December 23, 200915 yr comment_84965 Hej Vilket skivbromskit passar bäst att montera på min -65 mustang?Det är 14 tums stainles steel på nu med trummor utan servo? Jag skall sätta skivbromsar med servo. (fram bara)
December 23, 200915 yr comment_84973 Orginal kanske?Inte så dåliga, 4-kolvs ok, ventilerade skivor.Jag kör med såna fram (än så länge) kombinerat med skivor och ok från en Explorer 95'a bak.Servo + Huvudcylinder från okänd europa-ford.Men jag har ju inte några krav på att det ska se orginalliknande ut /Björn
December 24, 200915 yr Author comment_84988 Ok. Har gt original 4-kolvsok? Passar dom isåfall direkt på min -65 med 14 tums fälgar? Isåfall är det bara att ta hem såna om jag får tag på.
December 24, 200915 yr comment_84997 Om jag inte minns fel så var alla GT 65-66 utrustade med skivbromsar.Det ska inte vara några problem med 14 tums fälgar om det är fälgar med samma offset som orginal./Björn
December 30, 200915 yr comment_85133 Jo det stämmer,och jag har fått tag i sådana i usa.Har tittat på många eftermarknadskit där man slipper byta spindeln och ser nu att de börjar rasa i pris. Vad betalade du för originalen i USA?/Terner
December 30, 200915 yr Author comment_85149 Han var till 2 ställen,ingen hade kompletta med bromsservo i lager.Så han tog inte nåt.Men jag har fått pris från sverige på alltihop som behövs.Dessa monteras på orignalspindlarna.Ca 15 000 skr. Tar nog ett sånt kitt.
December 30, 200915 yr comment_85178 15000kr Tycker jag verkar åt helvete för dyrt Jag har köpt massor av grejor från ebay och det blir överlägset mycket billigare än att handla från sverige.Var in och tittade på skivbroms kitt och de låg runt 800 dollar lägg då till en dyr frakt på 200-250 USD (är nog billigare) Och än om du får belala tull och moms så kommer du att tjäna många tusen.Ett tips för att tjäna mera pengar är att du ber säljaren skriva ner värdet på innehållet till ett mindre belopp än du betalar eftersom det är det som tullen går på. P.S skulle aldrig kunnat renovera min fastback om det inte varit för ebay.
December 30, 200915 yr comment_85179 Bara ett exempel. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/65-66-MU ... 3efb80f754
January 9, 201015 yr comment_85708 Orginal kanske?Inte så dåliga, 4-kolvs ok, ventilerade skivor.Jag kör med såna fram (än så länge) kombinerat med skivor och ok från en Explorer 95'a bak.Servo + Huvudcylinder från okänd europa-ford.Men jag har ju inte några krav på att det ska se orginalliknande ut /BjörnHej.Har Explorern samma bultcirkel som Mussen?Kan Servon och Huvudcylindern tänkas komma från en Granada eller Scorpio?
January 10, 201015 yr comment_85725 Orginal kanske?Inte så dåliga, 4-kolvs ok, ventilerade skivor.Jag kör med såna fram (än så länge) kombinerat med skivor och ok från en Explorer 95'a bak.Servo + Huvudcylinder från okänd europa-ford.Men jag har ju inte några krav på att det ska se orginalliknande ut /BjörnHej.Har Explorern samma bultcirkel som Mussen?Kan Servon och Huvudcylindern tänkas komma från en Granada eller Scorpio?Bultcirkeln är samma, jag har använt hela Explorer-axeln så jag kan inte säga något om hur mycket jobb det skulle vara att använda såna ok och skivor på en orginalaxel.Jag tror inte att Servo och Huvudcylinder kommer från Granada, har för mig att dom bitarna är större än de jag har.Scorpio var orginal alltid utrustade med ABS så det vet jag med säkerhet att delarna inte kommer från.(Men det ligger ett nästan komplett sådant system på hyllan för ev framtida behov )/Björn
January 13, 201015 yr comment_85853 Jag kör med 14" fälgar med skivor. De funkar bara bra. Men om du har alufälg som är krokiga så går de sämmre. Viktrena vill ta i oken då...
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.