Stene Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Någon som monterat sådana? Ska tydligen vara samma typ som shelby GT 350 -66. har läst en del om dessa och de flesta verkar nöjda. Slide A Link och CalTrack genererar tydligen bättre grepp, men Underride barsen håller i axeln även vid hård inbromsning, lever inte om och ska vara mer lämpade för gata. Samt betydligt billigare. Vanliga "slapper bars" känns lite väl primitivt... Bifogar några länkar:http://www.fly-ford.com/MM0105-How_To_I ... 07html.htmhttp://mustangforums.com/forum/classic- ... eride.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Jag byggde en egen variant på momentstag:viewtopic.php?f=26&t=9043&start=255Funkar kanonbra, inga problem med hjulhopp nu längre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Gör som Janne bygg egna För X antal år sedan köpte jag exakt de "strumpstickorna" du länkar till.Jag avråder bestämt dig köpa just dom av kvalitets skäl.Riktigt uselt byggda. Klent material och usel bussning som glappar ett par mm.Jag monterade inte ens mina och dom ligger kvar på en hylla nånstans.Har du inte tillgång till svets och material köp hellre några av lite bättre kvalitet.Har tyvärr inget tips annat än akta dig för dom där billiga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stene Posted April 11, 2010 Author Report Share Posted April 11, 2010 Ok... Det finns kanske kraftigare varianter av samma modell.... Om du Per skulle snubbla över dina skulle du kanske kunna mäta c-c så man vet hur långa de ska vara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Ok... Det finns kanske kraftigare varianter av samma modell.... Om du Per skulle snubbla över dina skulle du kanske kunna mäta c-c så man vet hur långa de ska vara?Här är mått....C-C 640mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted April 12, 2010 Report Share Posted April 12, 2010 Det finns vissa Taiwan stag men jag skulle rekommendera Traction Masterssom också tillverkade dem 1965- . Det är en viss skillnad mellan de 1068 (65-66)som tillverkades då ock de som de tillverkar nu. t.ex. hade original 3 öglor förfästet under bakaxeln mot de nya som har 4. Främre staget måste svetsas fast.Var medveten om att dessa stag (over och under rides) inte var gjorda för dragracing utan banracing. Om man gör en bazai start kröker man stagen ganska lätt. Mvh Bosse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts