Jump to content

Byte till manuell och allt som inte funkar(Kunskap om el)

Recommended Posts

Hej,

Vänder mig ytterligare en gång till er som har mycket bra ideer och besitter djup kunskap.

Jag har bytt från en automat "fmx" till en manuell 4 växlad, inget har gått smärtfritt.

Nästa problem gäller förreglingen som gör att man bara lkan starta på "park" på en automatlåda.

Jag har hittat kablaget bestående av 4 sladdar 2 svarta som inte har ström och 2 st blå som har ström (sittande i sockerbit).

har kopplat ihopp de blåa och fått startmotorn att snurra, men den tänder inte "startar ej"Nån som besitter kunskap om hur man föreglar detta för att kunna starta med manuell låda.

Mycket tacksam för svar då sommaren rusar på.

Tack och njut av vdret

Mvh Robban

Cmc 568

Hej igen,

Det blev blå till blå som funkar att starta startmotorn.Har dock fortfarande inte fått någon gnista, så bilen startar.

Någon som har ett elschema där man kan läsa av hur sladderna skall sitta från tändningsnyckeln?

En tidigar ägare har satt dit en knapp för tändningen, och allt är ett virrvarv

Mvh Robban

Hej igen,

Det blev blå till blå som funkar att starta startmotorn.Har dock fortfarande inte fått någon gnista, så bilen startar.

Någon som har ett elschema där man kan läsa av hur sladderna skall sitta från tändningsnyckeln?

En tidigar ägare har satt dit en knapp för tändningen, och allt är ett virrvarv

Mvh Robban

Hej

Kolla här: http://www.fourchisholms.com/mustangs/w ... grams.html

//Håkan