Tobias CMC1505 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Hallå där!Har letat men inte funnit någonstans.Ni som kan svara på detta vet hur en hjälpstyrarm ser ut, därför orkar jag inte lägga ut någon bild på det.Men, bussningarna på den. Är det 2 likadana ?När man ska beställa från Mustangs Unlimited, Summitracing eller Hansen Racing så finns det bara en typ av bussningtill hjälpstyrarmen.Medan mina ögon skulle vilja att det är 2 olika storlekar på dom ?Tackar tack !Ps.Såg nu också på NDP att dom säljer "Övre bussning" till 65-70. Sen "Undre bussning" till 71-73... ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Hej !Du skriver inte till vilken årsmodell det gäller !!!Gissar att det är till en 71,i så fall är det två olika dimensioner.Den övre är inte utbytbar enligt vissa ( stukad / nitad axel ),därför säljs den inte i katalogerna.Har dock bytt båda vid flera tillfällen,// Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 Posted March 1, 2010 Author Report Share Posted March 1, 2010 Jo det är -71 som i signaturen... Okey okey, då har jag beställt helt fel då.Antar att det är lika bra att byta båda samtidigt.. så kanske lika bra att köpa en helt ny istället!Tack för svaret ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Har för mig ( dock inte helt säker ) att den översta bussningen som inte ska vara utbytbar är samma som den övre till 67 / 70.// Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson Posted March 2, 2010 Report Share Posted March 2, 2010 Hej,jag läste nånstans nyligen att armen med bussning skall hjälpa till att räta upp och hålla framhjulen när man kör rakt fram. Med det i bakhuvudet är det kanske lika bra att byta hela armen. Axeltappen i min arm var litet korroderad så bussningen nöp inte fast vilket antagligen påverkar "upprätningsfunktionen". Skall bli spännande att känna hur det blir när jag väl får ut den på vägarna...mvh, Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts