Jump to content

Storlek helgarage och topp kapell - 08 ??????????


hyltan

Recommended Posts

Hallå allihopa, någon vänlig därute som kan hjälpa mig?

Vad jag skall köpa för storlek på topp kapell resp. helgarage till min 08 cab.

DEN kommer nästa vecka........................!

Tackar o bugar!

Barry

Link to comment
Share on other sites

Varför inte köpa ett som verkligen är gjort för denna bil istället?? :think:

För att det är helt onödigt och kostar äckligt mycket pengar.

Enda man behöver göra med ett universal är att ta bort radioantennen, alternativt klippa hål för den.

Link to comment
Share on other sites

Varför inte köpa ett som verkligen är gjort för denna bil istället?? :think:

För att det är helt onödigt och kostar äckligt mycket pengar.

Enda man behöver göra med ett universal är att ta bort radioantennen, alternativt klippa hål för den.[/quote:3d5a1nd6]

Det AR inte onodigt, och det kostar inte ACKLIGT mycket pengar, du sager det som att det ar fakta fast det ar ju bara din asikt.

En formpassad ror sig mindre pa bilen vid eventuel vind eller drag (farre repor), den sitter oftast fast utan att behova vikta ner eller spanna fast den, och oftast slipper man klippa hal for div. antenner vilket heller inte ar riktigt optimalt. Du maste val erkanna att det later lite fel att klippa hal i nagot som du har kopt for att skydda lacken... motsager sig sjalvt lite enligt mig!

Dessa bilar ar ju varda en formpassad tycker jag!

Vi har f.o. kopt sakert 40-50 st tygarage under aren till vara bilar, bade formpassade och universala och min asikt ar att dom formpassade ar varda varenda kr.

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte ett överdrag som var mjukt på innsidan och som skulle andas, det funkade klockrent de två vintrar

jag var tvungen att ha Sally ute pg av garage brist. :shock:

Inga repor inga problemo jag hade fuktslukare i bilen som byttes med jämna mellanrum. :shock:

Det kostade typ 400kr i stället för 2000kr jag var i alla fall nöjd. :P

Tycker också att man tar för jäkla fett betalt för så kallade " ORGINAL" SILVERTÄLT. :crazy:

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Jula har en fin variant som kostade ca 200:- har en sådan i år (hade inget skydd förra året, vilket resulterade i en massa damm som höll i sig). Har för mig det var en large, och det står dessutom på kartongen vilken mustang som passar under kapellet. :thumbup:

Och vem är det som inte ens har tid att skruva loss antennen när man sätter bilen i förvar :-|

Link to comment
Share on other sites

Det AR inte onodigt, och det kostar inte ACKLIGT mycket pengar, du sager det som att det ar fakta fast det ar ju bara din asikt.

En formpassad ror sig mindre pa bilen vid eventuel vind eller drag (farre repor), den sitter oftast fast utan att behova vikta ner eller spanna fast den, och oftast slipper man klippa hal for div. antenner vilket heller inte ar riktigt optimalt. Du maste val erkanna att det later lite fel att klippa hal i nagot som du har kopt for att skydda lacken... motsager sig sjalvt lite enligt mig!

Dessa bilar ar ju varda en formpassad tycker jag!

Vi har f.o. kopt sakert 40-50 st tygarage under aren till vara bilar, bade formpassade och universala och min asikt ar att dom formpassade ar varda varenda kr.

Ja det är min åsikt och den baserar sig på detta: Universal 299kr, Original(?) 4331kr. Hur f-n kan någon motivera ett 4000kr dyrare kapell?

Du läste tydligen bara klippa hål när jag skrev att man KAN ta bort antennen också, en operation på ca 10 sekunder med rätt verktyg i hand... :crazy:

Hela ditt resonemang verkar bygga på att förvara bilen utomhus med kapell. Det tror jag ingen gör här inne, vi använder våra inomhus. Därför behöver man inte ett kapell som kostar 4331kr!

Link to comment
Share on other sites

Originalkapellen är rätt dyra, men dom är välgjorda och det materialet dom är tillverkade i finns garanterat i andra kapell som är billigare. Silvertält kan man vara utan. Original är 3-lagers som andas tror jag det var. Fint skit ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jag har köpt flera kapell till mina bilar. Här:

http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp ... 60&n=60100

För 250 spänn får man en toppen pyjamas till sina fina bilar. Jag använder det inomhus, inte bara för dammets skull, vi har cyklar och en verkstadsbänk där åsså. Man vill inte att något skall studsa iväg mot bilen. Ett billigt skydd mot repor.

Hälsar Lars...

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte först ett överdrag på Biltema. Väl hemma och jag skulle öppna förpackningen så känner jag att det helt enkelt är fel. Jag kunde inte täcka mussen med ett överdrag från Biltema! Lämnade naturligtvis tillbaka det köpta och beställde istället ett "riktigt". Klart mycket dyrare, men med den rätta känslan.... :)

/MOS

Link to comment
Share on other sites

Artikelnumret är:

5R3Z-19A412-CA

Finns i ett par varianter beroende på t.ex. med eller utan spoiler. De två sista bokstäverna i artikelnumret skiljer.

Här är t.ex. en länk:

http://www.lombardfordaccessories.com/p ... ctTypeID=2

Sök och finn alternativa köpställen. Jag köpte ifrån Grand Prairie Ford men dom har tydligen slutat med försäljning över nätet.

Och ja; på insidan är det mjukt. Mussen verkar trivas... :)

/MOS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...