BJÖRN_84 December 5, 2009 Report December 5, 2009 Tänkte på skoj höra med någon som har koll på detta forum vad jag skulle behöva göra för att få bilen godkänd med gt-500 motorn o lite mer pulver i denna maskin för att nämna lite lätt SuperSnakes effekt.Behöver jag byta en massa annat förutom motor låda osv för att få den igenom reg besiktning? Citera
LEIF L December 6, 2009 Report December 6, 2009 KÖP EN GT500 ISTÄLLET O BÖRJA DÄR.BLIR TROLIGEN BILLIGARE I SLUTÄNDEN Citera
AJ December 6, 2009 Report December 6, 2009 Ja, inte för att jag vill vara den som grusar dina planer men skall du få igenom ett sånt projekt så behöver du nog hjälp från både Joe Labero och Harry Potter ! Citera
BJÖRN_84 December 6, 2009 Author Report December 6, 2009 KÖP EN GT500 ISTÄLLET O BÖRJA DÄR.BLIR TROLIGEN BILLIGARE I SLUTÄNDENJust nu känns det inte som det e aktuellt o byta till en gt-500 då jag ganska nyligen köpt min GT o jag visste nästan att jag skulle få dessa svar.Tråkigt att vissa inte kan ta en på allvar.Har hur som helst börjat köpa grejjer till mitt supersnake bygge då jag skall bygga en kopia. äkta SS huven+hela gt-500 front kitet med HID Xenon orginal lycktor är på gång o skall hämtas i mellandagarna.Skall även göra ett ryck o beställa SS luft insugen till frontkitet o SS bakvingen+lite annat smått o gott.Man får ta lite i taget.Får ringa runt o kolla lite om det finns möjlighet o regga med denna motor eftersom man inte får ett riktigt svar.Tråkigt.Motor o låda blir framåt sommaren 2011 som skall få den riktiga blankpolerade shelbykompressorn som sitter i SSO lite annat smått o gott:)Bilen skall bli så identisk så möjligt. Citera
RoTe December 6, 2009 Report December 6, 2009 Det finns bara en möjlighet att byta motor lagligt och det är som ombyggt fordon. Då måste du byta ut minst tre stora komponenter i bilen så som motor, växellåda, bromsar osv. Sedan får du göra en SFRO besiktning. Så kontakta SFRO! Citera
AJ December 6, 2009 Report December 6, 2009 KÖP EN GT500 ISTÄLLET O BÖRJA DÄR.BLIR TROLIGEN BILLIGARE I SLUTÄNDENJust nu känns det inte som det e aktuellt o byta till en gt-500 då jag ganska nyligen köpt min GT o jag visste nästan att jag skulle få dessa svar.Tråkigt att vissa inte kan ta en på allvar.Har hur som helst börjat köpa grejjer till mitt supersnake bygge då jag skall bygga en kopia. äkta SS huven+hela gt-500 front kitet med HID Xenon orginal lycktor är på gång o skall hämtas i mellandagarna.Skall även göra ett ryck o beställa SS luft insugen till frontkitet o SS bakvingen+lite annat smått o gott.Man får ta lite i taget.Får ringa runt o kolla lite om det finns möjlighet o regga med denna motor eftersom man inte får ett riktigt svar.Tråkigt.Motor o låda blir framåt sommaren 2011 som skall få den riktiga blankpolerade shelbykompressorn som sitter i SSO lite annat smått o gott:)Bilen skall bli så identisk så möjligt.[/quote:21ktjp3g]Att regbesikta med en GT500 motor går inte, ring gärna runt å kolla och se om du får några andra svar. Att besikta som ombyggt fordon ser jag som enda möjliga utväg men det går inte heller om du ska följa regelverket. Du måste "fixa" med effektsiffror, t ex får du endast ha 15kw/100 kg bil. Blir ingen supersnakeeffekt av det, snarare en höstkall kopparorm. Sen måste ju resten uppgraderas, typ bromsar, väghållning osv och någon SFRO kille ge ett klartecken (http://www.sfro.com)Jag har pratat med bilprovningens tekniska ingenjörer för att om möjligt reg.besikta min bil med kompressor men det är bara att fetglömma ! Dom menade att jag skulle köpt en GT500 istället och sen börja trimma för då sitter ju kompressorn på plats redan och då har dom små möjligheter att kolla om man skruvat själv ! Så, jag vill önska dig lycka till men att besikta med GT500-motorn i en GT kan du nog glömma ! Dock, ingen skulle bli gladare än jag om du lyckas hitta en väg genom regelverken !! Citera
BJÖRN_84 December 6, 2009 Author Report December 6, 2009 KÖP EN GT500 ISTÄLLET O BÖRJA DÄR.BLIR TROLIGEN BILLIGARE I SLUTÄNDENJust nu känns det inte som det e aktuellt o byta till en gt-500 då jag ganska nyligen köpt min GT o jag visste nästan att jag skulle få dessa svar.Tråkigt att vissa inte kan ta en på allvar.Har hur som helst börjat köpa grejjer till mitt supersnake bygge då jag skall bygga en kopia. äkta SS huven+hela gt-500 front kitet med HID Xenon orginal lycktor är på gång o skall hämtas i mellandagarna.Skall även göra ett ryck o beställa SS luft insugen till frontkitet o SS bakvingen+lite annat smått o gott.Man får ta lite i taget.Får ringa runt o kolla lite om det finns möjlighet o regga med denna motor eftersom man inte får ett riktigt svar.Tråkigt.Motor o låda blir framåt sommaren 2011 som skall få den riktiga blankpolerade shelbykompressorn som sitter i SSO lite annat smått o gott:)Bilen skall bli så identisk så möjligt.Att regbesikta med en GT500 motor går inte, ring gärna runt å kolla och se om du får några andra svar. Att besikta som ombyggt fordon ser jag som enda möjliga utväg men det går inte heller om du ska följa regelverket. Du måste "fixa" med effektsiffror, t ex får du endast ha 15kw/100 kg bil. Blir ingen supersnakeeffekt av det, snarare en höstkall kopparorm. Sen måste ju resten uppgraderas, typ bromsar, väghållning osv och någon SFRO kille ge ett klartecken (http://www.sfro.com)Jag har pratat med bilprovningens tekniska ingenjörer för att om möjligt reg.besikta min bil med kompressor men det är bara att fetglömma ! Dom menade att jag skulle köpt en GT500 istället och sen börja trimma för då sitter ju kompressorn på plats redan och då har dom små möjligheter att kolla om man skruvat själv ! Så, jag vill önska dig lycka till men att besikta med GT500-motorn i en GT kan du nog glömma ! Dock, ingen skulle bli gladare än jag om du lyckas hitta en väg genom regelverken !![/quote:3d9pn6yv]Man får göra ett försök o se vad som händer.Man kanske kan regga den som en gt-500 o sedan höja effekten?Vet inte alls hur systemet fungerar vet bara att dom rukar va kinkiga men när motorn sitter i samma kaross som jag har så borde det inte vara helt omöjligt tycker jag visst får jag uppgradera bromsar osv men det borde gå tycker jag eller göra som föregående talare Robert-T att försöka regga som ombyggt fordon Citera
rullebull December 6, 2009 Report December 6, 2009 det är nog ingen som vill jävlas med dig och dina planer! men kanske försöka påpeka för dig att det är ett stort sett mission impossible!finns motorer att köpa på e-bay för ca 15000usd = 95000sek plus frakt tull och moms!! sedan behöver du vxl-låda,bromsar,avgas,mmm. för dom pengarna har du mellanskillnaden till en gt500! allt klart och en bil med ett helt annat värde!!! sålde själv min gt -07 och köpte en gt 500 när jag såg begränsningarna!! ( läs motor och transmission) finns ingen logik i att bygga en supersnake av en gt när kostnaden blir så hög!!! men projektet i sig kan säkert vara roligt! så lycka till om du nu i alla fall bestämmer dig för att köra racet!!! Citera
BJÖRN_84 December 6, 2009 Author Report December 6, 2009 det är nog ingen som vill jävlas med dig och dina planer! men kanske försöka påpeka för dig att det är ett stort sett mission impossible!finns motorer att köpa på e-bay för ca 15000usd = 95000sek plus frakt tull och moms!! sedan behöver du vxl-låda,bromsar,avgas,mmm. för dom pengarna har du mellanskillnaden till en gt500! allt klart och en bil med ett helt annat värde!!! sålde själv min gt -07 och köpte en gt 500 när jag såg begränsningarna!! ( läs motor och transmission) finns ingen logik i att bygga en supersnake av en gt när kostnaden blir så hög!!! men projektet i sig kan säkert vara roligt! så lycka till om du nu i alla fall bestämmer dig för att köra racet!!! Lungt blev bara lite frustrerad När man ser massa bilar som e gat reggade med 900hk osv osv.Så jag får be om ursäkt om jag verkade otrevlig mot någon.Skall ge mig på att bygga som sagt då jag redan beställt den dyra supersnake huven o ett komplett Gt-500 front kit så har gett mig fan på att lyckas hur mycket det än krävs.Det e själva byggandet som är en utmaning.Och även om jag köpt en gt-500 så är det 200.000kr i mellanskillnad mot min GT-08 o sedan yttligare 320.000 för en SuperSnake uppgradering så har totalt lite över 500.000 att bygga min GT till en supersnake o det kommer räcka. Citera
Alabama Grill December 6, 2009 Report December 6, 2009 Jag håller tummarna för dig! Håll oss gärna uppdaterade med ditt projekt, bilder mm. Rock on! Citera
AJ December 6, 2009 Report December 6, 2009 Ähh, det är bara att bygga på ! Utsidan lär väl inte bli så mycket problem med men sen....Förstår dock inte hur du räknar ? När jag kollar på GT500 motor, vxl-låda, bromskit, väghållningskit osv så har 200.000 redan rykt ! Jag tycker du ska bygga med kompressor på befintlig motor och vara beredd på att plocka bort den ifall(när) du får problem vid besiktning. Bra om man gjort jobbet själv så man vet hur grejerna hänger ihop. Citera
BJÖRN_84 December 6, 2009 Author Report December 6, 2009 Ähh, det är bara att bygga på ! Utsidan lär väl inte bli så mycket problem med men sen....Förstår dock inte hur du räknar ? När jag kollar på GT500 motor, vxl-låda, bromskit, väghållningskit osv så har 200.000 redan rykt ! Jag tycker du ska bygga med kompressor på befintlig motor och vara beredd på att plocka bort den ifall(när) du får problem vid besiktning. Bra om man gjort jobbet själv så man vet hur grejerna hänger ihop.det jag räknade var att om jag skulle sälja min GT-08 så måste jag lägga till 200k för en GT-500 o sedan yttligare runt 300k för att få supersnake uppgraderingen var mer å jag räkna och har redan kollat upp en hel del priser med motor o låda och motor o låda kan man hitta för 100 tusen,nya kompressorn ligger på 50tusenBromsar runt 35000 chassie kit i hårda drag runt 50.000 så det blir inte ens i närheten av supersnake priset men oavsett om det går över de priset så är det roligt att bygga om till en värsting av dom nya mustang modellerna.Men motorn e det jag tar sist så då får vi se vad jag kommit fram till osv osv Citera
BJÖRN_84 December 6, 2009 Author Report December 6, 2009 Jag håller tummarna för dig! Håll oss gärna uppdaterade med ditt projekt, bilder mm. Rock on!Tackar.Jag kommer hålle er updaterade med hur det går o bilder osv osv.Är det någon som e intresserad av min orginal HID front lycktor så är dom till salu för:10.000kr/paretOrginal Huven min e såldmin orginal front e såldGrill med runda dimljus finns kvar för 3000krbara att pm:a mig Citera
grufman December 6, 2009 Report December 6, 2009 Jag vill inte låta negativ, men det är ungefär som att turbokonvertera en Volvo 740 GL och försöka få det lagligt.För det första så minskas värdet på din GT REJÄLT med all plast på. Som vanligt med ombyggda fordon så är det normalt bara ägaren som gillar stuket, även om andra kan dunka rygg och tycka det är fräckt. Att sen försöka sälja en GT med massa plast på är döfött.Sen kommer ställer frågan "Åhh.. är det en äkta super snake?"nä... det är en gt som är plasttrimmad.För det tredje kommer du inte få ett rötet öre om du smäller med bilen. Så fort du rullar en meter så har du bara trafikförsäkring - bolaget kommer säga ajabaja och inte betala ut ett sketet korvöre. Det innebär att du kör en bil som du spenderat en halv mille på helt och totalt utan någon som helst försäkring överhuvudtaget.För det fjärde så är det inte lagligtFör det femte så är det klart vettigare att börja bygga på en GT500 från början. En GT500 idag kostar skit och ingenting om man tänker på vad man får, och när man räknar på vad du behöver bygga för på din gt så ser man snabbt att du hade kunnat köpa en GT500 och massa lull-lull för samma pengar som du lägger ut idag.Mitt tips: Våldta inte din GT och skaffa en GT500 och bygg på istället, den har GRYMMT mycket bättre potential. Citera
grufman December 6, 2009 Report December 6, 2009 Jag håller tummarna för dig! Håll oss gärna uppdaterade med ditt projekt, bilder mm. Rock on!Tackar.Jag kommer hålle er updaterade med hur det går o bilder osv osv.Är det någon som e intresserad av min orginal HID front lycktor så är dom till salu för:10.000kr/paretOrginal Huven min e såldmin orginal front e såldGrill med runda dimljus finns kvar för 3000krbara att pm:a mig[/quote:2s3u9o57]Varför säljer du alla originaldelar? Bilen kommer ju bli värdelös när den är klar - helt osäljbar och omöjlig att regga och besiktiga. Bättre att bygga tillbaka allt sen och sälja en originalbil + att sälja trimdelarna löst.Är folk från vettet? Citera
BJÖRN_84 December 6, 2009 Author Report December 6, 2009 Jag håller tummarna för dig! Håll oss gärna uppdaterade med ditt projekt, bilder mm. Rock on!Tackar.Jag kommer hålle er updaterade med hur det går o bilder osv osv.Är det någon som e intresserad av min orginal HID front lycktor så är dom till salu för:10.000kr/paretOrginal Huven min e såldmin orginal front e såldGrill med runda dimljus finns kvar för 3000krbara att pm:a migVarför säljer du alla originaldelar? Bilen kommer ju bli värdelös när den är klar - helt osäljbar och omöjlig att regga och besiktiga. Bättre att bygga tillbaka allt sen och sälja en originalbil + att sälja trimdelarna löst.Är folk från vettet?[/quote:2gpaq3xb]Okej det där var absolut inte snällt sagt herr Grufman.För det första tycker du att SuperSnake är en plastbil??Allt jag köpt är Shelby orginal delar så akta din mun lite då du drar dom som har gt-500 i öronen oxå o påstår att det e plastbilar det oxå.Aja nu har jag förstått att detta forum får man inte ha bygg idèr överhuvud taget jag tackar för mig o lägger ned forum snacket.Har jag sagt att jag skall sälja??Nej!!!!Glöm ens att jag sa något om att bygga om!!!!!! Citera
Royen December 6, 2009 Report December 6, 2009 Ingen som kan förstå att killen kanske vill ha bilen kvar?Jag för min del kommer aldrig sälja min GT, jag ser absolut ingen anledning till det. Kommer inte få tbax pengarna för den i alla fall och jag har råd att ha kvar den så varför inte. Möjligen, möjligen sälja för att köpa en GT 500. Men jag tror jag kommer hålla mig vid GTn nu när jag fått min lustgas till den, om man nu får tid att installera skiten.Ska du behålla bilen så bara kör på, ska du försöka sälja bilen så skit i det. Men jag misstänker att du inte gör detta för att den sen ska säljas?Har ingen aning om hur du ska få den igenom besiktning tyvärr, men jag hoppas verkligen du lyckas. GL HF.EDIT: Ja se där, han hade inte tänkt sälja Citera
grufman December 6, 2009 Report December 6, 2009 Okej det där var absolut inte snällt sagt herr Grufman.För det första tycker du att SuperSnake är en plastbil??Allt jag köpt är Shelby orginal delar så akta din mun lite då du drar dom som har gt-500 i öronen oxå o påstår att det e plastbilar det oxå.Aja nu har jag förstått att detta forum får man inte ha bygg idèr överhuvud taget jag tackar för mig o lägger ned forum snacket.Har jag sagt att jag skall sälja??Nej!!!!Glöm ens att jag sa något om att bygga om!!!!!!Ha, det handlar inte om att vara snäll eller inte, det handlar om att vara realist. Sök själv på "Stylad" på blocket. Har man det ordet med innebär det att bilen brukar bli svårsåld.Jag skulle också gärna vilja ha en supersnake, inget snack om den saken - men då vill jag ha en originalare, inte en kopia som är omöjlig att regga och besiktiga och som dessutom är byggd på en gt. Då kunde du lika gärna ha byggt den på en gammal hyrbil med v6-motor. Eftersom du ändå ska byta allt skulle det ju varit vettigare.Jag kan förstå att man gillar att fixa och trixa med sin GT, klart man vill det, häng på feta fälgar, häng på en vinge, sänk den och kör en cai eller lite feta kamaxlar, byt utväxling och bränn lite gummi, men att bygga om den till en supersnake är bara löjligt - även om det garanterat är roligt!!Spara slantarna och köp en riktig supersnake iställethttp://cgi.ebay.com/ebaymotors/2009-For ... 450wt_1167Här har du en RIKTIG supersnake 2009 klar i Sverige för ca 850 000kr. Citera
andreas-cmc 1562 December 6, 2009 Report December 6, 2009 Ombyggt fordon borde definitivt vara möjligt.Det är nya regler nu, beställ nya SFRO-boken: http://www.sfro.com/boken.htmlDet är upp till SFRO att bedöma om effekten är rimlig.På med GT500ans bromsar tillsammans med motorn och lådan så kan du vara home safe! Borde inte alls vara några konstigheter. Det blir ju en GT500 och alla intyg för motorn finns!Super Snake Kompressorn kan man ju montera efter SFRO-besiktningen. Ingen besiktningsgubbe i Sverige som ser skillnad på den och originalkompressorn.Skitkul projekt som jag gärna hjälper till med om hjälp behövs!Bilder på en "Super Snake" (GT500 från början) som jag byggde i mars åt en kund:Ford Racing/Racing Dynamics Chassie - Ställbara stötdämpare fram/bak - Progressiva fjädrar fram/bak - Krängningshämmare fram/bak - FjäderbensstagFord Racing Shorty HeadersFord Racing axle backShelby Super Snake motorhuvShelby Super Snake hjulShelby Super Snake mätarhållare med autometer Sport Comp mätareSteeda supercharger pulleySteeda supercharger belt tensionerJLT Performance Carbon intakeNGK TR6 tändstiftBonusbild med GT500an tillsammans med en annan kundbil! Citera
andreas-cmc 1562 December 6, 2009 Report December 6, 2009 Nu är du lite negativ Fredde Om allt görs by the book med originaldelar från Shelby och Ford Racing så är det ju inte en "plastkittad" bil mer än vad en riktig supersnake är. Det ÄR INTE en super snake, utan en clone. Men den kommer garanterat vara värd betydligt mer än en vanlig GT om den är schysst reggad som ombyggt fordon med alla papper i ordning. Jag har själv börjat forska i detta, då det är en hel del bilar ute på våra gator som är tickade bomber då de inte varit inne på besiktningen sedan de reggades då de kom till Sverige.Det finns massor av möjligheter att få en konverterad mustang laglig om man gör det rätt. Vi har en jävligt bra möjlighet genom att GT500an faktiskt finns och är typad med 500hp.Bara för att förtydliga mig, mitt uttalande gäller främst om konverteringen sker klanderfritt, dvs inte skarvade kablar till databoxen med sockerbitar osv.Jag tycker det är skitkul att någon tar ut svängarna på ett bra sätt med mustangerna i Sverige! Vi har ju skräckexempel med en som lade ner 250 000kr på en 2005 V6 automat och då var det fortfarande original motor och autolåda i bilen när den var klar! Inte omreggad eller något. Jag håller tummarna för dig! Håll oss gärna uppdaterade med ditt projekt, bilder mm. Rock on!Tackar.Jag kommer hålle er updaterade med hur det går o bilder osv osv.Är det någon som e intresserad av min orginal HID front lycktor så är dom till salu för:10.000kr/paretOrginal Huven min e såldmin orginal front e såldGrill med runda dimljus finns kvar för 3000krbara att pm:a migVarför säljer du alla originaldelar? Bilen kommer ju bli värdelös när den är klar - helt osäljbar och omöjlig att regga och besiktiga. Bättre att bygga tillbaka allt sen och sälja en originalbil + att sälja trimdelarna löst.Är folk från vettet?[/quote:55xhz89c] Citera
andreas-cmc 1562 December 6, 2009 Report December 6, 2009 Jag tycker personligen att det är en väldig skillnad att bygga en replica med 100% originaldelar mot en stylad bil. Finns inget gemensamt egentligen.Alla mustangerna har samma kaross, men nu är det en kille som heter Björn som bygger ihop den istället för en trött Mexican! En ok 2005 GT kan man hitta för 200 000kr. Om man gör allting själv så kan man nog plocka ihop delarna till en supersnake för 200tkr om man säljer av originaldelarna från GTn.Jag skulle lätt pröjsa 350 000kr för en reggad, Super Snake Replica om allt var bra gjort. Då skulle Björn gå 50ktr back och det är ju peanuts i sammanhanget.Prytz har väl gjort precis detta btw? Okej det där var absolut inte snällt sagt herr Grufman.För det första tycker du att SuperSnake är en plastbil??Allt jag köpt är Shelby orginal delar så akta din mun lite då du drar dom som har gt-500 i öronen oxå o påstår att det e plastbilar det oxå.Aja nu har jag förstått att detta forum får man inte ha bygg idèr överhuvud taget jag tackar för mig o lägger ned forum snacket.Har jag sagt att jag skall sälja??Nej!!!!Glöm ens att jag sa något om att bygga om!!!!!!Ha, det handlar inte om att vara snäll eller inte, det handlar om att vara realist. Sök själv på "Stylad" på blocket. Har man det ordet med innebär det att bilen brukar bli svårsåld.Jag skulle också gärna vilja ha en supersnake, inget snack om den saken - men då vill jag ha en originalare, inte en kopia som är omöjlig att regga och besiktiga och som dessutom är byggd på en gt. Då kunde du lika gärna ha byggt den på en gammal hyrbil med v6-motor. Eftersom du ändå ska byta allt skulle det ju varit vettigare.Jag kan förstå att man gillar att fixa och trixa med sin GT, klart man vill det, häng på feta fälgar, häng på en vinge, sänk den och kör en cai eller lite feta kamaxlar, byt utväxling och bränn lite gummi, men att bygga om den till en supersnake är bara löjligt - även om det garanterat är roligt!!Spara slantarna och köp en riktig supersnake iställethttp://cgi.ebay.com/ebaymotors/2009-For ... 450wt_1167Här har du en RIKTIG supersnake 2009 klar i Sverige för ca 850 000kr. Citera
Tobias CMC1505 December 7, 2009 Report December 7, 2009 Låter som ett väldigt schysst bygge !Däremot så har jag ett par kompisar som också kör runt med 900hk+ i sina besiktade bilar.Men där har det handlat om både fiffel med papper samt att ena kompisen får demontera kompressorn etc när det är dags att besikta.Inte alla som åker runt med så mycket hästar gör det helt lagligt.Men måste tyvärr också lägga mig till dom negativa i tråden och säga att du startar i fel ända.Det är som att bygga om en 740 med plast till en ny V50 och hoppas på att få ut samma pengar som en ny bil..( http://www.blocket.se/goteborg/Stylad_v ... =23_11&w=3 ) Citera
andreas-cmc 1562 December 7, 2009 Report December 7, 2009 Det är som att bygga om en 740 med plast till en ny V50 och hoppas på att få ut samma pengar som en ny bil..Hur kan du tycka den jämförelsen är rimlig!? En 2008 Mustang GT är exakt samma bil som en 2009 Super Snake om vi bortser från modellspecifika delar som man kan köpa i efterhand. Det är som att bygga om en V50 2.0FT till en V50 T5 om vi ska jämföra så och det är väl inte så extremt...Det som skiljer efter en konvertering som inte kräver några nya fästen eller andra modifikationer är chassienr, att det inte är en äkta Super Snake. Men visst, jag hade valt en 2007 V6 (för mycket barnsjukdomar på 05-06) att utgå ifrån istället om jag börjat från scratch.Min banracingmustang som jag bygger nu är en 2007 GT som har gått 300mil. Plåtren innuti, urkapat golv i bagaget, 12-punkts GUSS störtbur. Den var frontsmälld dock. Hade gått att återställa för 40-50tkr kanske. Men då hade jag behövt göra det, sedan försöka sälja skiten till någon som vill köpa en smälld bil och sedan köpa en V6 och börja om. Inte värt det. I trådskaparens fall så gillar han sin bil och vill bygga på den. Mellanskillnaden mot en V6 är inte så extrem att jag skulle kalla honom galen. Och även om jag skulle tycka han var galen så är inte en Super Snake clone något som är fel eller dumt. Att bygga en sådan och regga som ombyggt fordon är bra mycket vettigare än att bulta på en kompressor på en 3V mustang och sedan försöka åka och besiktiga den. Det är dömt att misslyckas tyvärr. Citera
grufman December 7, 2009 Report December 7, 2009 F-bolaget lär ju garva läppen av sig om man skulle sladda till lite med den där bilen. Då gäller det att siffrorna stämmer med det som finns under huven. Citera
AJ December 7, 2009 Report December 7, 2009 Och även om jag skulle tycka han var galen så är inte en Super Snake clone något som är fel eller dumt. Att bygga en sådan och regga som ombyggt fordon är bra mycket vettigare än att bulta på en kompressor på en 3V mustang och sedan försöka åka och besiktiga den. Det är dömt att misslyckas tyvärr.Vänta lite nu, du säger att det är dömt att misslyckas med att besikta en vanlig GT med kompressor men att bygga om en GT till SS med kompressor går fint ? Hur då ? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.