Jump to content

Någon som vet?


Lemmy

Recommended Posts

Ja jag tänkte väl ringa snart... kan ju ta lite tid, jul & nyår samt det faktum att det är på andra sidan av vårt klot.

Jag får uppfattningen att dom levererar över världen, betalade 97 aus dollar för shipping, jag fick oxå välja land i en rullmeny vid beställningen.

Link to comment
Share on other sites

Betalade i AUS$ ?????? ausfordparts ligger i USA! Dom är återförsäljare för västra USA

Ja jag vet! Pratade i går kväll på skype med han som äger företaget som tillverkar/utvecklar topparna som du beställt. 8)

Dom har även ett nytt insug för leverans gjutet har knappt stelnat!

Vad gör du med underdelen?

"351C är en dräpare"

Link to comment
Share on other sites

Betalade i AUS$ ?????? ausfordparts ligger i USA! Dom är återförsäljare för västra USA

Ja jag vet! Pratade i går kväll på skype med han som äger företaget som tillverkar/utvecklar topparna som du beställt. 8)

Dom har även ett nytt insug för leverans gjutet har knappt stelnat!

Vad gör du med underdelen?

"351C är en dräpare"

Vi betalade via "PayPal" i den dollar som dök upp då man klickar på "pay by paypal" tror det var usd$

Ok, det känns som om dom är reko, har sett andra forum i usa som skriver gott om dom.

Underdelen är orörd, bara kollat lagren... vi vill annvända bilen denna sommar, för att till nästa vinter plocka ur o fixa mera :D

Jepp 351C rules

Link to comment
Share on other sites

Var beredd på att det tar en bra stund till innan du får dom, jag pratade med David i Australien förra veckan, då fick han en stor beställning av Ausfordparts, han hade då inte hört något från dom på 6 veckor. Han räknar med att det tar minst ett par veckor innan han kan leverera till USA , hur snabt Ausfordparts levererar vet jag inte. David har ytterligare en åf i USA om man vill köpa topparna där som han varmt rekomenderar enl honom så har han erfarenhet inom NASCAR .

Vilka toppar köpte du?

Link to comment
Share on other sites

Var beredd på att det tar en bra stund till innan du får dom, jag pratade med David i Australien förra veckan, då fick han en stor beställning av Ausfordparts, han hade då inte hört något från dom på 6 veckor. Han räknar med att det tar minst ett par veckor innan han kan leverera till USA , hur snabt Ausfordparts levererar vet jag inte. David har ytterligare en åf i USA om man vill köpa topparna där som han varmt rekomenderar enl honom så har han erfarenhet inom NASCAR .

Vilka toppar köpte du?

Ok precis vad jag misstänkte, att det tar tid. Men det var skönt å höra att det är ett seriöst företag som levererar. Jag trodde det var ett Australienskt företag??

Vi köpte beg. 2v toppar closed chamber

Link to comment
Share on other sites

Jag har också haft ett par Cortinor. En 1970 GT som jag köpte av dottern till en

präst som hade avlidit. De ville ha 6000 och jag bjöd 4000 Kr. Fick den för det priset och körde den till vardags i 8 år innan jag sålde den för 2000Kr. Den var otroligt fin och hade gått

bara 5000 mil när jag köpte den. Köpte också en 1969 Lotus Cortina som hade gått

4000 mil. Sålde den efter att ha flyttat till Dallas 1987. Otroligt rolig att köra. Som en gocart

i kurvorna. Den bilen är nu i Norge.

Mvh från ett snöigt Dallas. Ca 15 com idag. Brrr!!!!!

/Bosse

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jag har också haft ett par Cortinor. En 1970 GT som jag köpte av dottern till en

präst som hade avlidit. De ville ha 6000 och jag bjöd 4000 Kr. Fick den för det priset och körde den till vardags i 8 år innan jag sålde den för 2000Kr. Den var otroligt fin och hade gått

bara 5000 mil när jag köpte den. Köpte också en 1969 Lotus Cortina som hade gått

4000 mil. Sålde den efter att ha flyttat till Dallas 1987. Otroligt rolig att köra. Som en gocart

i kurvorna. Den bilen är nu i Norge.

Mvh från ett snöigt Dallas. Ca 15 com idag. Brrr!!!!!

/Bosse

GT har jag haft två stycken, härlig vxl låda i dom o körglädje :)

Link to comment
Share on other sites

Nä Lasse, vi brukar inte ha mycket snö. Det har hänt att vi fått några

centimeter men det senaste var det värsta på 30 år. Någon byggde en

igloo och hängde en skylt som sade: Al Gore's Home precis som i Washington D.C.

under deras snökaos.

Mvh BosseTexas Winterland 005.JPG[/attachment:viugxc5t]

Link to comment
Share on other sites

UUUÄÄÄÄ det ser ruggigt ut, det brukar ju kännas ännu jävligare om man som

ni inte har snö varje vinter. :twisted:

Men en tröst du kan ju fortfarande ta dig ett uppfriskande dopp på morgonen

för det verkar ju inte vara någon is i poolen, vad jag kan se. :P:P

Men det ser ut att bli sol i Dallas på lördag och en 12-14 grader varmt, om vädergubbarna har rätt. :P

verkar som om våren är på väg till Dallas.

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Några dopp blir det inte än. Vattnet är otroligt kallt men fryser inte därför

att pumparna går hela tiden det är risk för frysgrader.

Längtar till våren och mina dagliga 50 vändor ca 750 meter simning.

/Mvh Bosse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...