Jump to content

SAAB


Janne Holm CMC1740

Recommended Posts

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Saab-fabriken är inte bara effektivaste. Den är även modernaste fabriken jämnfört med övriga Europa. ;) Kan tillägga att jag kör inte Saab som bruksbil om ni tror det vilket några har reagerat lite konstigt på det. haha

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

HEj alla SAAB fan......o anställda.....

Ägarna har ju fått sina RUBEL........kanske även sitt kontakt nät i Ryssland...för att sälja sina Chevor......

De är väl för fan bara o sätta igång o hjälpa den nya ledningen om vad ni anställda bör göra för att tillverka bilar.... o hjälp de att hitta snabbt på en liten fin bil som drar så lite soppa som möjligt...gärna miljö vänligt så klart....sitt inte o vänta på ledningen hjälp de för fan o ta fram t.ex en tipps låda .....som anställda får ge sina synpunkter.....de är väl nu ni har er chans....

gör nått för fan.....vad väntar ni på.......HJÄLP LEDNINGEN......DET ÄR ERA JOBB FÖR FAN.....

Vi kan endast köpa ER bil ni kommer på som är till ett bra pris, soppa snål, bra andrahandsvärde, kvalitetsbil, mm , hoppas ni förstår.......Gör en bra bil så köper jag också EN.....

"mvh my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Vi kämpar med näbbar och klor för att få behålla vår Svenska industri. Yiiihhhaaa. :P:P

Våga vägra vara Kines eller Ryss. :clap::clap:

Hoppas Saab gör en liten bil och ett riktigt monster till superbil typ den prototyp som fanns för några år

sedan den med solceller på taket, kommer inte ihåg vad den kallades men ball var den. :P

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Vi kämpar med näbbar och klor för att få behålla vår Svenska industri. Yiiihhhaaa. :P:P

Våga vägra vara Kines eller Ryss. :clap::clap:

Hoppas Saab gör en liten bil och ett riktigt monster till superbil typ den prototyp som fanns för några år

sedan den med solceller på taket, kommer inte ihåg vad den kallades men ball var den. :P

MVH Lasse. 8)

Jag vet vilken bil du menar men har glömt modellbeteckningen på den. Fan...

Link to comment
Share on other sites

Men håll med om att det vore ballt, kanske en 4-500 hk 9.5a FWD som kör skiten ur BMW, Mercedes,Audi och annat

kontinentalt mög. :P:P:P:P

Möjligheten och kunnadet finns koppla in Trollspeed gör en Pikes Pik bil för gatan. Stort leende. :P:P:P:P:P

Fan en bil som är gjord av Troll i Trollhättan hur cool är inte det. :P:P:P

MVH Lasse. 8)

Hmmm... jag undrar hur det hade blivit för resultat om man stoppade ner Shelby 500 motor från -07 alt nyare, 4-hjulsdrift och en låda som pallar kraften i nya 9-5:an ;)

Link to comment
Share on other sites

Men håll med om att det vore ballt, kanske en 4-500 hk 9.5a FWD som kör skiten ur BMW, Mercedes,Audi och annat

kontinentalt mög. :P:P:P:P

Möjligheten och kunnadet finns koppla in Trollspeed gör en Pikes Pik bil för gatan. Stort leende. :P:P:P:P:P

Fan en bil som är gjord av Troll i Trollhättan hur cool är inte det. :P:P:P

MVH Lasse. 8)

Jag är ledsen att jag behöver ta ihjäl din dröm :cry: Men Saab likväl Volvo har ljusår kvar innan dom kan mäta sig med tyskarna i ALLT

Link to comment
Share on other sites

Tyskarna kan inte bygga en motor värd namnet, så är det och det vet alla motor nördar.

däremot är dom duktiga på att prodkusera massor av bilar. men vem kan sitta som folk i en tysk bil om man inte

gillar att ligga och köra, nä. :P

Nä Tyskarna är duktiga på att sälja( Skit) tycker jag., men dom ska ha creds för att dom säljer br skit men likväl skit. :P

Som en kompis till mig sade, varför sälja oxfile när folk e nöjda med hundkött. :clap::clap:

Alltså 50 miljarder flugor kan inte ha fel skit e gott. :clap::clap::clap:'

Jag vet att jag e kaxig men va fan Saab behöver vårat stöd och som riktig Svensk så stöder jag

svensk industri det är min satans plikt så ser jag på frågan . :P

Ni gör som som ni vill. :P

Det är min åsikt, men det är ett fritt land att tycka vad man vill.

Mvh Lasse. 8)

v

Link to comment
Share on other sites

Tyskarna kan inte bygga en motor värd namnet, så är det och det vet alla motor nördar.

däremot är dom duktiga på att prodkusera massor av bilar. men vem kan sitta som folk i en tysk bil om man inte

gillar att ligga och köra, nä. :P

Nä Tyskarna är duktiga på att sälja( Skit) tycker jag., men dom ska ha creds för att dom säljer br skit men likväl skit. :P

Som en kompis till mig sade, varför sälja oxfile när folk e nöjda med hundkött. :clap::clap:

Alltså 50 miljarder flugor kan inte ha fel skit e gott. :clap::clap::clap:'

Jag vet att jag e kaxig men va fan Saab behöver vårat stöd och som riktig Svensk så stöder jag

svensk industri det är min satans plikt så ser jag på frågan . :P

Ni gör som som ni vill. :P

Det är min åsikt, men det är ett fritt land att tycka vad man vill.

Mvh Lasse. 8)

v

Ha ha! Du har ju humor!!! Din dissning av Tyska bilar var nog det roligaste jag läst på år o dag!!! Men tyvärr så är det ju helt absurt det du skriver.

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med Lasse. Surkålen kan inte bygga bilar alls. De är bra på att bygga många bilar per dag men kvaliteten... det är annat kapitel. Får de dåligt resultat, skriker höjdarna: nein, nein, nein! Dumkof!

Personligen är jag inte impad av tyska märken och jag känner till en kille som gärna slår en drill på tysk bil.

Link to comment
Share on other sites

Tyskarna kan inte bygga en motor värd namnet, så är det och det vet alla motor nördar.

däremot är dom duktiga på att prodkusera massor av bilar. men vem kan sitta som folk i en tysk bil om man inte

gillar att ligga och köra, nä. :P

Det är min åsikt, men det är ett fritt land att tycka vad man vill.

Mvh Lasse. 8)

v

Jag beundrar din hängivenhet och din support för SAAB men det där med motorer och tyskar tror jag du går bet på. Om man t ex tar International Engine of the Year Awards 2009 så hittar man inte en enda SAAB motor, däremot så vinner 10 tyska motorer av 11 möjliga kategorier. Tror Tyskland har dominerat den listan i många här, en å annan Japan är ocskå där. Å jag tror inte det är syjuntan som röstat fram dom.

Själv åker jag tyskt idag trots(kanske därför) att jag är uppväxt med SAAB har även haft ett antal SAAB:ar å enligt mina erfarenheter så är tysken överlägsen när det gäller körkomfort, körglädje och kvalitét.

Hade för några år sedan en kompis som hade en MotorNord trimmad SAAB 9-3 Aero som gick som fan men var helt omöjlig att köra

om man inte var 2 som höll i ratten när han gasa. Men visst, motorerna gick att trimma !

SAAB var ju långt framme med att göra turbon användbar, typ 1978, så det ska dom ha cred för men det måste ju hända lite mer på motorfronten. Nä, SAAB borde nog söka en samarbetspartner i Tyskland för att få fram lite snålare motorer t o m Tyskar och Fransmän samarbetar när det gäller motorer !

Link to comment
Share on other sites

Jodå det händer saker hela tiden. :P

Men har du tänkt på att titt som tätt blir Fiat och olika Franska bilar årets bil utsedd av

Europas bil reportrar, det får i alla fall mig att undra om det där med syjunta du nämnde. :P:P

Jag tror att som en liten tillverkare har du inte en susning att vinna sådan tävlingar

om vem som gör bästa motorerna eller bilarna för dom stora, ska vi säga SMÖRJER

reportrar och experter så fett så saken är redan klar från början. :P:P

I normala fall kallas det mutor men inte i bil eller däcks branchen. :twisted:

Jo AJ

Påtal om körbarhet, ja det kan vara problem om man inte är van specielt som med min som inte har

anti spinn eller anti sladd men annars så går det bra och jag har 286 hästar på drivhjulen och 300+ i motorn

men fan vad det går, har faktiskt hängt av en och annan M5 på E 18 fast den är usel vid rödljusen

då spinner det bara.

De gånger jag har kört strippen med den då får man starta på 4700 varv för att komma iväg och det

sliter på bitarna fast jag har fortfarande orginal drivknutar och drivaxlar och låda ifrån 1999 så snacka om

kvalitet. :P:P:P

Saab= kvalitet :P

Tycker jag. :crazy:

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Jag har kört både svenskt och tyskt och här är mitt omdömme:

1989- Ägde jag en Opel Kadett GSI. Inget som man kan skryta med när det gällde kvalite. Bilen var ett troll!

1998- Beg Audi A6. Helt felfri!

2000- Ny Volvo S80. Mitt livs största misstag. Bilen var på verkstad minst två gånger i månaden pga små skitfel. Samt att det då och då dök upp fel som inte verkstaden kunde åtgärda.

2003- Ny V70. Mycket bättre än S80 men ändå oroande många verkstadsbesök. Böt bla annat bromsskivor fyra ggr. Samt hjullager och massa annat krafs.

2005- Ny Audi A6. Bästa bilen? Inte ett fel på över 12,000 mil. Jo, jag fick byta glödlampa i framlyktan efter 10,000 mil. Uberkvalitet!!!

2007- Ny Audi A4. Endast en mjukvaruuppdatering och kalibrering av AC, annars helt felfri.

2010- Ny Audi A6. Hittils efter 1,500 mil endast en mjukvaruuppdatering

Slutsatsen om vad som är bäst får var och en dra.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

VOLVO är något som alltid fungerat för mig,

jag har haft 1st SAAB 96 V4 FORD alltså inte

en SAAB motor i den, Triumph var en anna

beprövad SAAB motor, SAABen var den

den bil som gjorde mig mycket besviken, lika

mycket besviken som en Renault Major jag en

gång ägde 1 Vecka :cry: .

Volvos bilar har gjort mig nöjd många gånger :yawn:8) .

Volvo 144 67

volvo 144 68

Amazon 123 Ci 67

Volvo 242 78

Volvo 245 85 Turbo

Volvo 245 82

Volvo 245 77

Amazon 121 65 2dr

Volvo 240 87 24000 mil

Volvo 745 91 46000 mil och är igång fortfarande.

Kanske är det därför man är märkesfast och kör USA FORD

ägare till Volvo en tid till, dom hör ihop på något sätt.

Sedan tycker jag inte om att man underskatta en av

de mest ledande i värden på att tillverka kvalité, BMW,

AUDI, VW, MERCEDES, och ett par till, kolla vad som

man ser mest av på våra vägar, förutom VOLVO. 8);)

Link to comment
Share on other sites

Det är faktiskt härligt att höra att vi stödjer de märken vi gillar. :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Mina kärror.

Plymouth valiant 67 V8 gammal snutbil. Bytt motor. :crazy:

Dodge Dart 66 V8. :crazy:

chevrole Chevelle 68. :crazy:

WV K70, 72 egentligen en NSU. :eh:

Saab 99 GL 75. :clap:

saab 900i 86. :clap: :clap:

Saab 900 Turbo 88. :clap:

Audi 90 2,3 :thumbdown:

BMW 528, 86 Bara dyra bekymmer, men gick som fan. :crazy:

Saab 9000 CD Turbo 89. :clap :clap:

Saab 9000i 2,3 91. finns kvar hos Exet. :clap:

Renault R5 88. Numer avställd :thumbup:

Saab 9,5 kombi 2.0 99. :clap:

Mustang GT 94. :clap::thumbup::clap:

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Det här va lite kul. Mina bilar:

Pontiac GTO 1970 Första bilen, den fick smaka gasfot :twisted:

Ford Taunus 17m 1970 Hjälpte inte med gasfot :x

SAAB 99 1970 Topplockspackning ! Vanligt fel eller ?

SAAB 99 1971 Strålkastartorkare ! WOW

BMW 518 1978 Träpanel. Har alltid saknat träpanel i mina bilar efter denna

SAAB 900 1981 Beige ! Inte bara lacken alltså !

BMW 323 1982 Svart och plastkittad. Grymt rolig bil

BMW 528 1985 Vit och orginal. Träpanel !Gick som en skottspole med TRX sommardäck året runt

VAZ 1200 1978 Daaa !

Peugeot 205 GTI 1988 Gokart

BMW323 Touring 1996 Ny och fin !

SAAB 900 1995 Skördetröska

BMW 523 1997 WOW, ny bil och ny modell ! Träpanel ! Nästan lika många människor framme och frågade som med Mustangen

BMW 523 Touring 2000 Mera last ! Träpanel !

Ford Mustang 2005 (Nuvarande) WOW igen. Jag blev helt såld när jag såg 2005 modellen och 523:an skulle bytas till en ny familjebil. Tuff diskussion hemma men sambon fick välja: Jag och Mussen eller packa väskan :twisted: Hon valde mig och bilen !

Opel Ascona 1990 Rostburk

Audi 80 2,0e 1989 (Nuvarande) Bästa bilen, bara går och går

BMW 540 Touring (Nuvarande) Gammal Lyxkryssare ! Jag gillar verkligen e39 modellen, den här är bara så skön att åka i, massor med lullull! Träpanel ! Tyvärr ganska dyr i drift :cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...