tomasjonsson999 April 4, 2010 Report April 4, 2010 hej.har en mustang 71 med en 351 windsor enligt tigare ägare. skulle verkligen vilja få det bekräftat.den enda "motorkod" jag kan hitta på blocket sitter bakom startmotorn och lyder 04AE-6015-AA 6.anledningen till att jag vill gå till botten med detta är att varje gång jag köper en del så blir det fel.jag kan ju även tillägga att jag tror den har suttit en båt förut för 1. den är röd 2. den har ett pentainsug3.en mallory fördelare och en holley förgasare som vad jag kunnat forskat fram är en förgasare anpassad speciellt för marint bruk.tacksam för svar.. Citera
JanneJ April 4, 2010 Report April 4, 2010 Kan det stå D4AE istället för 04AE?i så fall är det ett 351w block från 71-74 Citera
tomasjonsson999 April 4, 2010 Author Report April 4, 2010 Kan det stå D4AE istället för 04AE?i så fall är det ett 351w block från 71-74så måste det vara, D inte 0, hittade genast massa infotack för snabbt svar!! =) Citera
Ronnie S April 5, 2010 Report April 5, 2010 Vissa båtkonverterade motorer är reverserade, dvs dom snurrar åt andra hållet än bilmotorerna. Jag vet inte om det är så i detta fall, men det kan vara värt att försöka kolla. Citera
tomasjonsson999 April 5, 2010 Author Report April 5, 2010 Vissa båtkonverterade motorer är reverserade, dvs dom snurrar åt andra hållet än bilmotorerna. Jag vet inte om det är så i detta fall, men det kan vara värt att försöka kolla.ska försöka gräva djupare i det, eller rättare sagt nån som kan ska få undersöka det närmare då jag själv är något av en novisnär det kommer till sånt tack.. Citera
fast66 April 5, 2010 Report April 5, 2010 Tror bara det funnits en Ford "Volvo Penta" marinmotor. Ring Volvo Penta och fråga efter Lelle Marcus - han vet mycket! Citera
JanneJ April 5, 2010 Report April 5, 2010 Vissa båtkonverterade motorer är reverserade, dvs dom snurrar åt andra hållet än bilmotorerna. Jag vet inte om det är så i detta fall, men det kan vara värt att försöka kolla.Märks inte det rätt tydligt när man startar bilen och lägger in drive Citera
Ronnie S April 6, 2010 Report April 6, 2010 Vissa båtkonverterade motorer är reverserade, dvs dom snurrar åt andra hållet än bilmotorerna. Jag vet inte om det är så i detta fall, men det kan vara värt att försöka kolla.Märks inte det rätt tydligt när man startar bilen och lägger in drive [/quote:3vfgs7sx]Ha-ha, jo det borde märkas då, om inte tidigare. Jag var visst ouppmärksam och läste inte att motorn redan satt i bilen, jag fick för mig att Tomas var spekulant på en båtmotor. Citera
tomasjonsson999 April 6, 2010 Author Report April 6, 2010 Vissa båtkonverterade motorer är reverserade, dvs dom snurrar åt andra hållet än bilmotorerna. Jag vet inte om det är så i detta fall, men det kan vara värt att försöka kolla.Märks inte det rätt tydligt när man startar bilen och lägger in drive [/quote:1i6sjdqc]vadå R står väll för race ? Citera
Recommended Posts