Hans Bergman December 23, 2009 Report December 23, 2009 Hej Vilket skivbromskit passar bäst att montera på min -65 mustang?Det är 14 tums stainles steel på nu med trummor utan servo? Jag skall sätta skivbromsar med servo. (fram bara) Citera
bj0rne December 23, 2009 Report December 23, 2009 Orginal kanske?Inte så dåliga, 4-kolvs ok, ventilerade skivor.Jag kör med såna fram (än så länge) kombinerat med skivor och ok från en Explorer 95'a bak.Servo + Huvudcylinder från okänd europa-ford.Men jag har ju inte några krav på att det ska se orginalliknande ut /Björn Citera
Hans Bergman December 24, 2009 Author Report December 24, 2009 Ok. Har gt original 4-kolvsok? Passar dom isåfall direkt på min -65 med 14 tums fälgar? Isåfall är det bara att ta hem såna om jag får tag på. Citera
bj0rne December 24, 2009 Report December 24, 2009 Om jag inte minns fel så var alla GT 65-66 utrustade med skivbromsar.Det ska inte vara några problem med 14 tums fälgar om det är fälgar med samma offset som orginal./Björn Citera
Hans Bergman December 25, 2009 Author Report December 25, 2009 Jo det stämmer,och jag har fått tag i sådana i usa. Citera
Terner December 30, 2009 Report December 30, 2009 Jo det stämmer,och jag har fått tag i sådana i usa.Har tittat på många eftermarknadskit där man slipper byta spindeln och ser nu att de börjar rasa i pris. Vad betalade du för originalen i USA?/Terner Citera
Hans Bergman December 30, 2009 Author Report December 30, 2009 Han var till 2 ställen,ingen hade kompletta med bromsservo i lager.Så han tog inte nåt.Men jag har fått pris från sverige på alltihop som behövs.Dessa monteras på orignalspindlarna.Ca 15 000 skr. Tar nog ett sånt kitt. Citera
nova07 December 30, 2009 Report December 30, 2009 15000kr Tycker jag verkar åt helvete för dyrt Jag har köpt massor av grejor från ebay och det blir överlägset mycket billigare än att handla från sverige.Var in och tittade på skivbroms kitt och de låg runt 800 dollar lägg då till en dyr frakt på 200-250 USD (är nog billigare) Och än om du får belala tull och moms så kommer du att tjäna många tusen.Ett tips för att tjäna mera pengar är att du ber säljaren skriva ner värdet på innehållet till ett mindre belopp än du betalar eftersom det är det som tullen går på. P.S skulle aldrig kunnat renovera min fastback om det inte varit för ebay. Citera
nova07 December 30, 2009 Report December 30, 2009 Bara ett exempel. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/65-66-MU ... 3efb80f754 Citera
Mikael Holmberg January 9, 2010 Report January 9, 2010 Orginal kanske?Inte så dåliga, 4-kolvs ok, ventilerade skivor.Jag kör med såna fram (än så länge) kombinerat med skivor och ok från en Explorer 95'a bak.Servo + Huvudcylinder från okänd europa-ford.Men jag har ju inte några krav på att det ska se orginalliknande ut /BjörnHej.Har Explorern samma bultcirkel som Mussen?Kan Servon och Huvudcylindern tänkas komma från en Granada eller Scorpio? Citera
bj0rne January 10, 2010 Report January 10, 2010 Orginal kanske?Inte så dåliga, 4-kolvs ok, ventilerade skivor.Jag kör med såna fram (än så länge) kombinerat med skivor och ok från en Explorer 95'a bak.Servo + Huvudcylinder från okänd europa-ford.Men jag har ju inte några krav på att det ska se orginalliknande ut /BjörnHej.Har Explorern samma bultcirkel som Mussen?Kan Servon och Huvudcylindern tänkas komma från en Granada eller Scorpio?Bultcirkeln är samma, jag har använt hela Explorer-axeln så jag kan inte säga något om hur mycket jobb det skulle vara att använda såna ok och skivor på en orginalaxel.Jag tror inte att Servo och Huvudcylinder kommer från Granada, har för mig att dom bitarna är större än de jag har.Scorpio var orginal alltid utrustade med ABS så det vet jag med säkerhet att delarna inte kommer från.(Men det ligger ett nästan komplett sådant system på hyllan för ev framtida behov )/Björn Citera
Jonasm January 13, 2010 Report January 13, 2010 Jag kör med 14" fälgar med skivor. De funkar bara bra. Men om du har alufälg som är krokiga så går de sämmre. Viktrena vill ta i oken då... Citera
Recommended Posts