Jump to content

Mycket nya grejor som ska monteras


SakariV8

Recommended Posts

Jaa, nu har man fått hem första leveransen (och resten kommer i början av februari) av delar som ska monteras på Mussen under våren innan bruk.

Bl.a.

Ford Racing CAI + SCT X3

GT500 Vinge

Engine Cover Shroud

Vita blinkers FRAM (för att bli av med de fula positionsljusen jag har i undre grillen)

Bullitt-Grill (Ser så rent och MUSCLE-aktikt ut)

Små Spinners till Original Bullitt 17"arna (3-ekrade som ersätter centrumkåpan)

Nya vindrutetorkare Trico NeoForm (Snyggare än de traditionella)

Bilder kommer när jag fått monterat lite :)

PS: Sitter o tänker vilken färg på Racing stripes som passar bäst på bilen också (Lämnas in när våren kommer)

Blanksvarta mot bilens Tungsten Gray (Ser rått ut) eller Silver färgade (Snyggt samtidigt som det är lite diskret)?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Passade på att köpa lite prylar till Mussen nu när jag va i USA. Köpte EBC bromskivor, Hawk Bromsklossar och TCI Ratchet shifter(man vill ju kunna växla manuellt :? ) Nu är det ju bara så att en väska är försvunnen så nu har jag bara en bromskiva och växelspaken :( Hoppas väskan dyker upp !

Link to comment
Share on other sites

Passade på att köpa lite prylar till Mussen nu när jag va i USA. Köpte EBC bromskivor, Hawk Bromsklossar och TCI Ratchet shifter(man vill ju kunna växla manuellt :? ) Nu är det ju bara så att en väska är försvunnen så nu har jag bara en bromskiva och växelspaken :( Hoppas väskan dyker upp !

är det inte enklare att köpa riktigt manuell istället för sån där lösning... :think:

Link to comment
Share on other sites

Passade på att köpa lite prylar till Mussen nu när jag va i USA. Köpte EBC bromskivor, Hawk Bromsklossar och TCI Ratchet shifter(man vill ju kunna växla manuellt :? ) Nu är det ju bara så att en väska är försvunnen så nu har jag bara en bromskiva och växelspaken :( Hoppas väskan dyker upp !

är det inte enklare att köpa riktigt manuell istället för sån där lösning... :think:

Haha, inte en helt oväntad kommentar :twisted: Men nu när man redan sitter i båten så får man göra det bästa av situationen. Men nästa bil blir en manuell.....

Link to comment
Share on other sites

Passade på att köpa lite prylar till Mussen nu när jag va i USA. Köpte EBC bromskivor, Hawk Bromsklossar och TCI Ratchet shifter(man vill ju kunna växla manuellt :? ) Nu är det ju bara så att en väska är försvunnen så nu har jag bara en bromskiva och växelspaken :( Hoppas väskan dyker upp !

är det inte enklare att köpa riktigt manuell istället för sån där lösning... :think:

Enklare att köpa manuell bil, möjligtvis. Enklare KÖRA manuell bil, aldrig i livet.

Livet kan inte bli enklare med en ratchet spak!

Link to comment
Share on other sites

hade automat i min förra gt! kändes som att köra radiobil på tivolit bara gas och broms! :( mycket mer körglädje nu med den manuella! :lol: fast kanske inte vid cruising med start och stopp 10ggr på 50 meter :(

man blir lite mör i benet efter en cruising men ofta går det att lägga i ettan å låta den driva på utan att ge gas... 8)

Link to comment
Share on other sites

Passade på att köpa lite prylar till Mussen nu när jag va i USA. Köpte EBC bromskivor, Hawk Bromsklossar och TCI Ratchet shifter(man vill ju kunna växla manuellt :? ) Nu är det ju bara så att en väska är försvunnen så nu har jag bara en bromskiva och växelspaken :( Hoppas väskan dyker upp !

är det inte enklare att köpa riktigt manuell istället för sån där lösning... :think:

Hmmm, kom på en sak. När jag har den spaken i bilen kommer avståndet i konbanan bli ännu större :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Manuell funkar klockrent på landet eller i småstaden men inte i Stockholms trafiken

där man köar till jobbet ifrån jobbet till crusingen under crusingen ifrån crusingen kan hålla på i evighet, mmmmmmmm. :P:P:P

Nä livet blir bara enklare lungnare och skönare med automat. dessutom slipper man att halta. :P:P:P

( vinter bilen är manuell.)

Tycker Jag. :crazy:

MVH Lasse. :P

Link to comment
Share on other sites

Manuell funkar klockrent på landet eller i småstaden men inte i Stockholms trafiken

där man köar till jobbet ifrån jobbet till crusingen under crusingen ifrån crusingen kan hålla på i evighet, mmmmmmmm. :P:P:P

Nä livet blir bara enklare lungnare och skönare med automat. dessutom slipper man att halta. :P:P:P

( vinter bilen är manuell.)

Tycker Jag. :crazy:

MVH Lasse. :P

pst har åldern tagit ut sin rätt eller... :shh:

har köpt automat på min Svennebil och tycker den e så tråkig har inte fattat varför jag tycker så men efter haft en lånebil med manuell och symaskinsmotor kom jag på det, det är SÅ tråkigt att köra automat eller man åker ju då... men nu har vi nog kommit ifrån ämnet med att montera saker.. :think:

själv väntar jag bara på min spoiler som skall monteras... kan inte bestämma om jag ska bygga vidare på Mussen mer eller köpa Mc... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Detta blir årets uppgraderingar som skall monteras. :D

Ford Racing Fjädrar

Ford Racing Dämpare

MRT Panhard Bar

BMR Lower Control Arm

Ford Racing Stötdämparlager

Ford FR 500C Länkarmsbussning

Ford Racing Lower Arm

Polyurethane Bussningar

SLP Loud Mouth

JLT Cai

SCT SF3 Tuners

MRT Huvdämpare

Rear Bumber Lights Clear

Link to comment
Share on other sites

Passade på att köpa lite prylar till Mussen nu när jag va i USA. Köpte EBC bromskivor, Hawk Bromsklossar och TCI Ratchet shifter(man vill ju kunna växla manuellt :? ) Nu är det ju bara så att en väska är försvunnen så nu har jag bara en bromskiva och växelspaken :( Hoppas väskan dyker upp !

Skynda dig o montera spaken så vi får höra hur det blev.

Jag tycker den är döfräck o framförallt så får man ju bort original plastskramlet som sitter där nu.

LEIF

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Då var man och monterade lite grejer på bilen igår med farsan. Vart lite jobbigt att få loss d-tejpen som satt efter GT-vingen, men det gick att få loss till slut :)

Bullitt Grill:

DSC00429.jpg

Regskylthållare bak (Dessutom nu när skattemärket är borta ur leken så kunde man klistra dit nåt annat kul):

DSC00430.jpg

Ford Racing CAI:

DSC00431.jpg

Spinner Caps:

DSC00428.jpg

Naked (Utan vinge alls):

DSC00425.jpg

GT500 Vinge på plats:

DSC00432.jpg

Det som finns kvar att montera är eu-blinkers fram och Motorkåpan, dock måste jag fiska fram sådana pinnbultar och muttrar till kåpan (levererades utan).

Men har som mål att ta ut Mussen 1/4 torsdag kväll, känner sig SÅÅÅ sugen att sitta bakom ratten ännu en säsong :--

Link to comment
Share on other sites

Snyggt, hur fäster du vingen? Jag kör utan vinge men funderar på en GT500 vinge...

Samma hål som på GT-vingen, så det är bara att ta loss den och sätta dit 500-vingen. Men om man inte har någon vinge alls, så får man mäta o borra på luckan.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Idag har man varit duktig, och monterat klarglas blinkers fram med farsan till hjälp. Tittar man på bilderna med grillen ser man hur det har varit, fula blinkers med vita w5w lampor.

Nu blev resultatet mycket mer sofistikerat och utan en massa ström-tjuvar och skit som hade börjat ärja från den kassa eu-konverteringen...

Eu-off:

28032010032.jpg

Eu-on (Den orange positionslyset är bortkopplat, hann bara att ta bilden när blinkersen blinkade):

28032010030.jpg

Sen har man också fått pinnbultarna och muttrarna till Plenum covern, så att man kunde montera den också:

22032010025.jpg

Link to comment
Share on other sites

Enligt kontakt med transportstyrelsen får det inte finnas något märke där skattemärket har suttit.

Det är ju tråkigt att jag inte vet om det om någon stoppar mig ;)

Sen om de bestämmer sig för att ta bort nåt på regskylten, så kan de inte sitta o säga att man inte får klistra dit nåt annat :crazy:

Självklart kan det ju inte vara något som liknar en bokstav eller ett nummer, men i övrigt tycker jag inte det ska spela någon större roll, men vi har ju redan konstaterat att transportstyrelsen sitter o röker på lite roliga grejer (Tänker på inläggen med skatterna) :--

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...