Jump to content

Recommended Posts

Orginal kanske?

Inte så dåliga, 4-kolvs ok, ventilerade skivor.

Jag kör med såna fram (än så länge) kombinerat med skivor och ok från en Explorer 95'a bak.

Servo + Huvudcylinder från okänd europa-ford.

Men jag har ju inte några krav på att det ska se orginalliknande ut ;)

/Björn

Om jag inte minns fel så var alla GT 65-66 utrustade med skivbromsar.

Det ska inte vara några problem med 14 tums fälgar om det är fälgar med samma offset som orginal.

/Björn

Jo det stämmer,och jag har fått tag i sådana i usa.

Har tittat på många eftermarknadskit där man slipper byta spindeln och ser nu att de börjar rasa i pris. Vad betalade du för originalen i USA?

/Terner

:cry: Han var till 2 ställen,ingen hade kompletta med bromsservo i lager.Så han tog inte nåt.Men jag har fått pris från sverige på alltihop som behövs.Dessa monteras på orignalspindlarna.Ca 15 000 skr. Tar nog ett sånt kitt.

15000kr Tycker jag verkar åt helvete för dyrt :crazy: Jag har köpt massor av grejor från ebay och det blir överlägset mycket billigare än att handla från sverige.Var in och tittade på skivbroms kitt och de låg runt 800 dollar lägg då till en dyr frakt på 200-250 USD (är nog billigare) Och än om du får belala tull och moms så kommer du att tjäna många tusen.Ett tips för att tjäna mera pengar är att du ber säljaren skriva ner värdet på innehållet till ett mindre belopp än du betalar eftersom det är det som tullen går på. P.S skulle aldrig kunnat renovera min fastback om det inte varit för ebay.

  • 2 weeks later...
Orginal kanske?

Inte så dåliga, 4-kolvs ok, ventilerade skivor.

Jag kör med såna fram (än så länge) kombinerat med skivor och ok från en Explorer 95'a bak.

Servo + Huvudcylinder från okänd europa-ford.

Men jag har ju inte några krav på att det ska se orginalliknande ut ;)

/Björn

Hej.

Har Explorern samma bultcirkel som Mussen?

Kan Servon och Huvudcylindern tänkas komma från en Granada eller Scorpio?

Orginal kanske?

Inte så dåliga, 4-kolvs ok, ventilerade skivor.

Jag kör med såna fram (än så länge) kombinerat med skivor och ok från en Explorer 95'a bak.

Servo + Huvudcylinder från okänd europa-ford.

Men jag har ju inte några krav på att det ska se orginalliknande ut ;)

/Björn

Hej.

Har Explorern samma bultcirkel som Mussen?

Kan Servon och Huvudcylindern tänkas komma från en Granada eller Scorpio?

Bultcirkeln är samma, jag har använt hela Explorer-axeln så jag kan inte säga något om hur mycket jobb det skulle vara att använda såna ok och skivor på en orginalaxel.

Jag tror inte att Servo och Huvudcylinder kommer från Granada, har för mig att dom bitarna är större än de jag har.

Scorpio var orginal alltid utrustade med ABS så det vet jag med säkerhet att delarna inte kommer från.

(Men det ligger ett nästan komplett sådant system på hyllan för ev framtida behov ;) )

/Björn

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...