Darne Posted June 9, 2010 Report Share Posted June 9, 2010 Hej!Är på gång att köpa en GT-huv till -67 -68 som enl.säljaren är en originalhuv.Hur/var på huven kan man se att det är en originalhuv och inte en reprohuv Darne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnB Posted June 9, 2010 Report Share Posted June 9, 2010 Hej!Är på gång att köpa en GT-huv till -67 -68 som enl.säljaren är en originalhuv.Hur/var på huven kan man se att det är en originalhuv och inte en reprohuv DarneTitta under huven på ramen. Ungefær midt på skjermsiden KAN det finnes en datum kod typ t.ex 3 7 D3. Oversatt betyder det 7 Mars Dearborn 3 shift. Repro har ej datumkod JohnB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darne Posted June 9, 2010 Author Report Share Posted June 9, 2010 Tack för svaret John KAN finnas svarar du Innebär det att det finns originalhuvar som "inte" är märkta Darne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnB Posted June 9, 2010 Report Share Posted June 9, 2010 Tack för svaret John KAN finnas svarar du Innebär det att det finns originalhuvar som "inte" är märkta DarneInte som jag vet, men nu er inte 67/68 dom åren jag vet mest om Dock har jag aldrig sett datummerkning på reprodelar Kansje någon med en orginalhuv kan bekrefta/avkrefta uppgiftarna Edit; Heter det avkrefta på Svenska JohnB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darne Posted June 10, 2010 Author Report Share Posted June 10, 2010 Hej!Kanske nån annan som vet lite om detta också Darne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted June 10, 2010 Report Share Posted June 10, 2010 Alla originalhuvar och bakluckor jag sett har datumkod enligt tidigarepost. Samma sak gäller det mesta på gamla Mustanger. Formatet kan vara annorlunda från pryl till pryl men de har en datumkod.Mvh Bosse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosse N Posted June 10, 2010 Report Share Posted June 10, 2010 Tack för svaret John KAN finnas svarar du Innebär det att det finns originalhuvar som "inte" är märkta DarneInte som jag vet, men nu er inte 67/68 dom åren jag vet mest om Dock har jag aldrig sett datummerkning på reprodelar Kansje någon med en orginalhuv kan bekrefta/avkrefta uppgiftarna Edit; Heter det avkrefta på Svenska JohnBPå svenska heter det väl "Bekräfta" respektive "Dementera"...Bekräfta eller dementera gärna om jag har fel ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnB Posted June 10, 2010 Report Share Posted June 10, 2010 Tack för svaret John KAN finnas svarar du Innebär det att det finns originalhuvar som "inte" är märkta DarneInte som jag vet, men nu er inte 67/68 dom åren jag vet mest om Dock har jag aldrig sett datummerkning på reprodelar Kansje någon med en orginalhuv kan bekrefta/avkrefta uppgiftarna Edit; Heter det avkrefta på Svenska JohnBPå svenska heter det väl "Bekräfta" respektive "Dementera"...Bekräfta eller dementera gärna om jag har fel !Klart. Takk JohnB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted June 10, 2010 Report Share Posted June 10, 2010 På svenska heter det väl "Bekräfta" respektive "Dementera"...Bekräfta eller dementera gärna om jag har fel !Bekräftar härmed att "Bekräfta" och "Dementera" ärmotsatsord. Jag hade en 3:a i Svenska. Men harlärt mej i vuxen ålder istället.Mvh.pools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darne Posted June 11, 2010 Author Report Share Posted June 11, 2010 Tack alla för svaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindahl CMC1601 Posted June 11, 2010 Report Share Posted June 11, 2010 Hej var ute o kollade efter datumkoden under motoruven på min 65:a, exakt var sitter den? Är målad med svart gegga under så det är inte lätt att hitta, hittade däremot denna märkning på bakluckan: 3 25 3C , vad betyder den?Mvh Håkan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnB Posted June 11, 2010 Report Share Posted June 11, 2010 Hej var ute o kollade efter datumkoden under motoruven på min 65:a, exakt var sitter den? Är målad med svart gegga under så det är inte lätt att hitta, hittade däremot denna märkning på bakluckan: 3 25 3C , vad betyder den?Mvh Håkan25 mars 3 shift eller ....nåt ditåt. er lite sent JohnB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted June 11, 2010 Report Share Posted June 11, 2010 Mars 25, shift 3 som sagt och gjord i Cleveland om jag inte missminner mig. Mvh Bosse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindahl CMC1601 Posted June 12, 2010 Report Share Posted June 12, 2010 Mars 25, shift 3 som sagt och gjord i Cleveland om jag inte missminner mig. Mvh BosseTach för det, vet du var någonstans på huven man kan förvänta sig hitta någon kod?//Håkan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnB Posted June 13, 2010 Report Share Posted June 13, 2010 Mars 25, shift 3 som sagt och gjord i Cleveland om jag inte missminner mig. Mvh BosseTach för det, vet du var någonstans på huven man kan förvänta sig hitta någon kod?//HåkanUngefær midt på sidan av ramverket. Om du øpnar huven, steller deg vid ett av hjulen og sen tittar under huven så........JohnB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts