Jump to content

Smakfullt........eller?


Recommended Posts

En detalj som lutningen framåt-bakåt påverkar mycket hur bilens attityd uppfattas.

Numera har jag upptäckt att även en Mustang Fastback 65-73 kan se bra ut med lite häng, i min smak är det den enda bilen som klarar det, alla andra ser sunkiga ut direkt.

Link to comment
Share on other sites

Det fulaste som finns i min värd är det som hände under 70-80 talet då folk tappade all sans och förnuft

1) Vit underedsmasssa ala 80-tal

2) Sidepipes

3) Billigt krom i motorutrymmen

4) Vit text på däcken....Värst när någon själv fyllt i med vit penna! :sick:

5) Högt bakparti och på tok för låg i fronten

På nyare Mustanger har det inte riktigt spårat ut som det var förr på 80-talet

Värst där är när man spacklar på med på tok för mycket kjolar, lampor och myggnät i grillen så de mer liknar japanska bambustaket! :thumbdown:

Smakfullt är när man inte förändrar bilens originalform/utseende allt för mycket!

Jag håller med Jannes "Less is more"

Små förändringar kan göra mycket för ögat.

Haha :!:

Håller med.

Gillar inte alls dagens tuningtrend, som gör att bilarna ser ut som dåliga kopior av Batmobile.

Link to comment
Share on other sites

ser att vit text på däcken både gillas och ogillas, det är det som sätter pricken över i:e enligt mig!!

har vit text på mina magnum 500!! GILLAR DET

tur att vi är olika :lol:

Jag har en gång i värden själv tyckt det ser "häftigt" ut med vit text.

Men även jag lärde mig vad som ser bra ut! 8)

Nu tycker jag bara det ser larvigt ut att göra reklam för olika tillverkare.

Samma sak gäller alla typer av dekaler på bilen vilket ser för j-lig ut i mina ögon.

Även där så har jag syndat med "Holley Equipped" och "Summit" dekaler på bilen.

Tur man förändras åt rätt håll med tiden! :lolno:

Link to comment
Share on other sites

Den här tråder var kul läsning, Ja jag gillar och ogillar mycket men ska man försöka säga något så ska det vara ett genomgående "tema" på bilen. Inte blandat då ser det förj--gt ut. Vit däck text som ex. så det beror helt på bilen och fälgvalet.. 15" och lite högre däcksida tycker jag det kan vara snyggt, men på modernare bilar med lägre profil på däcken :sick:

Men något av det värsta jag vet är när det blir för mycket (många ungdoms plast raketer) vissa verkar titta vad "alla" andra har och sen tar man lite här och där och misslyckas totalt.

Som tidigare talare sagt "Less is more" det håller i regel alltid!! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Har funderat på varför det inte finns någon mustang med BBS fälgar, är det ett tabu att ha Tyska fälgar på mussen :silent:BBS.jpg[/attachment:21w6lb9k]

De är ju snygga som attan, men ett hel..te att göra rent.

Link to comment
Share on other sites

BBS split är en av fälgvärldens klassiker, ligger själv inne med några serier i olika utförande....

Absolut favorit, betyder samma på euros som American Racing på vissa jänkare.

Har också kommit originalmonterade på ett antal euro-bilmodeller, detta gör kanske att man inte monterar på amerikanska bilar.

Dyra som attan, även begagnat. Men det är kvalitets-stuff, och behövs sällan balansvikt p.g.a fälgen.

Link to comment
Share on other sites

I slutet på -80talet (?) så var det en -71 Mach1(?) med breda BBS fälgar, sänkt, belly pan, rensad från dekaler och lister och väldigt röd som var outstanding och 10år före sin tid... Ändrade därmed min åsikt om 71-73 karossen som tydligen hade lite fina linjer trots allt :--

Vit däckstext är ALLTID fel :!:

Men bland det värsta är monsterstereoanläggningar med massor av högtalare och annat junk i paneler, hatthyllor och skuff. :sick:

Härmed erkänner jag att jag gillar "oldschool", är nästan 50, flintskallig och har keps :--

Link to comment
Share on other sites

Jag har själv legat på knä med vit däckpenna och kladdat på däcken en gång i tiden. Skulle aldrig göra om det! :--

Stereo med högtalare går att på ett smakfullt sätt installera i en äldre bil, multimedia blir dock alltid fel.

Har planer på att bygga en rätt avancerad ljudanläggning i min mustang men med dolda högtalare

och utan stereo, använder en liten smidig Mp3-spelare istället. (en sådan man har med sig i fickan alltså)

Eller ja, det är en polare till mig med "gömma modern utrustning under gammalt utseende nojja" som skall

göra det mesta tror jag.

Emblem etc rensar jag alla mina andra bilar på men på mustangen får de sitta kvar för att bilen skall se

"tidsenlig" ut. Det som satt i grillen offrades dock för det gjorde att bilen, ihop med stripes, fick en

lagom kaxig look. Något som även gjordes på 60-talet om jag inte är felinformerad.

Har själv bytt åsikt ang hjulbredd fram VS bak. Tyckte det såg bäst ut med lika breda runt om tidigare men

efter att ha sett ett repotage om Mustang som hade feta bakhjul på nätet (kommer ej ihåg var) ändrade

jag mig och skodde med fetare sulor bak på min.

Vilken tur att det finns så mycket olika åsikter om vad som är snygget eller inte. Annars hade ju många bilar

sett nästan likadana ut. En bil, helst inte en hobbybil, blir inte "ens egen" förräns man satt sin personliga touch

på den.

Jag är 33 men känner mig som 20 och har inte ens högt hårfäste.... ;)8)

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår inte det här med stereo i mustangen... :oops::--

Det är fullständigt omöjligt att lyssna på någonting i min bil när hastigheten överstiger 30 km/h, det viner och brôtar hela tiden. Jag har en radio men det är mest för att inte få ett sådant fult hål i panelen, första 2 åren var inte strömmen kopplad men jag fick ett ryck och snodde ihop ledningarna, varför vet jag inte :crazy:

Låter inte V8:an tillräckligt :angel:

Har förresten 1.6 mm långt hår just nu....

:--:--:--

Link to comment
Share on other sites

För min del kan det kvitta med stereo men familjen vill ha något mer än avgasljudet att lyssna på. Det är väl i första hand vid cursing som det spelas och då är hastigheten 0 > 11,5 kmh så då kan det ju funka. Sedan ser polaren det som en utmaning att bygga något som inte påverkar utseendet. Steampunk heter det btw när man bygger in modernt i gammat stuk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...