad jag kom på... All skruvning har jag gjort själv för dom som undrar, har aldrig lämnat in för nånting.. Citera
Norwall March 25, 2011 Report March 25, 2011 Alltså, måste uttrycka min beundran för din bil. Jag skulle gärna lämna upp min bil så du har lite vinterpyssel till hösten... Men jag vill inte ha en fuskfläkt....Klart imponerad! Citera
BUSET March 26, 2011 Report March 26, 2011 samma här!du måste veta hur en verkstad fungerar!! jävligt kul o se när folk som kan gör sitt jobb Citera
andreas-cmc 1562 April 6, 2011 Report April 6, 2011 Riktigt stiligt!Men angående din vevhusventilation, vart tar vevhusventen vägen efter smogpumpen som du kör med? Just 5.0an är jävligt känslig för det här med vevhusvent. Man ska egentligen bara köra med filter på båda kåporna (inga PCV-ventiler) samt plugga hålet bak på insuget och ta bort och plugga slangen från spjällhuset till insugsröret. Ser inte riktigt hur du har gjort på dina bilder, men där fick du ett tips i varje fall Lycka till och bränn gummi i sommar! Själv ska jag till Kiruna och Riksgränsen i helgen och köra turboskoter! Citera
freddan302 April 6, 2011 Author Report April 6, 2011 Det far ut i atmosfären...PCV anslutningen är pluggad på insuget, även slangen är pluggad/borttagen som har gått imellan ventilkåpan och spjällhuset...Så egentilgen går det en slang från varje ventilkåpa, till min olje separator som min smogpump sedan suger ifrån Vet inte hur länge min smogump kommer funka så jag funderar på att skaffa bara en catchtank som mina slangar ska gå till.. Citera
andreas-cmc 1562 April 6, 2011 Report April 6, 2011 Låter bra det.Bra tanke med pumpen, bör ju inte göra saken sämre i varje fall Jag kommer köra med 12AN från varje ventilkåpa till en moroso tank med stort filter på. Citera
freddan302 April 6, 2011 Author Report April 6, 2011 Jag tänkte mig också något liknande, eventuellt en lite större med två an12 anslutningar... Får se vad det blir! Ha så kul i gränsen btw, grymt fint där! Citera
macattac May 6, 2011 Report May 6, 2011 Du kan få bygga om min i vinter om du vill....dubbelturbo kanske? =) Citera
freddan302 May 8, 2011 Author Report May 8, 2011 Bromsade bilen igår... Gav 507hp och 730nm på hjulen vid 0,77 bars laddtryck! Citera
Lassemålare CMC 2071 June 5, 2011 Report June 5, 2011 OOOOPPPPSSSS.Den snabbaste SN95 bra jobbat.MVH Lasse. Citera
freddan302 June 7, 2011 Author Report June 7, 2011 Tackar! Körde som sagt strippen med bilen i lördags..Med GRYM motvind blev tiden 11.51 / 192km/h Körde en repa med 198 i slutfart, dock sämre tid, 11.69.Här är några bilder, dock ej tagna av mig! Citera
freddan302 June 13, 2011 Author Report June 13, 2011 Bilen är till salu i förmån för nya projekt155 000:- byten inte intressant om du inte har en Cobra 03-04 eller en fox och 100 000 imellan! Bilen är besiktad och skattad året ut.. Grejer följer såklart med för att besikta, samt en drös med andra grejer t.ex orginaltopparna, orginalsprutet, ac grejerna etc. etc... Går mycket bra, 507hk / 730nm på hjulen vid 0.77 bar laddtryck. Drar kring litern långkörning. Skicka mail till freddan500@hotmail.com eller ring 0706899165 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.