Jump to content

Recommended Posts

Har ett problem med min 67 ht den vill inte tända på alla 8.

Har bytt brytare,fördelare,cond,stift,tändkablar samt batterikablar

den surar ner stift 1,4,6,7 misstänker att förgasaren en sliten då jag har bytt

packningar samt alla andra detaljer i förgasaren

E det någon som har haft samma problem??

Har ställt flottörnivå och den är en Holley 600

Tacksam för all hjälp

Nicke

Klurar lite.....

Tänder inte på alla 8 - Har du gnista på alla 8? Kolla enkelt med en strobelampa på varje tändkabel samt lite olika varvtal.

Surar den ner på tomgång eller vid normal körning? Alltid surt på samma cylindrar? Rätt och hel tillskottsventil? Rätt bränsletryck?

Har du ett insug med delat plenum eller helt öppet inuti? Kan du och om det går så prova att vända förgasaren och testa om det surar på några andra cylindrar vid tomgång, blir dock jobbigt om det ska provas under gång med vänd förgasare.

Även om förgasaren är sliten så bör det inte bli så pass så det inte går att få en någorlunda tomgång...

För övrigt kul att läsa fler kör Holley, alla verkar ju byta till "åderbrock"....

Hej.

Såg inte i ditt inlägg att du bytt tändspole, kanske din gamla

är kraftlös, allternativ är att lägga direktplus på tändspolens

+sida för att prova om den är OK :roll:

Prova gärna att lägga plus då motorn går på tomgång, är det

något som felar så märks det bättre under gång :shock:

Kanske du har fel på den s.k. motståndskabeln som annars

original matar tändspolen med +. ;)

Det skall inte och kan egentligen inte bli olika förbränning

på stift genom att förgasaren är fel inställd, vanligast är

att alla stift påverkas med samma typ av utseende :eh:

Jag har under mer än ett år bökat med min NYA Holley

570 och inte fått motorn att gå bra, bytt allt som tänkas

kan i munstycken, ställt flotörer mm, inget har hjälpt :evil:

Plockade fram en av minna 3 gammla Holley 600 packade

om grundinställde, bultade på och startade upp, gick

klockrent :shock: , så var inte säker på att din Holley är

ok även om du packat om :think:

Men som jag skrev innan, prova att göra något med

spolen, om du nu inte gjort det ;)

Hej.

Jag har under mer än ett år bökat med min NYA Holley

570 och inte fått motorn att gå bra, bytt allt som tänkas

kan i munstycken, ställt flotörer mm, inget har hjälpt :evil:

Plockade fram en av minna 3 gammla Holley 600 packade

om grundinställde, bultade på och startade upp, gick

klockrent :shock: , så var inte säker på att din Holley är

ok även om du packat om :think:

Men som jag skrev innan, prova att göra något med

spolen, om du nu inte gjort det ;)

Tjena, Lars!

Bara en liten fråga jag har med en 570 Street avenger, Vad hade du för problem med din?

Hej.

Samma förgasare, tror att det är något i tillverkning som inte

är rätt, det sägs att nyare Holley inte är som dom gammla p.g.a.

Asiatisk tillverkning lite sämmre med kontrollen :roll:

Går kanon på högvarv, svår kall, gjort alla tänkbara inställningar

chooke mm, självdör inom 10 sekunder, omstart magiskt antal

3 gånger, sedan går den en stund ojämt tills den blir något varm :eh:

Varm motor går den bra utan större problem men fortfarande så

vill den vara grinig efter att den stått en stund :o

Har provat med 57-62-67 munstycken, ingen större skillnad,

luftskruvar har alltid måst skruvas ut ca 2½-3 varv för att

få motorn att gå, bytt insprutmunstycke till de olika som

finns, ingen skillnad :?

Förgasaren är avsedd för automat och har därför el chooke,

den har justerats efter alla konstens regler, enligt medföljade

DVD, föresten har hela förgasaren justeras som bekrivs för

att få fullgod funktion men inte ens det har hjälpt :roll:

Jag har skruvat Holley ganska mycket och vet vad jag kan

och inte kan, det finns egentligen inga hemligheter, jag

kan bara erkänna att den gamla typen som den 600 som

jag monterat nu funkar hur bra som helst och är en dröm

gämfört med den nya 570 :-|

Tjena igen jo jag har bytt tändspole men måste man ha motståndet eller ? E på väg och fixa nya stift samt låna en annan förgasare och testa om det funkar jag återkommer med svar inom kort

Hej.

Förlåt kapningen av tråden, jag tror i alla fall att

du har något i tändning som är problemet, en annan

sak som inte många tänker på när dom byter tänd-

kablar är att 8mm silikon kablar kan ställa till en del,

för att dom ofta inte går ner ordentligt i fördelar-

lockets urtag, har själv fått erfara detta ;)

Fortsättning på Holley 570

Jag har nu monterat 3 stycken på två olika bilar, min egen 67a med lite lagom 302a (högkompkolvar, kam, lite portade toppar, performer rpm insug, headers mm), en 67a med 289 (kam, weiand stealth insug och headers) samt en gång till på min 67a då min far norpade gamla 570in till en "flathead" kompressorsetup.

Förgasarna har aldrig funkat rakt ur kartong... det håller jag med om. Men med en bestyckning av munstycken, justering av accpump samt ÅTDRAGNING AV SAMTLIGA FÖREKOMMANDE SKRUVFÖRBAND - kineser verkar vara försiktiga att dra åt... Bla satt accpumpmunstyckena lösa i venturin och dessa vill man ju gärna inte ha ner i motorn.

I de fall det vart elchoke (2ggr) har jag valt att haka av staget som styr spjället och låsa detta fullt öppet, jag tycker det har räckt gott o väl med enbart tomgångshöjningen.

Tomgången har jag inte heller nåt att anmärka på, 289an går rent o fint på tomgång - denna motor har även en bra bränsleekonomi med C4 automat. Drar i 1,7liter per mil med normal husvagn, det gör visst vissa Edelbrockare utan vagn :P .

Min tomgång på 67 är också okej, jag har lite kam och gillar ganska låg tomgång så ligger på 600-650rpm och förgasaren är inskruvad på max vacuum på tomgångsskruvarna. I detta läget får jag givetvis möta med lite choke (läs tomgångshöjning) om motorn har vart stående en lite längre stund...

Men ni kanske menar att en 40 år gammal Mustang med förgasare ska starta o gå som en ny bil?

Nu kanske tråden kom av sig ordentligt men men.....

Nicke73 - har du samma komp på alla cylindrar?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...