Jump to content

Recommended Posts

Hej på er!

Min motor hackar våldsamt när den får jobba lite ansträngt på låga varv.

T.ex: Jag ligger på landsväg i 60-70km/h med Växel 5 i (manuell låda) och trycker gaspedalen mer än typ en tredjedel, så börjar motorn hacka kraftigt. Man får smyga sig upp från

lite låga varv, eller växla ner ett snäpp så funkar det.

Detta kan även inträffa vid lägre växlar då jag ökar hastighet.

Någon som har nån idé på vad det skulle kunna vara?

Bilen är Mustang GT -05, orginal motormässigt, 95oktan i tanken

//Calle

Hej på er!

Min motor hackar våldsamt när den får jobba lite ansträngt på låga varv.

T.ex: Jag ligger på landsväg i 60-70km/h med Växel 5 i (manuell låda) och trycker gaspedalen mer än typ en tredjedel, så börjar motorn hacka kraftigt. Man får smyga sig upp från

lite låga varv, eller växla ner ett snäpp så funkar det.

Detta kan även inträffa vid lägre växlar då jag ökar hastighet.

Någon som har nån idé på vad det skulle kunna vara?

Bilen är Mustang GT -05, orginal motormässigt, 95oktan i tanken

//Calle

Låter som min BMW o den får jag ingen ordning på!

Jag tycker du ska ringa/maila till Grufman.

Det e nog bäst så, låter inte så hälsosämt. Hoppas det e billigt :)

// Danne

Hej på er!

Min motor hackar våldsamt när den får jobba lite ansträngt på låga varv.

T.ex: Jag ligger på landsväg i 60-70km/h med Växel 5 i (manuell låda) och trycker gaspedalen mer än typ en tredjedel, så börjar motorn hacka kraftigt. Man får smyga sig upp från

lite låga varv, eller växla ner ett snäpp så funkar det.

Detta kan även inträffa vid lägre växlar då jag ökar hastighet.

Någon som har nån idé på vad det skulle kunna vara?

Bilen är Mustang GT -05, orginal motormässigt, 95oktan i tanken

//Calle

Låter som min BMW o den får jag ingen ordning på!

Jag tycker du ska ringa/maila till Grufman.

Det e nog bäst så, låter inte så hälsosämt. Hoppas det e billigt :)

// Danne

Ja, får försöka planera in en helg snart då jag kan åka upp dit :thumbup:

Hade exakt samma problem med en BM 325, det var en tändspole som var kass. Har nyligen köpt en 05 GT så jag vet inte ännu om dom liksom BMW har en tändspole till varje cylinder.

Hade exakt samma problem med en BM 325, det var en tändspole som var kass. Har nyligen köpt en 05 GT så jag vet inte ännu om dom liksom BMW har en tändspole till varje cylinder.

med risk för att gå lite offtopic.

Kan man mäta tändspolen för o se om den e kass.

Varit o pillat lite där har en extra som jag mekat runt lite med utan förändring.

Vet iof inte om den e schysst. 525 -92a.

:)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...