Jump to content

Registrerade användare på detta forum?????


Guest my little pony

Recommended Posts

Guest my little pony

Hej alla registrerade medlemmar som använder detta forum.....

Jag blir lite chockad......vi är drygt 2000 medlemmar i CMC.......

Jag tycker att det är ett lite antal av dessa CMC medlemmar som använder det här formudabla forum o göra sin röst hörd........

Men tittar man här på forumet så är det över 5000 st som har registrerat sig......

Självklart är det för att komma in på forumet..........

Men varför är så många registrerade så rädd för att tala om sin ort de kommer ifrån????

Och självklart förstår jag att de ej är medlemmar i CMC......

De kan ej skriva sina personliga mailadresser?????

Jag kan bara se att de är nyfikna på detta forum men vill ej igentligen inte synas?????

Jag gör bara detta till en fundering..........

Nån annan som funderar.....

Det vore kul o veta om hur många av våra medlemmar som använder detta forum......

Kanske bara tittar in eller....

Vad jag själv tycker så är det i varje fall en smal användar krets i CMC som använder detta

forum??? Eller har jag Fel???

Kul om det kom lite svar om mina funderingar........helst från alla som är inne på detta forum...

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej igen....efter 1 timme så har 8 st tittat på detta........men inget svar???????

MV "MY LITTLE PONY"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej "dragon snake" jo jag vet att du finns här....kul med en norrman...har läst vissa av dina inlägg....

Som du kanske vet av mina inlägg så sålde jag min musse till norge...

men har nu köpt en nyare........

Min fråga är mest varför alla är så rädda o fylla i sin profil?????

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att många bara är intresserade av att läsa om andras erfarenheter eller letar inspiration och idéer.

De som vill ställa frågor gör nog det, frågar man så får man oftast ( kanske till och med alltid ) svar.

Jag tycker att det är ett bra forum, många olika intressegrenar som visar sig och många kunniga som ger svar.

Jag svarar själv på de saker som jag kan ( eller tror att jag kan :? )...... sen blir det inte alltid rätt :oops: men det är väl så man lär sig ;)

/Björn

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej Bjorne....Jo jag kan nog hålla med dig.....du e ju en sån som skriver här nu o då......

Men fortfarande så är det över 5000 st som är registrerade användare på detta förum....

Hur många av dessa som skriver är medlemmar i CMC?????

Och hur många är intee medlemmar i CMC??????

Självklart så får vi fler medlemmar om vårt forum är bra o de tycker om de bilar vi har...............

Ja har absolut inte något emot dessa intresserade mäniskor som har mustang som sitt intresse........som vill äga en mustang och vårda en musse o behålla den i framtid....

Jag är ju mest intresserad av varför de inte sätter in en bättre profil på sig här på forumet???

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej igen.........just nu har 38 st tittat på detta inlägg.......

hur många har svarat????

Ja kolla själv.......

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Jag är villig att hålla med att det är ganska få personer som skriver något även om dom flesta som skriver håller en hög kvalité...

Till mitt eget försvar kan jag bara säga att jag inte är inne så ofta längre då det inte är samma fart längre och det är väldigt få som gör någon typ av projekt tråd.. för det är sånt som inspirerar mig och inspiration behövs för att komma igång igen :oops:

Och det där med mejladress är ett bekymmer då "hotmail" med flera inte godkänns och det är det enda jag har...

Link to comment
Share on other sites

Hello pony. Jag svarar nu. Har haft samma funderingar. Men jag slutade med det efter ett tag. För att jag kom inte på någon förklaring. Själv tycker jag det är kul om man kan hjälpa någon. Eller kanske få hjälp själv. Sedan är det jätte kul med olika projekt. Men det finns så mycket mer att läsa om och lära sig. Hoppas på en förbättring av antalet deltagande.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Tycker själv att det är skit kul med detta forum.

Vet inte hur många gånger per dag jag tittar till de.Så fort jag har skansen till att hjälpa någon

eller om jag själv behöver hjälp skriver jag.Tog ett tag för mig också att få tummen ur i början.

Varför??...Kände att jag inte riktigt kunde göra så mycke "nytta" här genom att skriva nått då

jag inte kan mycke om bilar men älskar denna bil å vill gärna lära mig.Kollade mest upp saker jag själv kunnde ha nytta av.

Nu har jag till å med fått tummen ur å betalat in medemsavgift som också det känns riktigt kul.

God fortsättning!! :wave:

Link to comment
Share on other sites

Varför går dessa 5000 personerna inte med i klubben också eftersom de är inregistrerade på forumet? De har ju intresset för Mustanger tydligen för annars vore man inte inloggad här.

Låt profiluppgifter som ort etc bli obligatoriskt när nån ska regga in sig här. Gärna bild på bil, husdjur eller vad som helst också. Ta lite inspiration från andra som har bild i profilen men var inte rädda att visa info. Detta forum är inte SÄPO.

Jag kanske inte tar upp så mycket tekniska inlägg själv jämnfört med andra som projektuppföljning med bilder vilket jag gärna skulle vilja visa upp för andra (vet inte hur man förminskar bilder först eller går det ändå på det nya forumet?) eller frågor som jag vill ha svar på men är det nåt jag undrar över, brukar jag kolla om nån har tagit upp frågan tidigare genom att söka sig fram. Om jag inte hittar det, tar jag upp ämnet själv när jag verkligen behöver veta nåt om bilen eller skickar privata PM.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker också att det är mycket intressant att se var folk kommer från. Jag tycker det är lättare att komma ihåg folk när man vet var dom är från. Därför tycker jag det vore bra att ha en ort på medlemskortet också,men det är tydligen tekniskt omöjligt på våra nuvarande kort enligt registratorn!

mvh

Pelle

Link to comment
Share on other sites

Håller med om att det är kul om de som skriver här anger sin ort. Det är ju ganska enkelt att lägga till lite info i profilen även bilmodell skulle också vara bra om det är med. Sedan är det no bara ca 1000 som är aktiva just nu med tanke på att den första registrerade gick med 2003 samt det är ca 2300 som någonsin har skrivit ett ett inlägg sedan dess

GOD FORTSÄTTNING FÖRRESTEN

Link to comment
Share on other sites

För min del är det mycket tittande och lite skrivande. Vill egentligen göra fler inlägg, men tyvärr finns inte tiden längre. Jag är glad om jag hinner läsa igenom forummet en gång i veckan. Just nu försöker jag att skriva inlägg med 2årige sonen i knät. Ni skulle bara veta hur roligt ett tangentbord kan vara......

Forummet kommer att bli trevligare om alla skulle ta 5 min o uppdatera sin profil. Vad man kommer ifrån för by är alltid trevligt. Lägg till en bild på bilen så blir du igenkänd på stan....d

Epostadressen drar jag mig lite för att lämna ut varsomhelst, allt för att slippa bli bombad av spam, men här verkar den vara säker. Om man har sin mailadress inlagd i sin profil här i forumet, kan alla se den eller är den endast till för "meddelande vid svar" m.m. från forumet?

En annan tanke jag har är användarnamnet. Själv föredrar jag en ett namn som man kan koppla till vem det är. T.ex. "Bertil på höjden" eller "Nisse" är bättre än "Mr. Mustang".

/Daniel

Link to comment
Share on other sites

Epostadressen drar jag mig lite för att lämna ut varsomhelst, allt för att slippa bli bombad av spam, men här verkar den vara säker. Om man har sin mailadress inlagd i sin profil här i forumet, kan alla se den eller är den endast till för "meddelande vid svar" m.m. från forumet?

Epostadressen: Används av forumet för att skicka ut meddelanden vid svar, pm, nytt lösenord eller om någon av oss admins skickar mass PM.

Om man vill kan man i sin profil klicka i "Användare kan skicka epost till mig" då visas den i din profil! MEN endast registrerade användare kan se den. Och vi har rätt bra säkerhet för att botar inte skall kunna komma igenom registreringen.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag tittar inte in så mycket längre, bara åtta dar i veckan kanske. :oops: Och har väl inte

så mycket att lära ut utöver det som diskuteras här dagligen. Men om jag kan svara på

nån fråga gör jag ju det självklart. Däremot har jag haft ENORM hjälp från alla som kan

mer än mej om Mustangen. Som jag brukar säga, ingen nämnd, men ingen glömd.

Det har varit diskussioner om att ENDAST medlemmar ska ha tillgång till forumet. Men det

vore inte så bra, med tanke på all den kunskap som finns hos ickemedlemmar. Man kan ju

vara medlem i nån annan klubb, och ändå äga eller ha intresse av Mustangen. Då ska man

ju självklart ha tillgång till forumet. Det vinner vi alla på. Jag är själv medlem på flera forum

utan att vara medlem i den klubben som driver forumet.

Jag har också tjatat på att ALLA ska lägga in sin profil. Och jag vet inte om det går att ha

som villkor för att bli medlem. Det kan nog bara admin. svara på. Men visst vore det trevligt

om alla fyllde i sin profil, så vi får veta mer om dom som registrerar sej.

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

Hej god fortsättning på er alla mustang lovers...själv bytade jag bil efter en kort tid som mustang ägare anledningen kan kvitta egentligen. Men efter det så skriver jag stort sett ingeting här, men är genuint intresserad av bilar och ert mustang forumet är ett av de trevligaste med massa trevlig info och kul läsning om era bilar..saknar era bilträffar verkar vara gott gäng iaf den gången jag fick vara med en gång som icke medlem t o m.. hade gött

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Tycker att forumet är kanon :clap: , jag tycker främst att det är

viktigt att dela med sig :eh: , jag har pysslat en del med ämnet

inom Mustang (klassiska biten) viktigt att dela med sig av det man

lärt under de 25åren :-| , det blir ju mer en genväg för de som är

mitt uppe i saker. :think:

Tror inte jag frågat så mycket, men kollar er det gör jag stadigt :crazy:;) .

Link to comment
Share on other sites

Här har ni en som inte skriver särskilt mycket, men jag är inne och läser nästan varje dag.

Anledningen till att jag inte skriver så mycket är väl mest för att när det dyker upp någon fråga är det ju bara att söka och vipps dyker svaret upp.

Detta forum är ett otroligt stort uppslagsverk.

Link to comment
Share on other sites

Hej Bjorne....Jo jag kan nog hålla med dig.....du e ju en sån som skriver här nu o då......

Men fortfarande så är det över 5000 st som är registrerade användare på detta förum....

Hur många av dessa som skriver är medlemmar i CMC?????

Och hur många är intee medlemmar i CMC??????

Självklart så får vi fler medlemmar om vårt forum är bra o de tycker om de bilar vi har...............

Ja har absolut inte något emot dessa intresserade mäniskor som har mustang som sitt intresse........som vill äga en mustang och vårda en musse o behålla den i framtid....

Jag är ju mest intresserad av varför de inte sätter in en bättre profil på sig här på forumet???

MVH "my little pony"

De kan vara så att många av dom 3000 som inte är medlemmar tycker de är för dyrt att gå med i våran Klubb. Bara för att få lite info om en liten sak som man vill ha info om. Sån e jag, är medl på flera forums själv.

Men SJÄLVKLART så skriver man vem och varifrån man är.

Link to comment
Share on other sites

Är själv medlem på diverse forum men tycker Mustang klubbens är det bästa....är in här var och varannan dag!

Varför?

-Ställer man en fråga så får man alltid svar, alla är väldigt hjälpsamma!

-Man behöver inte ställa sig och skämmas för man ställer en "dum" fråga, alla kan ju inte vara expert eller...

-Här får man inte heller några arga påhopp som kan ske på andra forum

-Finns ett enormt kunnande här som gör att man får lust att fortsätta skruva när det känns tungt

Sen att jag inte själv är cmc medlem är väl en annan femma, det är väl på både gott och ont att låsa forumet för omvärlden.

Det positiva är väl att fler blir cmc medlemmar men det negativa är väl att mycke kunskap försvinner härifrån...

För min egen del så skulle en del av bil hobbyn försvinna om detta forum försvann....Men skulle då få arslet ur vagnen illa kvickt och bli cmc medlem....

Som medlem eller ej så behöver man väl inte dölja vart man är ifrån ändå....

Blir ju både personligare och trevligare om man vet vilken den andra är när man diskuterar något....

MVH Schröder

Link to comment
Share on other sites

De som ännu inte blivit medlemmar i klubben måste jag nog påpeka några av de fördelar som det innebär att vara medlem. Få den absolut bästa medlems tidning i brevlådan som kommer 4 gånger per år och är fullmatad med massa intressant läsning. Många företag som ger rabatter mot uppvisande av medlemskort. Teckna en mycket förmånlig försäkring hos MHRF (tyvärr bara gammelbilar ;) ). Finns förmodligen fler fördelar som jag glömt i all hast. Så för dig Schröder så tror jag att du får medlemskapet "gratis" då du kan teckna en mycket fördelaktig försäkring på din bil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...