Fastninja July 1, 2010 Report July 1, 2010 Sitter och kollar blocket efter ett nytt set fälgar och det finns ju en uppsjö olika ET på fälgarna. Vilken ET bör det vara på fälgarna till en GT? Man vill ju att det ska bredda utåt så mycket som möjligt utan att det tar i.Många fälgar är dessutom bara 7,5" breda. Går 245or på den bredden? Citera
JanneJ July 1, 2010 Report July 1, 2010 Generellt kan man säga att ET bör förändras så lite som möjligt, breddar det bara utåt ( ET blir mindre ) förändrar du spårvidden och kan om du har otur få en bil som blir väldigt spårkänslig. Det är känsligast fram, bak kan tolerera lite breddning utåt.Jag har 245/40 på en 8,5" fälg, där sitter däcket helt rätt. En 7,5" fälg är nog lite av ett gränsfall. Citera
Fastninja July 1, 2010 Author Report July 1, 2010 Ok. Så vilken ET bör man ha? 35 och högre? Vad är ET på originalfälgarna? 17" i mitt fall. Citera
JanneJ July 1, 2010 Report July 1, 2010 ET brukar finnas ingjutet på fälgen, ofta på insidan. Jag kan tyvärr inte de nyare mustangerna, kanske någon annan som vet exakt? Citera
PP July 2, 2010 Report July 2, 2010 Modell 94-04 har ET 30. Instämmer med föregående ang. spårvidd, ändrar man fram blir den spårkänslig.Lycka till i fälgdjungeln Citera
Norwall July 8, 2010 Report July 8, 2010 Skaffade Ruff racing 280 black till min. 18 tum höga, 10 tum breda bak med 285 gummi, fram 9 tum breda med 245 gummi. Ser väldigt bra ut! Behöver du hjälp med att skaffa fram ett par så hör av dig, kanske kan hjälpa till med rabatt...mvh Andreas Citera
Fastninja July 12, 2010 Author Report July 12, 2010 Hittade faktiskt ett set 8/18 LG Diamond Black. Sitter iofs bara 225 på men det botar man vid nästa däckbyte. Tack för erbjudandet iaf. Citera
Recommended Posts