Jump to content

Styled Steel Wheel till en 66:a?


JohanC

Recommended Posts

Är det någon som har tips på var man kan få tag på Styled Steel Wheel till kvalitet? Verkar finnas många handlare både i Sverige och USA, men det är svårt för en nybörjare att välja rätt. Funderar på 65:ans version med helkrom.

Idag sitter plåtfälgar med ChampionSE LeMans däck 195/75 R14, och undrar även om det är 14x5'' eller 14x6'' som mina nuvarande däck passar på? Tacksam för alla köpråd och tips om vad tänka på när det gäller däck/fälg. Mussen har trumbromsar runtom utan servo.

Link to comment
Share on other sites

Undertecknad hade för ett tag sedan en komplett serie (nya) av premium kvalite till min '65 Fastback. Planerna ändras ibland, så jag lade ut dom till salu.

Intresset i Sverige var lika med noll, så dom såldes i Tyskland.

Jag antar att handlare inte lagerför denna typ av produkter, då efterfråga inte tycks finnas.

Man köper billigaste uppsättning, varav minst 1 av 4 fälgar är skeva och kromet är brunt efter första regn.

Har ett omonterat set av denna typ till ('67:a) också:

http://www.specialtywheel.com/wheel-sho ... -15x7.html

Nada intresse i Sverige, så dom väntar i garaget på rätt bil....

Link to comment
Share on other sites

Bra länk Thomas hänvisar till om du vill ha bra kvalité, för det finns många Kinavarianter när det gäller fälgar.

Intressant att de har så exakta hjul för de som kräver det där lilla extra.

T.ex att magnum 500 till en 302 Boss skiljer mot en magnumfälg till andra Mustanger. Att det skiljer mellan -69 och -70 kände jag till men att kromet är sidenmatt på ekerdelen var nytt. Det stämmer när jag jämfört mot nya magnumhjul. Jag har alltid trott mina blivit matta med åren men då har de varit så från början.

Fast det kanske alla andra kände till utom jag :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det blev en beställning av en uppsättning 66:or från Mustangdelar.se som säger att de köper in sina från Specialty Wheel. Väntar leverans vilken dag som helst, och hoppas på att det är bra kvalitet. Jag följer upp denna tråd med en rapport.....

Nu åker mina fake hjulsidor bort för alltid, hoppas jag :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
(redigerad)

Var är rapporten?? Har man lovat så har man.... :lol:

 

Väcker den här tråden då jag själv är på jakt efter Styled Steel Wheels (14x6 65-års modell utan snobbring). Har hört med alla firmor (tror jag) i Sverige men inte hittat.

 

Hur tyckte du att kvaliteten är på Specialty Wheel-fälgarna, nöjd?

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...