October 3, 201014 yr comment_97957 Gott soundIntresserad av hur det känns med stumma motorfästen?Funderar på om man skulle skippa poly o köra stumma? Är inte mycket för komfort, men det är ju inte bara en 400m räser.
October 11, 201014 yr Author comment_98185 Jag hade polysar före och jag märker ingen skillnad mot mina stumma som jag har nu... Anledningen för att jag gjorde stumma fästen var för att få dit växellådan då mina polysar höjde motorn för mycket! Men om du redan har polysar och inte direkt har någon anledning att byta så skulle jag behållt dom på bilen.
October 15, 201014 yr Author comment_98308 Köp dig ett par polysar... Men köp inte Prothane, dåliga erfarenheter av dom! Höjer motorn massor så lådan tar i tunneln...Har bara hört bra om Energy Suspension's polysar. Sätt en ny under lådan också
October 17, 201014 yr Author comment_98414 Har gjort en liten slideshow/film på bilen i brist på annat när snön faller titt som tätt och temperaturen inte alls är behaglig...
February 7, 201114 yr Author comment_101618 Längesedan jag skrev här... Har tagit ur motorn ur bilen med allt vad det innebär. Ska fixa ett oljeläkage mellan motor och oljetråg samt lite små grejer! Kommer bilder och updates så småningom. Här är en på hur det ser ut nu
February 8, 201114 yr Author comment_101633 Ska ju sätta ett riktigt oljekyl på bilen och har idag borrat och gängat i min oljefilteradapter så jag får ut olja till turbon! Här har jag borrat och gängat 1/8" NPT Och här sitter min 1/8" NPT till -4AN koppling som sedan ska kopplas till turbon.
February 10, 201114 yr Author comment_101686 Nja man är ju ganska noga men inte tar jag då ur motorn bara för att tvätta Lite update då... Har fått mitt oljetråg svetsat idag... Har ju tidigare haft en oljereturanslutning som inte var svetsad i tråget... Kändes inte riktigt säkert med en mutter på baksidan så nu är det svetsat! Är inte riktigt färdigt på bilderna, ska ju dit lite färg och sånt Och här ska min oljetempsensor sitta..Till helgen kanske motorn hittar ner i bilen igen!
February 18, 201114 yr Author comment_101874 Monterat tillbaka motorn... Den är ganska shiny Här ligger den på sina fästen.. Har ju flyttat all el från motorutrymmet innanför framskärmen, har ordnat upp lite kablar där... Och såhär blev det... Det går ju ett tryckrör här också så det måste vara ganska bra om plats och det är det nu!
February 18, 201114 yr Author comment_101875 Här har jag satt dit elhärvan på motorn.. Här är växellådan på plats... TKO 26 spline in, 31 utKastade även dit växelspak med tillbehör! Lite mysig olja till min växellåda!Även min elektriska smogpump från en Camaro 02, kommer använda denna till vevhusventilation... Ska montera så denna drar genom min Moroso oljeseparator och slangar från ventilkåporna till den! Suget denna genererar är ungefär som en hushållsdammsugare! Stora anslutningen är IN och är på 1" Lilla anslutningen är 3/4" och är UT
March 9, 201114 yr Author comment_102369 Tog några bilder på hur det ser ut under huven just nu! Kommentera gärna på saker som kan göras bättre...
March 12, 201114 yr Author comment_102462 Idag fick bilen komma ner från sina pallbockar! Har tvättat, städat och därefter fick den mysa in under sitt täcke tills det är säsong!
March 25, 201114 yr Author comment_102892 I brist på annat tänkte jag göra en Spec lista på vad som egentligen är gjort med bilen för dom som undrar... Motor: Edelbrock E-street toppar 1.90".Edelbrock Performer 5.0 Insug.75mm Gasspjäll.ARP Pinnbultar.42lbs spridare. 255lph bränslepump. Masterpower T70 .96A/R46mm precision wastegate.45mm marmander dumpventil. Intercooler. B&G Custom Turbo Grenrör.Megasquirt II V3.57 mappas med Tunerstudio och MegaLogViewer.Setrab oljekylare med termostatDrivlina: Richmond 3.55 utväxling.Eaton Posi lamelldiff.Tremec TKO 3550 Växellåda. 28spline in och 31 spline ut. B&M Shifter.Centerforce Dualfriction koppling.Ford Racing Aluminium kardan. Chassie: Prothane bussningar.Eibach Sportline fjädrar.Tokico Illumina 5-vägsjusterbara stötdämpare.Steeda Caster/Camber plates.Steeda X2 Balljoints.Steeda Bumpsteer kit.Granatelli nedre bärarmar, justerbar höjd. Lakewood övre bärarmar.Eibach krängningshämmare (36mm fram, 24mm bak)Cobra 13" frambromsar.Russell stålomspunna slangar runt om. Annars är det lite mätare, ladd, oljetemp, lambda. Batteriet är flyttat bak i en Taylor batterilåda.Utvändigt är det Saleen 18" fälgar, andra framlycktor samt en Mach 1 frontläpp.Har säkert glömt nåt men det var vad jag kom på... All skruvning har jag gjort själv för dom som undrar, har aldrig lämnat in för nånting..
March 25, 201114 yr comment_102894 Alltså, måste uttrycka min beundran för din bil. Jag skulle gärna lämna upp min bil så du har lite vinterpyssel till hösten... Men jag vill inte ha en fuskfläkt....Klart imponerad!
March 26, 201114 yr comment_102905 samma här!du måste veta hur en verkstad fungerar!! jävligt kul o se när folk som kan gör sitt jobb
April 6, 201114 yr comment_103322 Riktigt stiligt!Men angående din vevhusventilation, vart tar vevhusventen vägen efter smogpumpen som du kör med? Just 5.0an är jävligt känslig för det här med vevhusvent. Man ska egentligen bara köra med filter på båda kåporna (inga PCV-ventiler) samt plugga hålet bak på insuget och ta bort och plugga slangen från spjällhuset till insugsröret. Ser inte riktigt hur du har gjort på dina bilder, men där fick du ett tips i varje fall Lycka till och bränn gummi i sommar! Själv ska jag till Kiruna och Riksgränsen i helgen och köra turboskoter!
April 6, 201114 yr Author comment_103328 Det far ut i atmosfären...PCV anslutningen är pluggad på insuget, även slangen är pluggad/borttagen som har gått imellan ventilkåpan och spjällhuset...Så egentilgen går det en slang från varje ventilkåpa, till min olje separator som min smogpump sedan suger ifrån Vet inte hur länge min smogump kommer funka så jag funderar på att skaffa bara en catchtank som mina slangar ska gå till..
April 6, 201114 yr comment_103329 Låter bra det.Bra tanke med pumpen, bör ju inte göra saken sämre i varje fall Jag kommer köra med 12AN från varje ventilkåpa till en moroso tank med stort filter på.
April 6, 201114 yr Author comment_103330 Jag tänkte mig också något liknande, eventuellt en lite större med två an12 anslutningar... Får se vad det blir! Ha så kul i gränsen btw, grymt fint där!
May 8, 201113 yr Author comment_104294 Bromsade bilen igår... Gav 507hp och 730nm på hjulen vid 0,77 bars laddtryck!
June 7, 201113 yr Author comment_105220 Tackar! Körde som sagt strippen med bilen i lördags..Med GRYM motvind blev tiden 11.51 / 192km/h Körde en repa med 198 i slutfart, dock sämre tid, 11.69.Här är några bilder, dock ej tagna av mig!
June 13, 201113 yr Author comment_105361 Bilen är till salu i förmån för nya projekt155 000:- byten inte intressant om du inte har en Cobra 03-04 eller en fox och 100 000 imellan! Bilen är besiktad och skattad året ut.. Grejer följer såklart med för att besikta, samt en drös med andra grejer t.ex orginaltopparna, orginalsprutet, ac grejerna etc. etc... Går mycket bra, 507hk / 730nm på hjulen vid 0.77 bar laddtryck. Drar kring litern långkörning. Skicka mail till freddan500@hotmail.com eller ring 0706899165
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.