Jump to content

Recommended Posts

Spontant säger jag 20" men jag har iof ingen erfarenhet utav hur det ser ut med 22" vad jag kan minnas.

Kolla på USA forumen? mustangforums.com o allfordmustang.com (tror jag det e)

// Danne

18-20" känns ok om vi pratar nyare -05 musse, 22 ser bra ut men - inte mycket komfort kvar då ... eller har jag helt fel? Bara du själv blir nöjd så är väl allt möjligt ... :crazy: Personligen skulle jag inte slänga på något annat än just 18-20".

Var själv inne på 22" ett tag. men efter lite bild fluktande, tyckte jag det såg ut bättre ut med 20".

Dessutom kommer bromsarna se pytte små ut med 22". det gör dom redan med 20" :thumbdown: .

/Micke

jag har sänkt bil med 20tums..

det passar faktiskt bättre än man tror och dessutom är nya mustangen 05+ så jävla stor o mullig med stora skärmkanter/hjulhus så det ser mer enhetligt ut!

22tums borde mest se fjantigt ut,plus kostnader och komfort,nej jag skulle tipsa 18-20tum

Jag har också beställt 20" fälgar till min bil men kommer INTE sänka den för vägarna i min trakt är inte det bästa skicket. Blir för stötigt.

nejdå inte är det stötigt :think:

nejdå inte är det stötigt :think:

Jag läste i din signatur att du har 20" och antar du har sänkt den så kom med din bil till Trollhättan och se skicket på vägarna. ;) Självklart hoppas jag du har rätt att det blir inte stötigt. Åtminstone inte för stötigt.

Jag har också beställt 20" fälgar till min bil men kommer INTE sänka den för vägarna i min trakt är inte det bästa skicket. Blir för stötigt.

Det ser lite lustigt ut att du köpt 20" fälgar men sedan vägrar sänka pga stötigheten. Den värsta stötigheten får man genom att ha större fälgar.

20" och osänkt kommer se konstigt ut, åt minstone med original rullomkrets. Du skulle kanske valt 18" ändå...

Jag tycker inte heller man behöver sänka.

Det har sin charm både sänkt o osänkt.

Dock ska jag nog prova på sänkt till nästa år.

Mest för att jag vill ha nått o pilla me ;p

Det ser lite lustigt ut att du köpt 20" fälgar men sedan vägrar sänka pga stötigheten. Den värsta stötigheten får man genom att ha större fälgar.

20" och osänkt kommer se konstigt ut, åt minstone med original rullomkrets. Du skulle kanske valt 18" ändå...

Kom till min stad så fattar du varför jag vägrar sänka bilen och jag har 18" på bilen nu som är original. En anledning till jag inte sänker den, är jag har dåliga erfarenheter av sånt och jag vill inte bygga om den för mycket. Vill jag slicka marken, kan jag lika gärna köpa en gocart. Åsikterna om hur det ser ut sänkt eller osänkt, går isär här.

Det ser lite lustigt ut att du köpt 20" fälgar men sedan vägrar sänka pga stötigheten. Den värsta stötigheten får man genom att ha större fälgar.

20" och osänkt kommer se konstigt ut, åt minstone med original rullomkrets. Du skulle kanske valt 18" ändå...

Kom till min stad så fattar du varför jag vägrar sänka bilen och jag har 18" på bilen nu som är original. En anledning till jag inte sänker den, är jag har dåliga erfarenheter av sånt och jag vill inte bygga om den för mycket. Vill jag slicka marken, kan jag lika gärna köpa en gocart. Åsikterna om hur det ser ut sänkt eller osänkt, går isär här.

Var inte rädd för att sänka. Har själv 2" lägre med 20" fälgar och bilen är fortfarande svampig som Anna Boks mage. Precis som Robert säger, komforten tar du bort genom att öka fälgstorleken. Kolla skillnad för/efter.

Jag var på Mustangträffen i Halden idag och såg en GT med 20" fälgar som inte är sänkt vilket det såg bra ut. Jag frågade ägaren hur det var att köra bilen. Svaret blev att han märkte ingen större skillnad på nuvarande 20" jämnfört med originalfälgarna. Det fanns även en annan bil som var sänkt + 20" hjul och har fetare frontspoiler än min bil. Där kunde man se direkt att ägaren får problem med fartguppen. Ännu en anledning att inte sänka min bil med andra ord och jag håller inte med att original väghållningen är kass på 05+ bilarna. Det beror på hur tung gasfoten på respektive bilägare är i kurvorna.

min åsikt om komforten är att det (förutom ovanstående inlägg) givetvis påverkas av fälg/däck i kombination och så tycker jag det har varit sen 18års tidens volvoraggande..

jag har sänkt plus 20tums och den ligger slickad på vägen och är mycket tight i körning men eftersom däcken är mer eller mindre minimalt tunna så blir resultatet att det stöter en del,ibland riktigt mycket beroende på vägunderlaget!

En bil som går av bara h-lvette bör också ha väghållning och bromsar för detta är min åsikt!

Min kändes rent av livsfarlig vid 180-240 på kurvig spårig motorväg innan sänkning!

Jag var lite emot sänkning innan jag gjorde det men ångrar inte det minsta idag, jag körde 18" och Ford racings handling pack.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...