Fladde March 7, 2010 Report March 7, 2010 Hej alla!Tänkte att jag kanske kunde få lite hjälp med några saker inför påställningen av min Mustang 1968 med rak 6;a.Vilket är rätt brytaravstånd?Någon som har en hel kylare som passar till salu?Någon som har trepunktsbälten som passar till salu?/Fladde Citera
Gtttggg March 8, 2010 Report March 8, 2010 Hej och välkommen.Jag antar du är ny här? Är din bil svensksåld? Jag såg på din regskylt. Lite ovanligt med sexa på din årsmodell. Jag vet inte om brytaravståndet är detsamma som V8 men i så fall ska det vara 0,40 mm.Synd du inte frågade tidigare om kylare för jag hade ett begagnat liggande.Om du ska ha vanligt 3-punktsbälte som nyare bilar använder, får du göra nya fästen. (den som går över axeln) Citera
JanneJ March 8, 2010 Report March 8, 2010 Hej alla!Någon som har en hel kylare som passar till salu?Någon som har trepunktsbälten som passar till salu?/FladdeMitt råd: Köp nyttEn kyl har inget evighetslångt liv, cellerna blir täta och lödningar kan spricka.Bälten åldras och gör inte vad de ska om olyckan är framme, jag köpte från biltillbehörsbutiken och monterade i min bil Citera
Fladde March 8, 2010 Author Report March 8, 2010 Man tackar!Ja, jag är ny här i forumet. Bilen är svensksåld och jag blev som 12;e person i ordningen stolt ägare. En lite lustig grej med att åttor är vanligare är att det ofta även är billigare med delar till dem.Lite olika bud om brytaravståndet.. Det verkar pendla mellan 0,35-0,45 beroende på mekaniker. 0,45 fick jag i alla fall i svarsmailet från Rolandsmustang.com.Min vanliga tur med tajming där Har hittat lite nytillverkade grejer på nätet men svårt att veta vilka sidor man kan lita på. Någon som har erfarenhet av genisisautoparts.com? Hittade i alla fall dessa till ett rimligt pris. http://www.genesisautoparts.com/radiato ... l6_200.htm Återstår att se om man kan övertala dom att frakta den till Sverige också förståss Angående bälten sitter det fästen monterade ovan axeln. Så det verkar ha suttit trepunktsbälten tidigare någon gång i bilen. Är lite osäker på om det hör till orginal eller inte. Det var väll 69 det blev lagstadgat med bälte va?Tack för alla svar! Citera
CMC-49 March 12, 2010 Report March 12, 2010 Köp service delar via Hansen racing ad-center och mekonomen är återförsäljare Citera
Lars Brisman March 27, 2010 Report March 27, 2010 Sök efter SEATBELTS hos California Mustang, Mustangs Unlimited och liknande firmor.Du kommer så småningom att hitta både ersättningar till original- (midje-) bälten och modernare, 3-punktsbälten, i olika kulörer.Lasse B Citera
Ronnie S March 28, 2010 Report March 28, 2010 Brytaravståndet verkar det vara olika åsikter om, som sagt. Enligt Fords Shop Manual för 1968 ska det vara 0,027 tum för sexan, vilket blir 0,69 mm. (V8:orna har mellan 0,016" och 0,021" beroende på modell, dvs mellan 0,40 och 0,53 mm.) Om du vill kolla med kamvinkelmätare så ska kamvinkeln ligga mellan 35-40 grader på sexan. Citera
MrTurbo_1645 April 26, 2010 Report April 26, 2010 Köpte min kyl på http://www.laurelmountainmustang.com. Brytare köper man petronix brytarlösa.Bälten? Måste man ha det? Citera
Recommended Posts