Jump to content

Recommended Posts

Har en 289 från tidigt -65 med en vattenpump i aluminium och en transmissionskåpa i aluminium.

Har köpt en gjutjärnspump från Hansen som skulle passa rakt av, oavsett vad som suttit där tidigare....passade inte!!

Funderar på att byta transmissionskåpan till en som passar till en gjutjärnspump pga att det finns en hel del kavitationsskador i den som sitter där nu.

Kan jag bara byta kåpan till en som passar gjutjärnspumpen eller måste jag hålla mig till aluminiumpump och kåpa som det varit från början?

Vilken pump är att föredra?

Bifogar bilder på kavitationsskadorna, måste jag byta kåpan eller är det ok?

Om jag var du skulle jag byta vattenpumpen mot en aluminium pump, speciellt om det är

originalmotorn till din bil. Om inte spar både frontkåpan och den dåliga aluminiumpumpen om denna är en original Ford. Dessa pumpar är värda en bra slant om datumkod och C5 eller tidigare C4 märkningen syns. Här i USA har vi firmor som renoverar gamla pumpar.

Mvh Bosse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...