Ingo March 9, 2010 Report March 9, 2010 Börjar vara dags att dra fast svänghjulet.Det är ju ett aluminiumsvänghjul och det rekommenderas loctite o ARP bult.Men ska man lägga stålbrickor i botten av hålet?.Vissa bilder visar svänghjulet med bultar med brickor.med mitt följer inga bultar med annat än till balansvikterna..Får för mig att aluminium mår bra av stålbrickor i bottten av hålet eller räcker det med Arpbultar?(Zoom 60- 3101) Citera
87gt50 March 10, 2010 Report March 10, 2010 Har bestämt för mig att jag bara använde ARP-bultarna till mitt Fidanza. Citera
Ingo March 10, 2010 Author Report March 10, 2010 Hmm pratade med speedshopen som fixar fram mina prylar han tyckte jag skulle satsa på 2mm stålbrickor 10 mm som jag borrade upp till 11 mm så bultarna går igenom..På maskinfirman höll man väl med om att brickor nog är lämpligt..men tycker jag har läst någonstans att bulthålen var härdade på något vis?..tror att Zoom hjulet är gjort på samma ställe som fidanza,så legeringen kanske är den samma? Citera
Recommended Posts