Jump to content

Recommended Posts

Tja gossar

Här kommer senaste mustangstatistiken.

Min reflektion:

Foxarna fortsätter sin kräftgång, och intresset är i princip helt och fullt på nya bilar. Fortfarande drar 2005orna, men intresset för 2010 är LJUSÅR från hur det var när 05orna kom. Trots att bilen har funnits att köpa i drygt ett halvår har vi bara fått hit drygt 20 bilar.

Den totala bilökningen har inte heller den kommit igång efter krisen, och den dyra dollarn gör dessutom sitt. När dollarn står över 7kr så vilar man på hanen.

Ska man gämnföra -05 med 10. Så var ekonomin bättre när 05an kom + att -05orna var billigare när dom kom. Vill man köpa en 10a så får man hosta upp runt 450 lopper.

Så har de ju bara gått 3 mån av 2010 en så länge.

Jag förmodar att uppgifterna är helt färska.

En snabb sökning på blocket ger 30 träffar.

1st är på väg in och är skert inte reggad...

Ger din sökning bara träffar på privatpersoner?

Dom är från i veckan och alla bilar är med, men bilar som kommit in som ännu inte blivit reggade är naturligtvis inte med. Närmsta månaderna kommer självklart dessa siffror ändra på sej rätt mycket (procentuellt sett)

365 000kr verkar en flångans GT kosta. Känns helt OK enligt min mening. å andra sidan lär de flesta vänta tills five oh kommer tebax i 2011. då blir det nog rusning igen. 2010 kanske är ett mellanår?

:D Priset är rimligt om man jämför med andra men att endast göra "facelift" nu innebär 10 år med samma kaross och det anser jag vara alldeles för dåligt, speciellt nu när det finns flera tuffa konkurrenter som tex. Camaro och Challenger.

Mvh. Mats

CMC 2089

Hej Grufman,

Synd att jag inte hade tillgång till denna statistik när jag lade sista bokstaven på ledartexten tlll Mustang Forum 2010-1.

Får ta den till nr2...

Ha det bra

Hölsningar

Tord / red

När 05 kom var den en one of a kind, Mustangens återfödelse. Klart som fan att folk köpte, däribland jag. Jag vart helt såld. Den känslan finns ju bara en gång, tror inte dom säljframgångarna kommer att återupprepas. Däremot lär väl 2011 med 5.0 bli lite hetare, men jag antar också att priset drar iväg å då minskar naturligtvis spekulanterna. Sen kommer spökena bensinpris och miljöbov ställa till det för detta "billiga" mellansportbilssegment. "Stekarna" med stålar kommer fortsättningsvis köpa BMW, Porsche och andra stureplansraketer. Tror jag alltså !

Hej Grufman,

Synd att jag inte hade tillgång till denna statistik när jag lade sista bokstaven på ledartexten tlll Mustang Forum 2010-1.

Får ta den till nr2...

Ha det bra

Hölsningar

Tord / red

Det går bra det :-)

/Fredde