Jump to content

Recommended Posts

Jag undrar hur man ser om man har en två- eller treradig kylare. Bilen det gäller är en Mustang -65:a med 289:a

Den kylaren som sitter i har börjat läcka och eftersom jag aldrig haft problem med överhettad motor varken i bilköer eller när jag dragit husvagn trots avsaknad av både elfläkt och fläktkåpa funderar jag på att köpa en kylare med samma mått som den läckande. Den som sitter i har måtten c:a 440x35mm (bredd x tjocklek) Blir väl ungefär 17x1,4" om jag räknar rätt. Gissningsvis är det en tvåradig?

Skulle även vilja ha tips på var man kan köpa en nytillverkad kylare till bra pris i Sverige.

Det går säkert att löda om den gamla men det är även en ful buckla som jag retar mej på i den övre tanken och som syns direkt man öppnar huven.

Mvh

Bosse

VP har troligen bara Taiwanprylar - frågan om det också är den bästa kylaren?

Beroende på var en tank läcker - den kan alltid separeras och bucklan knackas ut. Sedan löds den ihop igen. Häpp ;-)

Beroende på var en tank läcker - den kan alltid separeras och bucklan knackas ut. Sedan löds den ihop igen. Häpp ;-)

Dom importerar från staterna!

Dom importerar från staterna!

Enligt personalen på VP (aug 09 då jag köpte fan shroud av dem) har deras leverantör bara Taiwanprylar - möjligt att dessa går omvägen över USA, men det hjälper ju inte mycket ;-)

Nästan all tillverkningsindustri är borta i USA och speciellt i Californien.

Miljömupparna och deras lagar samt fackföreningarna har dödat tillverkningsindustrin

och mycket har flyttat till Mexico. Mexarna gör normalt ett utmärkt jobb och till

mycket lägre kostnad. Snart springer väl vi över gränsen dit istället för tvärtom

med en skillnad. De skjuter på oss!

Vårt land är i totalt kaos och väldigt delat. 40% av alla hushåll betalar ingen federal

skatt medan resten av oss betalar alla förmåner dessa 40% får. Håller inte i längden,

så snart är vi ett nytt Grekland.

Tråkigt men sant!

Mvh Bosse P.S. klimatet är i alla fall bra i Texas