Jump to content

Fox Magnaflow


leozeppelin

Recommended Posts

Håller på att montera ett par Magnaflow rykrör på min -88a GT.

Och jag får det inte att passa på högersidan.

Det är det korta röret från h-pipa till ljuddämparen som spökar.

Har original h-pipa, ny vxllådskudde. Naturligtvis är allt löst och

har försökt justera efter konstens alla regler.

Nån som varit med om samma krångel?

Är det smidigast att ta bort fästet för bränsleledningarna, bocka om rörstumpen.

Kan det verkligen vara möjligt att passformen är så kass år 2010.

Jag har surfat runt och en del har också haft problem med höger rykrör, medan andra

tycker det passar utmärkt. De kanske har annnan h-pipa, x-pipa.......

Link to comment
Share on other sites

Låter skumt,

Jag har bara haft ett Flowmaster på min och vet jag förvånades över hur lätt allt kom på plats...

Däremot kan det spänna och ha sig rätt bra i h-pipan så att lossa den framme vid grenrören brukar lösa en del problem längre bak.

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Sitter Magnaflow på min bil och har märkt att passformen verkar vara halvkass. Rören tar i lite i bränsleledningsinfästningarna, och under kardan hänger det ner som en banan. Hade tänkt svetsa om diverse fästen och försöka hänga upp det i mitten vid tillfälle. Kan dock inte förtälja om det var jävligt att montera då det är föregående ägare som gjort det.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Tackar för era svar!

Kan passa på berömma din fina Fox.

H-pipa är lös och det går att justera något.

Då är det samma problem som jag har. Man får välja om ljuddämparen ska hänga ner (som en raggarbil) med rejäla spänningar vid ändröret

lr om det ska vara frigång från bränsleledningsfästet och ljuddämparen ligger någorlunda normalt, men då tar ju bakkant på ljuddämparen i kardan.

Troligtvis är Magnaflow avsett för deras egen h-pipa x-pipa som ligger ett par cm lägre.

Original ligger bakkant på höger ljuddämpare ganska nära kardan.

Ja man får väl fixa till detta på nåt sätt.

Link to comment
Share on other sites

Se bara till att du inte får ändröret för nära bak-kjolen och eller felriktat, då den lätt missfärgas eller t.o.m. förstörs.

mvh

Jocke

Håller med Jocke där - jag har själv provat.

Hade precis monterat av kattarna så det blev extra varma avgaser antar jag... och rören låg lite nära bakkjolen. En Saab 9-5 Aero låg strax bakom och ville gasa...

När jag kom hem såg jag till min förvåning att Foxen fått morrhår i "röven".... säkert 25-30cm långa plaststrån ungefär vid varje slutrör... kjolen smälte alltså och plasten drogs ut i fartvinden... såg rätt kul ut...

Men Saaben kom aldrig förbi iallafall... och då var drivlinan original förutom ej kattar och flowmaster bakåt plus lite mer tändning... Finns ju en del saab-frälsta i detta forum... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Tja grabbar. jag håller själv på just nu med avgas systemet, och jag har själv fått smaka på denna "förträffliga" passform man får om man köper eftermarknads grejjer till en lågt pris...H-pipa av märket ""CatCo´" från Tex. Summit( gillar annars Summit) passar inte ett smack mot grenrören på en Org. 5.0. Det är bara att ta fram Kap, Svets och Jigbygges kunskaper (Pappa) och börja Modifiera. Vet inte hur många timmar jobb som ligger framför oss innan det går på men "ett gäng" lär det bli....Inte kul.

Har annars en unik grej på gång med ljud-dämparna . Moddat ett par Org Ford Mustang 2005 Dämpare som med lite "slägg kontakt" + svets för fästerna faktiskt kommer passa. (även böjt upp bränsle (retur) röret något på kanten av balken.

De är ju ok med 05áns 300HK så det borde va bra. ska bli intressant att höra hur det kommer låta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...