Jump to content

Fredags crusing i STHLM


Recommended Posts

Är det så att detta är sista fredagen varje månad? När och var och hur fungerar detta? Sugen att dyka upp.. I dag åker jag till Barkarby, några som kommer vara där?

Det är bara att åka in, dom flesta åker in efter att trängselskatten lagts ner.

Sveav. som gäller.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest my little pony

Kom just hem ifrån Barkarby.....det va en sju jäkla stor bilträff....

Vi var 4 st mussar som träffades kl 19.00 som åkte dit tillsammans från en plats ca 5 km därifrån...vi fick absolut 1 parkett parkering emot IKEA huset...vi gick runt o kolla på alla dess bilar i alla dess former o modeller o färger o ljudanläggningar...tyvärr så fick en Dodge pickis antagligen växellåderas vid ett burnoutsförsök...tyvärr så jobbar jag imorgon så därför åkte jag hem lite tidigt...men det är ju 100% på en söndag så det blir ju lite i fickan då på kort tid....

Väl mött på stan sista fredagen i maj....

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Kom just hem ifrån Barkarby.....det va en sju jäkla stor bilträff....

Vi var 4 st mussar som träffades kl 19.00 som åkte dit tillsammans från en plats ca 5 km därifrån...vi fick absolut 1 parkett parkering emot IKEA huset...vi gick runt o kolla på alla dess bilar i alla dess former o modeller o färger o ljudanläggningar...tyvärr så fick en Dodge pickis antagligen växellåderas vid ett burnoutsförsök...tyvärr så jobbar jag imorgon så därför åkte jag hem lite tidigt...men det är ju 100% på en söndag så det blir ju lite i fickan då på kort tid....

Väl mött på stan sista fredagen i maj....

"my little pony"

Jaså du Bernt Littele Pony du åkte till Barkarby du och parkerade, Själv cruising around. Då var du äldst på parkeringen med nyast bil. Liksom i fredags på cruising sthlm

Parkerade tidigt och åkte hem tidigt. Annat var det med oss andra nya o äldre klubb mustanger

Ingemar CMC 2228..................

Link to comment
Share on other sites

Vi ses på sista maj-fredan.

När jag skrev att jag dyker upp om jag inte får barn var mest för att skoja till det, men 20:23 i fredags fick jag en dotter.

Link to comment
Share on other sites

Vi ses på sista maj-fredan.

När jag skrev att jag dyker upp om jag inte får barn var mest för att skoja till det, men 20:23 i fredags fick jag en dotter.

Grattis!!!:D

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Grattis Artur....

Grattis Ingemar....jag såg lite sent igår att du fyllde år...men du jag förstod då att du hade skruvat av korken på pavan dan innan...

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Kom just hem ifrån Barkarby.....det va en sju jäkla stor bilträff....

Vi var 4 st mussar som träffades kl 19.00 som åkte dit tillsammans från en plats ca 5 km därifrån...vi fick absolut 1 parkett parkering emot IKEA huset...vi gick runt o kolla på alla dess bilar i alla dess former o modeller o färger o ljudanläggningar...tyvärr så fick en Dodge pickis antagligen växellåderas vid ett burnoutsförsök...tyvärr så jobbar jag imorgon så därför åkte jag hem lite tidigt...men det är ju 100% på en söndag så det blir ju lite i fickan då på kort tid....

Väl mött på stan sista fredagen i maj....

"my little pony"

Synd att jag inte visste. Var ju där med min Ivy... Fan!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest my little pony

Jaha så var det dax igen nu med sista fredag i månaden 2012-05-25 för cruising på Sveavägen....o umgås med polare i andra Usa bilar än med ......

.....betyder eller = punkt slut....

my little pony

Link to comment
Share on other sites

Jaha så var det dax igen nu med sista fredag i månaden 2012-05-25 för cruising på Sveavägen....o umgås med polare i andra Usa bilar än med ......

.....betyder eller = punkt slut....

my little pony

Hur och när?? Brukar ni träffas någonstans vid en viss tid eller åker man bara runt, runt...? :cool:

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Svar: - Någon gemensamt ställe finns inte för en uppsamling för att åka gemensamt in till Sveavägen...

Vi själva brukar ta nått varv o sen stannar vi vid MC Donalds o fikar eller käkar nått..sen går vi ett varv o kollar på bilar...sen brukar vi ta nått varv innan vi åker hem...

Väl mött på stan...

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

En bra cruising i går, mycket intressanta bilar och glatt folk och inte så mycke stopp.

Själv gick jag och fotade lite.

Trasig Mustang, närå bara kolla lite under huven.

Unga glada flickor i Mustang cab.

Gamla o nya Mustanger.

Ung polis i gammal bil, undrar om man kan rycka ut med den? (blåljus?)

CMC 2228 Ingemar

post-4667-144839190079_thumb.jpg

post-4667-144839190106_thumb.jpg

post-4667-14483919013_thumb.jpg

post-4667-144839190145_thumb.jpg

post-4667-144839190159_thumb.jpg

post-4667-144839190168_thumb.jpg

post-4667-144839190177_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest my little pony

Jaha så är det dax med månadens höjdpunkt "sista fredagens cruising på Sveavägen" igen..

Jag hoppas ni läste DN 9 juni om historien till detta alltså lite om raggar kulturen som startade i Stockholm på slutet av -50 talet.

Det var även reportage 12 juni i tidningen "Mitt I" som delas ut gratis en gång i veckan runt o i Stockholm. där det framgick att frilans fotograf Per-Olof Sännås har gjort en fotobok om raggarkulturen o om barndomens värstingar som det står i reportaget.

Bägge dessa artiklar var läsvärda för den som vill ha lite historia om var o hur dagens cruising har uppstått..

själv var man med på slutet av -60 talet o början av -70 talet hann även vara med vid Tegelhagens slott som sen brann ned ca 1971 o det var väl efter det Flaten kom till...

Så jag kan bara säga välmött på stan på fredag bland alla fina bilar som cruisar efter Sveavägen..

Som alla vet så är nog det här absolut de roligaste som händer på en månad under sommaren..det behövs ju inget medlemsskap

o det kostar ingen entre o åker man in efter 18.30 så slipper man ju trängselavgifterna också..

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Glömde att skriva i ovanstående inlägg...att som vanligt blir det bra väder på fredagskvällen enligt vädergudarna på SMHI..

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Ojojoj....de var verkligen drag på stan ikväll....kom hem lagom till kl 24.00 då regnet börjat,,(alltså Duggregnet) som jag tror dunstade bort över Sveavägen.. de var verkligen kul o se att så många mussar var inne ikväll bland alla "finbilar"....

Jag hörde att många var rädda för Åkersberga imorgon...alltså Ekbacken.....(kan de vara att de inte har stövlar?) eller regnet som ska komma mellan 07.00-12.00 alltså 25 mm regn??.........................

Väl mött om en månad igen!

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest my little pony

Jaha så var det dax för Stockholm Cruising nu på fredag igen....och det lovas fint väder som vanligt..Kul o se dig Lassemålare förra månaden o cruisa ..tyvärr han vi aldrig snacka nått..kanske denna fredag?? vem vet..

Men först imorgon torsdag är det dax för Stäkets sjömack igen...

Och sen nästa lördag 2012-08-04 blir det ju grädden på moset när årets Stockhiolm Wheels Cruising intar staden på lördagskvällen

på Sveavägen...kan bara säga det är mäktigt..men kom itid till stan för då blir det fest...

Väl mött på stadens gator..

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Jaha så var det dax för Stockholm Cruising nu på fredag igen....och det lovas fint väder som vanligt..Kul o se dig Lassemålare förra månaden o cruisa ..tyvärr han vi aldrig snacka nått..kanske denna fredag?? vem vet..

Men först imorgon torsdag är det dax för Stäkets sjömack igen...

Och sen nästa lördag 2012-08-04 blir det ju grädden på moset när årets Stockhiolm Wheels Cruising intar staden på lördagskvällen

på Sveavägen...kan bara säga det är mäktigt..men kom itid till stan för då blir det fest...

Väl mött på stadens gator..

"my little pony"

Stockholm Cruising imorgon alltså 27/7 låter kul, samling vart o när?

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Svar till snake... Samling ..ja de flesta ställer sig tidigt vid MC Donalds till Handelshögskolan...under kvällen fylls det på till Vanadislunden o till Tegnergatan...själv brukar jag åka in vid ca 18.30 tiden o då är det redan bilar på plats...

alltså de är ingen typ gemensamträffplats för mussar...många står o kommer med sina kompisar som åker andra usabilar...

men jag ska försöka o hålla koll efter din fina Shelby...

vi brukar igland käka middag i stan på nått hak eller så blir det fika på MC donalds...har ej bestämt ännu hur det blir för idag...

Försöker o cruisa nått imellanåt men det kan bli svårt o få tag på nån p-plats igen men det brukar lösa sig..

Men väl mött på stan....

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Det var en otrolig fredag i vanlig ordning......såg en massa gamla o nya musse röra på sig fram o tillbaks på sveavägen...

kul va de...jag tänkte lägga ner min entusiasm för denna cruising här o nu på detta forum o tycker att de som vill komma in till denna fasntaskiska cruising fredagskväll har väl lärt sig det nu.....Dax o lägga ner denna tråd nu........det lever vidare själv på stan...

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest my little pony

ÄH..skriver väl året ut så ni vet att STHLM bästa träffplats är "sista fredagen" i månaden på Sveavägen i STHLM...Gud va kul de va o se dessa fina -50 -60 -70 - till 2012 USA bilar som va inne i stan igår när himlen klarna upp för denna sammankomst av USA bilar..

Men åkte hem i tid p.g.a jobb både lördag o söndag.. men självklart åker man in som alla andra sista fredagen i oktober....

Och de bästa av allt är det inte behövs nått medlemskap nånstans.......................................................................

Onödiga utgifter för en själv, för att det finns en liten krets som inte betalar medlemsavgifter själva i en klubb....

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Citat: Onödiga utgifter för en själv, för att det finns en liten krets som inte betalar medlemsavgifter själva i en klubb....

"my little pony"

Att du bara ids älta detta.

I en annan tråd har jag ju förklarat för dig att det är inget ovanligt att medlemmar i en allmännyttig ideéll förening, som gör någon form av extra arbete, såsom styrelse, revisorer, webmaster, och i vårt fall även regionsansvariga och träffansvariga får någon form av uppmuntran för att ställa sin fritid till förfogande. Att då bli befriad från avgifter är ett enkelt sätt att tillfredställa detta. Skall föreningen ge kontant ersättning, blir den arbetsgivare med de pålagor detta innebär, såsom arbetsgivaravgift, sociala avgifter, kontrolluppgift till Skatteverket m.m.

Att i dagens Sverige få någon att ställa upp "gratis" är inte lätt.

Har jag varit nog tydlig nu?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest my little pony

Bosse nocomments...

Men det är dax idag igen...på stan...lite kyligt men va gör det när man har värme i bilen...

Väl mött på Sveavägen bland lite nysnö mm....

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Kul va de o se att så många håller liv i sina bilar så långt in på säsongen....men inte ett liv utav någon gammal mustang förrutom min som går att köra så sent på säsongen, men de är väl att jag har råd för jag pröjsar ju inte nått medlemskap i denna förening....utan har råd o köra säsongen ut......

Men nu ställer jag av för säsongen den sista oktober....

Så som jag lovat så återkommer jag inte på denna tråd något mer......

Den överlever sig själv.....

väl mött på stan....

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...