Jump to content

El-soppapump!


Greven CMC 053

Recommended Posts

Tips å tips...

Funkar gör den med båda placeringarna,men det betyder inte att den ena e rätt.

Vad som avgör e egentligen hur mkt soppa maskin behöver.

Mitt tips e iaf följande-mao gör det rätt.

1/Montera pumpen i rambalken bak med M6 industrigummikuddar.

2/Montera den upprätt vad du än gör.

3/Dra 2,5 kvadrat kabel eller bättre,och aktivera pumpen över ett vanligt enkelpoligt 30 amp relä via nyckeln.

4/Iom att det e en blå så kräver den tryckregulator.Montera denna så nära nålventilerna den kan komma.

5/Alla ev filter EFTER pumpen.

Personligen tycker jag att holleys blåa lr röda pumpar e "sådär".

Alldeles för mkt väsen-bokstavligt-för ingenting.

Ett bättre alt i en gatbil e i min mening Mallorys g-rotor pumpar.

Hörs inte mer än en vanlig insprutningspump i en modern bil.Finns rel billiga som 110 å 140gph.

Link to comment
Share on other sites

Jag ha en blå Holleypump

Den går mot en "stängd" Mallory regulator. Ett bättre alternativ är att leda tillbaka soppan till tanken igen för bättre reglering plus att pumpen inte behöver pumpa "mot en vägg" som det blir vid små uttag. Men då får man ju dra extra bensinrör..... Tror att pumpen ev. för mindre oväsen i senare fallet.

Ett som är säkert är att pumpen för ett helv... oväsen :( En riktig drönare alltså, nästan som en liten utombordare där bak he he :lol:

Jag har konstruerat en spänningsregulator (zenerdiod och 2N3055) som sänker spänningen till 6 volt som jag inte har provat ännu. Kan ju göra ett inlägg här om/när jag testat om det fungerar bra. Jag kommer ju bara att hålla mig på gatan och inte köra bracketracing så den blå Holleyn är i överkant tror jag (Det är inte jag som satt dit den). Jag tänker ha en knapp så det går att bypassa vid rödljusen 8)

Med 12 -14 volt drar pumpen 7 - 8 ampere när bilen går på tomgång. Jag kör pump och Mallory Comp9000 tändning via 30A relä och var sin 10 Ampere säkring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...