Jump to content

Featured Replies

  • Author
comment_96530

Jag har ju wire på min 68:a. Men det blir ju så mycket

mer komplicerat med ett stag från förgasaren. Eller?

Och stampa av den wiren? Hm... :problem: Den är ju tjock ju.

Då måste ju nåt annat bli krokigt eller böjt.

Mvh.

pools

comment_96565

Jag funderade också på det igår när jag monterade min Lokar Kickdownvajer (min ska ju ha stag original)

De nackdelar jag kan tänka mig är att vajer kräver små justeringar efter ett tag eftersom vajern förlängs något och man tappar lite av både kickdowneffekten och kanske också förlorar lite oljetryck i lådan. Kanske folk inte gjorde detta och man fick problem. Förmodligen tar det längre tid innan kickdownstagen blir slitna. Dock bara gissningar och spekulationer förstås!!

Mvh. Mats

CMC 2089

comment_96650

Vajer är överlägset bäst och någon töjning av vajern är i det närmaste orimligt.

Kraften som behövs för att flytta kickdown armen är ytterst liten.

Att Ford körde med stag är enkelt...Det är betydligt billigare att tillverka! :thumbdown:

Resultatet med stag blir att varenda bil har olika tidpunkter då kickdownen aktiveras.

När kickdown är aktiverad så ökar oljetrycket på alla lamellpaket/band.

Därför är det skadligt att köra hårt med en bil som saknar kickdown eftersom när man ger full gas så har lådan lågt oljetryck.

Då tar det inte lång stund innan lådan är ett renoveringsobjekt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...