FastMagnus September 6, 2010 Report September 6, 2010 Vi har fått hem en st snudd på orörd 69a cabbe så här såg det ut kl 18 idag 2 timmar senare var det tomt under huvenDSC02922.JPG[/attachment:1wv0xmy7] Citera
Per Berglund September 6, 2010 Report September 6, 2010 Kul! Men bilden du fota med reservdels numret antyder väll att plåten är utbytt?C9ZZ är vad jag minns reservdel. Kanske frontsmälld? Men alltid kul med originalbilar där nästan alla delar finns! Citera
FastMagnus September 7, 2010 Author Report September 7, 2010 Jag skrev snudd på Motorrums tvätt och rostrep på börjad Citera
FastMagnus September 9, 2010 Author Report September 9, 2010 1A Bakskärmen på plats. Svetsat kant i kant. Återstår lite fin rikt så är den klar sen får lackaren ta över Citera
JanneJ September 11, 2010 Report September 11, 2010 Bra jobbat Magnus Det är inte så ofta man ser en 69:a cab av någon anledning, 65-66:or dräller det av i jämförelse. Efter att ha tittat på bilen i verkligheten måste jag säga att den är ett bra utgångsobjekt. Inte mycket rost, mest krockskador, cabbe och inredning naturligtvis slitna men är förhållandevis billiga att åtgärda. Snygg färgkombination, grön med svart cab. Ett par lagom fälgar och rätt stuk på fjädringen så blir det en riktig eyecatcher. Citera
CMC 1061 Berra September 11, 2010 Report September 11, 2010 Jag är imponerad på din atack mekning. Fint ser det ut att bli med. Härligt att se Magnus.Berra Citera
bege September 11, 2010 Report September 11, 2010 Härligt att se handlingskraftiga killar hantera en fin bil. Önskade att man själv hade sån energi.Lycka till skall följa det i både bild och verklighet. Citera
FastMagnus September 29, 2010 Author Report September 29, 2010 Bilen klar för blästring.. Sen får väl vi se om svetsen måste fram igen.............. Citera
FastMagnus September 30, 2010 Author Report September 30, 2010 Tillbaks från bläster ser helt ok ut. Nu ut till lackaren för grundfärg sen några små rost skaddor som ska fixas Citera
FastMagnus October 6, 2010 Author Report October 6, 2010 Ska bara laga ett håll under batteri hyllan och ett i golvet hb. Så är det färdig svetsat. bilen har fått lite grund och se vad det lilla gjorde.......... Citera
JanneJ October 6, 2010 Report October 6, 2010 Med det här tempot hinner du ut och köra i år Skämt åsido, kul att du räddar en 69 cab och ser till att den kommer ut på vägarna igen Citera
mnilsson October 7, 2010 Report October 7, 2010 Roligt att se att det finns cabbar som inte är genomrostiga!//Mats Citera
FastMagnus October 10, 2010 Author Report October 10, 2010 Nån som har bra förslag på diskreta chassiförstärkiningar, Vi kommer att styva upp den på några ställen som vi redan har bestämt oss för; Men fler ider är alltid välkommet! Citera
JanneJ October 10, 2010 Report October 10, 2010 Nån som har bra förslag på diskreta chassiförstärkiningar, Vi kommer att styva upp den på några ställen som vi redan har bestämt oss för; Men fler ider är alltid välkommet!Cabben är ju klen på mitten så någon form av subframe connectors vore bra, extra förstärkning i trösklarna kan vara en del men jag tror ändå att effekten blir bättre med en extra balkkonstruktion under bilen - tänk fackverk. Cabben hade ju också en plåt under kardantunneln i höjd med växellådan, Ford satte inte dit plåten utan att den verkligen behövdes, kanske lite extra förstärkningar där också. Exportstaget är den viktigaste delen under huven, montecarlostaget är mer kosmetika om man inte gör en rejäl svetsad historia själv.Smaska dit en båge med framåtriktade strävor också för att få riktig ordning på stabiliteten vetja Citera
FastMagnus October 11, 2010 Author Report October 11, 2010 Allt är nu demonterat och vi har nog svetsat färdigt till 98% ikväll Citera
FastMagnus October 19, 2010 Author Report October 19, 2010 Diffen i bakaxeln är trasig... Så den ska renoveras under tiden bilen e på lack... Citera
FastMagnus October 20, 2010 Author Report October 20, 2010 Det gick inte så bra igår Hittade en gammal krockskada längs fram på huven så vi klippte av höljet för att kunna rikta under Citera
Jonasm October 20, 2010 Report October 20, 2010 Ja, ska de vara grundligt så ska de var de....men de här är lite i överkant F*n du höjer ribban för oss andra nu Skämt å.. Snyggt jobbat Citera
FastMagnus October 22, 2010 Author Report October 22, 2010 Ja, ska de vara grundligt så ska de var de....men de här är lite i överkant F*n du höjer ribban för oss andra nu Skämt å.. Snyggt jobbatTackar! Vi har lite fler grejer på G . Men bilen e redan hos lackarn jag har nu gjort ca 35 timmar ,,, Så nu är det mycket annat som ska blir klart under tiden Citera
FastMagnus October 29, 2010 Author Report October 29, 2010 Så här ser diffen ut. Den driver inte särskilt mycket just nu. Man kan ju alltid citera en annan kund " jag varvar varvar men motorn har ingen kraft" Citera
FastMagnus October 30, 2010 Author Report October 30, 2010 Ja då var det dags att göra den plåtren.... Citera
CMC 1061 Berra October 30, 2010 Report October 30, 2010 Impad på energin Magnus. Kul att följa med på denna resa är det.Berra Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.