2fast4you August 11, 2010 Report August 11, 2010 Vad tycks där ute? Någon som har bilder på musse med 22" fälgar? eller passar det bättre med 20"? Citera
Daniel Linde August 11, 2010 Report August 11, 2010 Spontant säger jag 20" men jag har iof ingen erfarenhet utav hur det ser ut med 22" vad jag kan minnas.Kolla på USA forumen? mustangforums.com o allfordmustang.com (tror jag det e)// Danne Citera
Micke Wendel August 11, 2010 Report August 11, 2010 18-20" känns ok om vi pratar nyare -05 musse, 22 ser bra ut men - inte mycket komfort kvar då ... eller har jag helt fel? Bara du själv blir nöjd så är väl allt möjligt ... Personligen skulle jag inte slänga på något annat än just 18-20". Citera
2fast4you August 11, 2010 Author Report August 11, 2010 Ja det känns som att 20" är max. Bor i norra norrland och vill ju inte ha bh på när jag kör på våra kassa vägar. Men ändå lite sugen på hur det skulle se ut. Citera
RoTe August 11, 2010 Report August 11, 2010 Min personliga åsikt är att 18" ser bäst ut. 20" är endast ok på en sänkt bil och 22" är gräsligt oavsett vad. Citera
*Micke* August 11, 2010 Report August 11, 2010 Var själv inne på 22" ett tag. men efter lite bild fluktande, tyckte jag det såg ut bättre ut med 20". Dessutom kommer bromsarna se pytte små ut med 22". det gör dom redan med 20" ./Micke Citera
BUSET August 12, 2010 Report August 12, 2010 jag har sänkt bil med 20tums..det passar faktiskt bättre än man tror och dessutom är nya mustangen 05+ så jävla stor o mullig med stora skärmkanter/hjulhus så det ser mer enhetligt ut!22tums borde mest se fjantigt ut,plus kostnader och komfort,nej jag skulle tipsa 18-20tum Citera
Corvette August 12, 2010 Report August 12, 2010 22" är för stort... fast de är ju de som är det sköna i kråksången att alla har sin egen smak Citera
2fast4you August 12, 2010 Author Report August 12, 2010 Beställde 20" så får man se hur mycket den behöver sänkas när dom sitter där. Tack för era åsikter. Citera
Gtttggg August 12, 2010 Report August 12, 2010 Jag har också beställt 20" fälgar till min bil men kommer INTE sänka den för vägarna i min trakt är inte det bästa skicket. Blir för stötigt. Citera
Corvette August 13, 2010 Report August 13, 2010 Jag har också beställt 20" fälgar till min bil men kommer INTE sänka den för vägarna i min trakt är inte det bästa skicket. Blir för stötigt.nejdå inte är det stötigt Citera
Gtttggg August 13, 2010 Report August 13, 2010 nejdå inte är det stötigt Jag läste i din signatur att du har 20" och antar du har sänkt den så kom med din bil till Trollhättan och se skicket på vägarna. Självklart hoppas jag du har rätt att det blir inte stötigt. Åtminstone inte för stötigt. Citera
RoTe August 13, 2010 Report August 13, 2010 Jag har också beställt 20" fälgar till min bil men kommer INTE sänka den för vägarna i min trakt är inte det bästa skicket. Blir för stötigt.Det ser lite lustigt ut att du köpt 20" fälgar men sedan vägrar sänka pga stötigheten. Den värsta stötigheten får man genom att ha större fälgar.20" och osänkt kommer se konstigt ut, åt minstone med original rullomkrets. Du skulle kanske valt 18" ändå... Citera
mike85 August 13, 2010 Report August 13, 2010 Jag har 20" osänkt. ser inte dumt ut alls. skulle gärna sänka den men kommer knappt ner i garaget som det är nu. Citera
Daniel Linde August 13, 2010 Report August 13, 2010 Jag tycker inte heller man behöver sänka.Det har sin charm både sänkt o osänkt.Dock ska jag nog prova på sänkt till nästa år.Mest för att jag vill ha nått o pilla me ;p Citera
Gtttggg August 13, 2010 Report August 13, 2010 Det ser lite lustigt ut att du köpt 20" fälgar men sedan vägrar sänka pga stötigheten. Den värsta stötigheten får man genom att ha större fälgar.20" och osänkt kommer se konstigt ut, åt minstone med original rullomkrets. Du skulle kanske valt 18" ändå...Kom till min stad så fattar du varför jag vägrar sänka bilen och jag har 18" på bilen nu som är original. En anledning till jag inte sänker den, är jag har dåliga erfarenheter av sånt och jag vill inte bygga om den för mycket. Vill jag slicka marken, kan jag lika gärna köpa en gocart. Åsikterna om hur det ser ut sänkt eller osänkt, går isär här. Citera
Alabama Grill August 13, 2010 Report August 13, 2010 Det ser lite lustigt ut att du köpt 20" fälgar men sedan vägrar sänka pga stötigheten. Den värsta stötigheten får man genom att ha större fälgar.20" och osänkt kommer se konstigt ut, åt minstone med original rullomkrets. Du skulle kanske valt 18" ändå...Kom till min stad så fattar du varför jag vägrar sänka bilen och jag har 18" på bilen nu som är original. En anledning till jag inte sänker den, är jag har dåliga erfarenheter av sånt och jag vill inte bygga om den för mycket. Vill jag slicka marken, kan jag lika gärna köpa en gocart. Åsikterna om hur det ser ut sänkt eller osänkt, går isär här.Var inte rädd för att sänka. Har själv 2" lägre med 20" fälgar och bilen är fortfarande svampig som Anna Boks mage. Precis som Robert säger, komforten tar du bort genom att öka fälgstorleken. Kolla skillnad för/efter. Citera
2fast4you August 14, 2010 Author Report August 14, 2010 Ingen av dessa prylar är avsedda för komfort däremot för kom fort. Citera
Gtttggg August 14, 2010 Report August 14, 2010 Jag var på Mustangträffen i Halden idag och såg en GT med 20" fälgar som inte är sänkt vilket det såg bra ut. Jag frågade ägaren hur det var att köra bilen. Svaret blev att han märkte ingen större skillnad på nuvarande 20" jämnfört med originalfälgarna. Det fanns även en annan bil som var sänkt + 20" hjul och har fetare frontspoiler än min bil. Där kunde man se direkt att ägaren får problem med fartguppen. Ännu en anledning att inte sänka min bil med andra ord och jag håller inte med att original väghållningen är kass på 05+ bilarna. Det beror på hur tung gasfoten på respektive bilägare är i kurvorna. Citera
BUSET August 15, 2010 Report August 15, 2010 min åsikt om komforten är att det (förutom ovanstående inlägg) givetvis påverkas av fälg/däck i kombination och så tycker jag det har varit sen 18års tidens volvoraggande..jag har sänkt plus 20tums och den ligger slickad på vägen och är mycket tight i körning men eftersom däcken är mer eller mindre minimalt tunna så blir resultatet att det stöter en del,ibland riktigt mycket beroende på vägunderlaget! Citera
Gäst August 15, 2010 Report August 15, 2010 En bil som går av bara h-lvette bör också ha väghållning och bromsar för detta är min åsikt!Min kändes rent av livsfarlig vid 180-240 på kurvig spårig motorväg innan sänkning!Jag var lite emot sänkning innan jag gjorde det men ångrar inte det minsta idag, jag körde 18" och Ford racings handling pack. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.