Nick3 April 13, 2010 Report April 13, 2010 Hej! Niklas var namnet och Jag är ny på forumet här, även ny vad det gäller mustang!Så därför har jag en massa frågor om gt (300hästarn) 2005 och uppåt! Har tänkt ringa om några jag har sett ut och det är 05:or och 06:or Med manuell låda är det något särskillt man ska fråga om då man ringer,jag vet som sagt ingenting om dessa bilar så tänkte ifall dom har nå kända svagheter/brister som man ska kolla upp?Sen så har jag heller aldrig kört någon mustang så hur är dom att köra,finns de nå mycket körglädje i dom?dom ser ju då riktigt trevliga ut, men de är ju en del pengar i dom så man vill ju vara säker på vad de är man köper! Tack på förhand!Mvh/Niklas Citera
SakariV8 April 14, 2010 Report April 14, 2010 http://grufmanbil.se/webshop/mektips/ko ... g05-09.pdfDär står det mesta om barndomsfel och annat.Det sägs ju att det är svårt att tanka 05-06 modellerna, men jag har inte haft några större svårigheter. Dessutom har de flesta pumpstationer dragit ner på flödet bara för att andra nya bilar också haft svårigheter, så det är inget särskillt att bry sig om. Körglädje finns redan från fabrik, sen beror det mycket på VAD man har kört för bilar innan. Är ju skillnad på eu/jap-leksaker och USA grejer, särskillt när du har en V8 med vrid under huven. Men det är många som fått bra väghållning med hjälp av lite handling packs och lite annat smått o gott.Sedan är det bara att säga lycka till med sökandet/köpet Citera
RoTe April 14, 2010 Report April 14, 2010 Innan du ens åker och kollar på en bil MÅSTE du ta Carfax på den. Det görs på www.carfax.com och du måste ha bilens chassienr. Detta kan du få hos vägverkets kundtjänst om du har bilens regnr, annars får du fråga säljaren. Detta är jätteviktigt då många tyvärr är krockade.Är Carfax grönt är det bara allmänt vett som gäller när du kikar på den. Kolla efter omlackerade ytor.Barnsjukdommarna är ju inte så mycket att göra åt. Jag tycker inte tankproblemet är något problem värt fixas, men det är ju så klart bra att känna till. Även spindelleder och fjäderbenlagringar. Inte så dyrt att byta, men kanske en anledning att pruta lite? Citera
Nick3 April 14, 2010 Author Report April 14, 2010 Okey dom kan vara svår att tanka, de är ju lite synd då det kommer att behöva göras ofta Tack för tipset om carfax, de känns ju som att man vill veta historiken så att man inte köper nån krockad bil... Jag har mest kört europeiska bilar tidigare så tänkte nu var de dags att testa nå amerikanskt,men jag hoppas ju inte att man blir besviken! Men skriv gärna mer om de är något annat man bör veta om dom! Mvh Citera
mike85 April 14, 2010 Report April 14, 2010 Hej å välkommen!Köp en musse!! Du kommer inte ångra dig. Har inte så mycket mer att säga än de andra men jag har inget problem med tankningen. Inte spindelleder heller, än så länge. Min har snart gott 4000 mil nu-06a å som sagt CARFAX!!Lycka till!! Citera
Alabama Grill April 14, 2010 Report April 14, 2010 Begreppet körglädje är ju ett synnerligen subjektivt bergerpp. Men trots att bilen har en urusel väghållning och att det skramlar o låter lite varstans ifrån den, så är känslan enorm. Det är ju en kultbil man sitter i. Bakhjulsdrift och inget tjafs. Jag hade hellre aldrig kört, eller ens suttit i en Mustang innan jag köpte min. Den motsvarade precis mina förväntningar när jag fick den. Mustang köper man på grund av EQ inte IQ. Lycka till! Citera
LEIF L April 14, 2010 Report April 14, 2010 Begreppet körglädje är ju ett synnerligen subjektivt bergerpp. Men trots att bilen har en urusel väghållning och att det skramlar o låter lite varstans ifrån den, så är känslan enorm. Det är ju en kultbil man sitter i. Bakhjulsdrift och inget tjafs. Jag hade hellre aldrig kört, eller ens suttit i en Mustang innan jag köpte min. Den motsvarade precis mina förväntningar när jag fick den. Mustang köper man på grund av EQ inte IQ. Lycka till!HELT O HÅLLET SANTMen sök som sagt efter spår av krockar för det verkar krylla av domeftersom en massa bilar är 3 o 4 år gamla o har gått under 1000 mil.Min teori är att dom har tillbringat lång tid på verkstan. Citera
ekeby April 14, 2010 Report April 14, 2010 köpt en 06a nu efter en tids sökande,900 mil. tog en carfax på bilen innan köp helt rent papper med 1 ägare i usa, bilen i väldigt bra skick, och jag var lyrisk när jag provkörde den,,,,hade svårt att somna på kvällen. papperna skrivs på fredag sen är den min,,,,skall bli en kul sommar att få prova min kultbil ordentligt,,,,kör nog denna sommares sen blir det 20 tums och sänkning till vintern, som sagt tittat och längtat länge men är nu lycklig ägare Citera
Slycke Johan April 14, 2010 Report April 14, 2010 Grattis till köpet Du kommer att fortsätta vara lycklig Citera
Nick3 April 15, 2010 Author Report April 15, 2010 Ja ni verkar ju då nöjda ni som kör mustang så man får lita på er då jo man har ju hört att amerikanska bilar inte har bästa väghållningen.men bara man håller den på vägen så är de ju lugnt! vad är de för vridmoment (nm) på 4,6 liters v8:an?Mvh Citera
RoTe April 15, 2010 Report April 15, 2010 vad är de för vridmoment (nm) på 4,6 liters v8:an?MvhCa 430Nm. Citera
Nick3 April 20, 2010 Author Report April 20, 2010 Okey den är hyfsat stark från botten då med 430nm... Nu är bara problemet att hitta en fin mustang till hyfsat pris också...Så är de någon som vet av en sån kan ni ju alltid säga till Citera
Recommended Posts