Jump to content

Recommended Posts

Skaffa personliga skyltar i stället. Bara använda två framskyltar så finns det ingen plats för skattemärket. :--

Det finns fräckare saker att lägga pengarna på (6000kr) än personliga skyltar, FR500S Dämpare exempelvis :lol:

Sen brukar ju personliga skyltar visa att man har pengar, vilket är ju tabu i sverige. Kan ju sluta med en misshandla musse om nån stackars svartsjuk jävel ser det... tråkigt, men oftast sant :evil:

Håller min bil i bur i år, då det var mycket skit som hände andra bilar i storgaraget under hösten/vintern. Bl.a var det inbrott i flera bilar, sedan var det en bil som hade fått ett bilbatteri över sig ett antal gånger...

Skaffa personliga skyltar i stället. Bara använda två framskyltar så finns det ingen plats för skattemärket. :--

Det finns fräckare saker att lägga pengarna på (6000kr) än personliga skyltar, FR500S Dämpare exempelvis :lol:

Sen brukar ju personliga skyltar visa att man har pengar, vilket är ju tabu i sverige. Kan ju sluta med en misshandla musse om nån stackars svartsjuk jävel ser det... tråkigt, men oftast sant :evil:

Håller min bil i bur i år, då det var mycket skit som hände andra bilar i storgaraget under hösten/vintern. Bl.a var det inbrott i flera bilar, sedan var det en bil som hade fått ett bilbatteri över sig ett antal gånger...

Om du inte vill visa att du har pengar, varför kör du Musse? Visst, den är billig, men det förstår inte Svensson.

Skaffa personliga skyltar i stället. Bara använda två framskyltar så finns det ingen plats för skattemärket. :--

Det finns fräckare saker att lägga pengarna på (6000kr) än personliga skyltar, FR500S Dämpare exempelvis :lol:

Sen brukar ju personliga skyltar visa att man har pengar, vilket är ju tabu i sverige. Kan ju sluta med en misshandla musse om nån stackars svartsjuk jävel ser det... tråkigt, men oftast sant :evil:

Håller min bil i bur i år, då det var mycket skit som hände andra bilar i storgaraget under hösten/vintern. Bl.a var det inbrott i flera bilar, sedan var det en bil som hade fått ett bilbatteri över sig ett antal gånger...

Om du inte vill visa att du har pengar, varför kör du Musse? Visst, den är billig, men det förstår inte Svensson.[/quote:wl7r1wo9]

Hehe, hade varit kul att ha pengar. Dock har inte hästarna sprungit rätt enligt min rad än ;)

Nu har man beställt mer kul till mussen :lol:

M-5230-S Heter de :twisted:

Märker ju under sommarn hur lite resonans det ska vara på de, när man kör 150mil genom landet :--

397-M-5230-S.jpg[/attachment:w7uub663]

Dessa små liv kanske?

Nu har man beställt mer kul till mussen :lol:

M-5230-S Heter de :twisted:

Märker ju under sommarn hur lite resonans det ska vara på de, när man kör 150mil genom landet :--

397-M-5230-S.jpg[/attachment:1or4b29g]

Dessa små liv kanske?

Mycket riktigt Linde :--

  • 2 weeks later...

Idag dök det upp ett sms från bussgods att jag hade ett paket att hämta :D

Var och hämtade paketet som innehöll detaljer från Ford Racing med artikelnr: M-5230-S.

Så det var att hiva upp bilen, bort med "nästan" originaldämparna och in med de nya härligheterna.

Plockade bort verktygen efter monteringen och sen var det dags och starta... Den känslan när FR500 dämparna röt till och gick över till ett fint gurglade var helt otrolig :--

Dessutom är gurglandet väldigt gurgligt eftersom jag har satt tomgången på sådär 540rpm Idle och drive ;)

Sen skulle man ut på en provkörning och HERRE vilken skillnad det är på ljudet, man fattar att Ford har laggt ner tid på att få dessa dämparna EXAKT som dämpare skall vara. Man får ett väldigt fint gurglande vid tomgång, sen när man kör så är det ingen resonans över huvud taget, ZERO, NADA. Dock när man trycker till gasen så låter det som ett gäng lejon försöker komma ut ur piporna :clap:

Som det kanske låter, så är jag MER än nöjd med dämparna och för de som tänkt att skaffa dämparna men hämmas av priset kan jag bara säga BUY NOW! Värt vartenda krona :thumbup:

Kan ej kommentera om skillnaden mellan FR500 o LM eftersom jag inte hört (förrutom på Tuben) eller varit med i en bil med LM.

Dock gjorde jag ett försök med egentillverkade dämpare förra året (liknade Borlas dämpare), vilket var lyckat förrutom all resonans som ekade in i kupén... Så det blev så att jag sparade slutrören på de dämparna och svetsade på original dämparna som gav ett ljud som liknade Bullitt.

Det var just resonansfrågan som gjorde att jag beställde FR500, för att jag ändå kör den som brukis mellan april-oktober och kör långa resor på somrarna. Då vill man kunna ha en konversation i bilen och lyssna på lite musik :lol:

  • 1 month later...

Tillslut vart spaken och bromsskivorna monterade. Hittils har det funkat bra, har dock inte testat så mycket ännu.

post-20-144839108627_thumb.jpgspaken.jpg[/attachment:2zt2vnux]

bromsen.jpg[/attachment:2zt2vnux]

Gäst

Vad är det för ramar för baklysena du har?

Passar dom till EU ljusen?

Gäst

Har också köpt TCI Ratchet Shifter, det är så odistinkta lägen på org vxl spaken samt att det går INTE att rejjsa med Driven i, det kan också skada lådan enligt expertisen. Har faktiskt missat få i nästa växel och nått varvtalsstoppet vid något tillfälle vid rejjs! :oops:

Har också köpt TCI Ratchet Shifter, det är så odistinkta lägen på org vxl spaken samt att det går INTE att rejjsa med Driven i, det kan också skada lådan enligt expertisen. Har faktiskt missat få i nästa växel och nått varvtalsstoppet vid något tillfälle vid rejjs! :oops:

Hmm, varvstoppet slår man ju i lite titt som tätt :twisted: Man måste dock lära sig att växla lite innan man TROR att man ska växla då det tar en stund innan nästa växel hoppar i. Det är ju inte världens snabbaste länkage/låda. Men mitt största problem just nu är nog greppet, med antispinn påslagen så stryper den och utan antispinn är man uppe på varstoppet på nolltid. Måste ha nya däck...... :P

Gäst
Har också köpt TCI Ratchet Shifter, det är så odistinkta lägen på org vxl spaken samt att det går INTE att rejjsa med Driven i, det kan också skada lådan enligt expertisen. Har faktiskt missat få i nästa växel och nått varvtalsstoppet vid något tillfälle vid rejjs! :oops:

Hmm, varvstoppet slår man ju i lite titt som tätt :twisted: Man måste dock lära sig att växla lite innan man TROR att man ska växla då det tar en stund innan nästa växel hoppar i. Det är ju inte världens snabbaste länkage/låda. Men mitt största problem just nu är nog greppet, med antispinn påslagen så stryper den och utan antispinn är man uppe på varstoppet på nolltid. Måste ha nya däck...... :P

Just det, jag har en tendens att vilja "slå" i växeln i vxl-ögonblicket. :shock:

Ja, minns orginalostarna, det spann friskt, nu får jag jobba för att få släpp när däcken är varma och det är torrt och sommrigt ute.

Har också köpt TCI Ratchet Shifter, det är så odistinkta lägen på org vxl spaken samt att det går INTE att rejjsa med Driven i, det kan också skada lådan enligt expertisen. Har faktiskt missat få i nästa växel och nått varvtalsstoppet vid något tillfälle vid rejjs! :oops:

Hmm, varvstoppet slår man ju i lite titt som tätt :twisted: Man måste dock lära sig att växla lite innan man TROR att man ska växla då det tar en stund innan nästa växel hoppar i. Det är ju inte världens snabbaste länkage/låda. Men mitt största problem just nu är nog greppet, med antispinn påslagen så stryper den och utan antispinn är man uppe på varstoppet på nolltid. Måste ha nya däck...... :P

Just det, jag har en tendens att vilja "slå" i växeln i vxl-ögonblicket. :shock:

Ja, minns orginalostarna, det spann friskt, nu får jag jobba för att få släpp när däcken är varma och det är torrt och sommrigt ute.

Ser att du har gt500 fälgar och däck? Vad är det för däck som sitter på ? Vet inte om jag ska gå på R-däck eller nånting som t ex Michelin pilot sport. Jag har ju visseligen bara 255 breda idag så lite bredare däck bak blir det nog.

Gäst
Vad är det för ramar för baklysena du har?

Passar dom till EU ljusen?

Frågan är inte till mig men ja dom passar till EU ljusen

Och var kan man köpa dessa?

Gäst

Ser att du har gt500 fälgar och däck? Vad är det för däck som sitter på ? Vet inte om jag ska gå på R-däck eller nånting som t ex Michelin pilot sport. Jag har ju visseligen bara 255 breda idag så lite bredare däck bak blir det nog.

Det är take offs från GT 500 köpta på http://www.mustangperformance.se/product.asp?pid=480

Asbra grepp och livslängden verkar också bra!

Good Year F1 nånting heter däcken.

Vad är det för ramar för baklysena du har?

Passar dom till EU ljusen?

Frågan är inte till mig men ja dom passar till EU ljusen

Och var kan man köpa dessa?

Nu när jag märkte att du frågade om ramarna så kan jag ge dig länken dit :lol:

http://www.david-michael.com/

De är kanske inte i samma kvalitet som shelbys kromade, men fan så mycket billigare. Betalade 380kr med frakt från US för de. Dock får man ta filen och trimma lite om de inte passar 100% det fick jag göra, men det blev bra till slut.

Anledning till att jag köpte dessa var att det var den enda sidan jag hittade som hade svarta och som skickade international. Hade sökt igenom hela Ebay flera ggr innan jag stötte på dessa genom Google :--

Kromade var lite för skrikiga i min mening...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...