Jump to content

Folk!


mike85

Recommended Posts

Va finns de för folk??!!

Hade kört två mil idag å redan då ska folk försöka trissa upp en :yawn:

Lite senare skulle jag köra om en lastbil efter ett par andra som var på väg om. Då ser jag en bil i ögonvrån å blir omkörd på innsidan :crazy::crazy: . Hade detta hänt om jag kört en volvo eller saab :?::?:

Vad är det med människor :?::?::wtf:

Link to comment
Share on other sites

Va finns de för folk??!!

Hade kört två mil idag å redan då ska folk försöka trissa upp en :yawn:

Lite senare skulle jag köra om en lastbil efter ett par andra som var på väg om. Då ser jag en bil i ögonvrån å blir omkörd på innsidan :crazy::crazy: . Hade detta hänt om jag kört en volvo eller saab :?::?:

Vad är det med människor :?::?::wtf:

Svartsjuka jävlar som försöker "trigga" en till att gasa. Kan inte ens räkna med fingrar OCH tår på hur många som försökt jaga upp mig på vägarna efter 1 vecka med påställd bil...

Sen är det kul när sambon tittar ut på vägen och säger "Jaså, ytterligare en som vill att du ska leka" och skrattar :--

De ska ju visa att de klarar av att köra förbi en muskelbil, hehe :crazy:

Link to comment
Share on other sites

det är inga större problem med svensson som vill gasa lite. problemet ligger i att en v70 håller jämnt skägg med mussen. en chippad 95 aero gör ju över 270 blås och då är det kört. mussen orkar ju bara runt 245 så några rejs blir det inte. annat var det med corvetten. den ville de inte raca med då alla visste att de fick pingel utav bara helvete.

Fast jag kör hellre mustang än v70 :--

Link to comment
Share on other sites

det är inga större problem med svensson som vill gasa lite. problemet ligger i att en v70 håller jämnt skägg med mussen. en chippad 95 aero gör ju över 270 blås och då är det kört. mussen orkar ju bara runt 245 så några rejs blir det inte. annat var det med corvetten. den ville de inte raca med då alla visste att de fick pingel utav bara helvete.

Fast jag kör hellre mustang än v70 :--

Visst kan man gasa lite men svensson, men inget jag gör när familjen sitter i och det tycker jag är väldigt idiotiskt och göra "bara för att man känner för att gasa" när småbarnen är med. Har sett VÄLDIGT många som kör som dårar med barn i bil (omkörningar på fel sida, i rusningstrafik och regn) och då tänker man vad de människorna tänker med eller om de har nåt att tänka med :evil:

Visst att svenssonbilarna kan komma upp i hög fart, med tiden dit är ju sämre än mussen. Även med turbo så har de inte vrid till det :lol:

Link to comment
Share on other sites

Na håller inte med där, man ska akta sig för Chipade Saabar i alla fall

Jag har 320 hästar och över 470 nm och jag är bara en mellanstor fisk

i trimm träsket när det gäller Saabar, Volvo kan jag för dåligt men det

är säkert lika där. :P:P

Det är ju i starten och dom första 6o-80meterna som man har handikapp

med framhjulsdriften men när man får i 3an sen är det oftast klart. :P

Men ett race som startar i 70 knyck till exempel då ska motståndare ha

jäkligt mycket under huven, först till 260 kmh vinner. :clap::P

Mitt chip klipper vid 280 knyck. :P

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

När jag tänker på vad JanneS skrev ang barn i bilen och vrålkörning, har det säkert med hämtning/lämning på dagis att göra. Eller de har brådis till affären på hemvägen.

En grej jag har varit med om när det gäller hetskörning, är att de ligger precis bakom mig, saktar ner och lägger sig bakom igen. Jag personligen gillar inte när nån ligger för nära bakom bilen och när det sker, stampar jag på bromsen och släpper för markera att de ligger för nära. Tro mig, den taktiken funkar och bilen bakom gör inte om det igen. Prova när ni själva har nån nära bakom er så strålkastarna inte syns i backspegeln.

Annan grej jag såg en gång, var att pappan till en liten dotter som satt i bilen skulle tanka men stängde aldrig av motorn. :shock: Baksätet var fulla med matkassar dessutom. Jag borde sagt åt honom att stänga av motorn när han tankade för det kunde fattat eld vid pumparna och det hade inte varit så kul för lillflickan.

Link to comment
Share on other sites

När jag tänker på vad JanneS skrev ang barn i bilen och vrålkörning, har det säkert med hämtning/lämning på dagis att göra. Eller de har brådis till affären på hemvägen.

En grej jag har varit med om när det gäller hetskörning, är att de ligger precis bakom mig, saktar ner och lägger sig bakom igen. Jag personligen gillar inte när nån ligger för nära bakom bilen och när det sker, stampar jag på bromsen och släpper för markera att de ligger för nära. Tro mig, den taktiken funkar och bilen bakom gör inte om det igen. Prova när ni själva har nån nära bakom er så strålkastarna inte syns i backspegeln.

Annan grej jag såg en gång, var att pappan till en liten dotter som satt i bilen skulle tanka men stängde aldrig av motorn. :shock: Baksätet var fulla med matkassar dessutom. Jag borde sagt åt honom att stänga av motorn när han tankade för det kunde fattat eld vid pumparna och det hade inte varit så kul för lillflickan.

förr tankade jag alltid med motorn igång. Tror inte att något kan hända då pumpen är ordentligt jordad. Har dock slutat med det då folk reagerar negativt men när man var ung var det ganska kul. nu är jag bara gammal och bitter :--

Link to comment
Share on other sites

Ja, det ena konstiga betendet efter det andra är inte ovanligt!!!

Men nu med ljudet (hotrod kammarna mm) känns det mer befogat att bara puttra fram... ända tills man trycker på och skrämmer hela kvarterert!

Men riktigt kul med entusiaster som bara flinar brett i bilkön och vevar ner rutan, pricis som jag själv!!! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Du har en poäng där Robban 1, mitt ex kör som en snigel men hon har på 25 år

fått en fortkörning och det var på väg till dagis utanför en skola, sen som vanligt tror

att det är vanligt att folk blir stressade med att hämta ungar handla mat hitta parkering

det är ett ständigt stressande. :crazy:

Annar så tycker jag att det mest är ungdommar som alltid ska hetsa en att gasa

eller som ofta buskör ( man gjorde säkert det själv i den åldern.)

Åtminstone där jag bor. :crazy:

Sen finns det en jäkla massa mäniskor som man undrar hur dom har fått körkort

i fling paketet kanske. :crazy:

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Kul å hetsa lite men det får vara under vettiga gränser ...man e ju inte själv i trafiken..sen så har man ju inte så mycket å komma med i en original GT tyvärr....men sexiga e dom å låter gott ;);) ..längtar till våren å nysopade gator då blire SLP vröööl här i byn :)

Link to comment
Share on other sites

Na håller inte med där, man ska akta sig för Chipade Saabar i alla fall

Jag har 320 hästar och över 470 nm och jag är bara en mellanstor fisk

i trimm träsket när det gäller Saabar, Volvo kan jag för dåligt men det

är säkert lika där. :P:P

Det är ju i starten och dom första 6o-80meterna som man har handikapp

med framhjulsdriften men när man får i 3an sen är det oftast klart. :P

Men ett race som startar i 70 knyck till exempel då ska motståndare ha

jäkligt mycket under huven, först till 260 kmh vinner. :clap::P

Mitt chip klipper vid 280 knyck. :P

MVH Lasse. 8)

Men sen om man vänder på frågan, överladdat mot sug är ju aldrig samma sak.

Vad sägs som överladdat mot överladdat :--

För pengarna man lägger på en någorlunda ny saab turbo + trim hamnar ju en bra bit över 300 000kr

Men räcker ju med 55 000kr på en mustang S197 så har man 460hk under huven, men fortfarande under 300 000kr :lol:

Då får saaben toppa hur mycket den vill, kommer inte ifatt mussen ändå. :D

Sen kan man ju alltid fråga hur länge en toktrimmade saaben håller, mot en driftsäker V8 :shh:

Finns ju en anledning till att 60-tals mussarna fortfarande går o går o går... :clap:

Link to comment
Share on other sites

jag har lagt av med att rejjsa mot nyare Dodge Viper iaf, haha vart inte så lyckat... däremot så va det nån Tranås snubbe som ville trigga upp mig när han låg i röven på mig med en nyare Audi S6.

Bättre att sluta bry sig helt o låta dom hålla på. Safty First :thumbup:

Sen så säger endel folk här i stan att nyare mustanger är kukförlängare. haha whaaat??

Link to comment
Share on other sites

Jag har lagt ner 30.000kr på min gammla 9.5a från 1999. :P

Kan det bli billigare eller mera ös för pengarna. :P

Men jag har lungnat ner mig man börjar väl bli gammal orkar

inte reagera när folk triggar i trafiken längre gillar mer att

glida fram numera. :P

Ja gamla V8 från 60 talet ja. :P

MVH Lasse. 8)

Vad har vi sagt om att dom som har äldre mussar än 05 inte ska skriva här :--:--

(skojar bara)

Jo visst kan väl saabar å andra "vanliga bilar" vara snabba men kännsla,snabbhet,V8 å snygghet gör att mussen är mycke roligare än en saab enligt mig.

Snoppförlängare?! De får dom gärna tycka men dom behöver säkert ha en själva för att de ska "få något" :lol:

Problemet är att dom aldrig kommer att äga någon själva å det stör dom :lolno::lolno:

Link to comment
Share on other sites

Jag håller helt och hållet med dig Mike 85, V8 är bara bäst så är det

inget går upp mot mullret från en V8. :P:P:P:P:P

Det är därhör jag har fått återfall på gamla dar. :P:P:P

Bara det att innan V8 febern slog till igen så var jag en

stackare som fastnat i turbotrimmar träsket via

Saab Turbo Club of Sweden. :P:P:P

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Du har en poäng där Robban 1, mitt ex kör som en snigel men hon har på 25 år

fått en fortkörning och det var på väg till dagis utanför en skola, sen som vanligt tror

att det är vanligt att folk blir stressade med att hämta ungar handla mat hitta parkering

det är ett ständigt stressande. :crazy:

Annar så tycker jag att det mest är ungdommar som alltid ska hetsa en att gasa

eller som ofta buskör ( man gjorde säkert det själv i den åldern.)

Åtminstone där jag bor. :crazy:

Sen finns det en jäkla massa mäniskor som man undrar hur dom har fått körkort

i fling paketet kanske. :crazy:

MVH Lasse. 8)

Japp, jag har en poäng där. Hittade ditt ex äntligen gasen under sina 25 år som körkortsinnehavare? ;) Kunde inte låta bli att köra den frågan.

Klart det finns ungdomar som ska hetsa en till att köra snabbt MEN det finns även äldre som gör det också. Igår (långfredag) kom en svart bil från ingenstans i backspegeln som körde om mig efter en stund. Jag tog det lugnt tills jag såg vad för bil det var och läste på bakluckan: BMW 335. Jag vet inget om dessa modeller men hörde att det var en sexa under huven och tänkte att jag har inte tävlat mot Bmw förut så jag hängde efter bilen i hög fart. Kom dock inte förbi honom men gubben (invandrare) kunde inte dra ifrån mig heller.

Efter det såg jag ett gäng ungdomar köra i mormor-tempo med en hederlig Volvo 140. Kul att se sånt.

Link to comment
Share on other sites

Komenterar nåt som jag inte begriper,men han kanske menade att det ær fint att æven invandrare ær så pass integrerade i samhællel så dom har råd och den goda smaken så dom køper seg en BMW...

Link to comment
Share on other sites

Bra svar Fredrik :lol:

Jag har inte sagt att det inte har nån relevans för mig. Jag frågade honom vad det har för relevans enligt honom.

Tycker det låter lite fördomsfullt det han skrev men har jag uppfattat fel så ber jag givetvis om ursäkt.

Tycker du det var något som hade förstört hela historien om det inte hade nämnts?

Link to comment
Share on other sites

Det är oftast invandrare som kör BMW överallt verkar det som, men det är ganska politiskt inkorrekt att nämna det så som du gjorde. Dock skiter jag faktiskt i vilket, jag bara leker troll. Så back to the topic och ursäkta för sne spåret. :shifty:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Samma sak är det i Stockholm säkert 80% av de som kör BMW och Mercedes är invandrare och de förorter de flesta bor

i är det ännu vanligare. På 90 talet var det Volvo 740/760 som gällde i de områdena men inte nu.

Det har fått den konsekvensen att i rikemans områdena så ser man nästan alldrig BMW och Mercedes längre = ingen status

längre. Möjligen om det står AMG i rumpan kan man se en Merca i dessa områden. :shock:

De 2 sitsiga BMW sportbilarna är fortfarande poppis bland Juppisar och Mäklare av alla de slag i stan. :shock:

Lägger inga värderingar i det bara talar om hur jag tycker det ser ut i trafiken. Så är livet. :silent:

MVG Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...