Jump to content

Recommended Posts

Hallå är en ny medlem från skåne! Är på g att köpa en mustang gt cab 2005 önskar lite info vad jag ska kolla upp brister etc. Bilen är precis kommen från usa endast 700 mil v8 sonicblue den är i absolut nyskick ,även undertill, där finns svarta rallye stripes lackade, 20" hjul, sänkt ,kjolpaket, alugrill uppe o nere, bytta ljudämpare bak. Bilen är hur cool som helst .All info välkommnas.Tack Simson.

Låter som en sjukt fin bil.

Det du ska kolla är naturligtvis att du vill lägga ner väldigt mycket pengar på något så världsligt och förgängligt som en plåtburk med 4a hjul ;-)

Skämt åsido. Kolla att den känns bra, går rakt fram, inget slammer, att alla papper, nycklar, handböcker, golvmattor osv finns på plats (det är en bra indikator på om den är välskött eller ej). Cabben stänger rakt, dörrar stänger rakt. Rutorna går rakt upp i cabben utan att ta i osv...

lycka till!

Ett tillägg är att Göra ett Carfax på bilen så att man kan få uppgifter om den ev är krockad o lagad osv osv.

Instämmer, carfax är ingen garanti för att bilen är felfri, men det är skrämmande ofta man ser att bilar är smällda när man kollar upp dom!

Man får också veta hur mycket bilen har gått vid varje kontroll ( Typ besiktning.) i alla fall så stod det

på min Carfax hur mycket den gått de 10 år som den rullade i Florida. Kan vara bra att veta. :P:P

Det kostade mig 20 Dollar att få infon på mail 2007. :shock:

Lycka till. :P

MVH Lasse. 8)

Bilen är stylad av en fordåterförsäljare i californien och stod länge som visningsex jag ska carfaxa bilen innan köp det är en enägarbil och jag ska betala 260 tusen för den.det är bara kvalitegrejor på bilen.