Kristineberg Posted September 7, 2010 Report Share Posted September 7, 2010 Veckan började med en rutiservice på Grufman (4200 :- )Fick då reda på att jag även borde servla lådan + byte av "bärarmar" (ca 10000:-)Lyckades även skrapa lacken med min nya jacka (skärp som hänger i jackan)blev påbackad av en tant som inte kunde parkera utanför max hambureria. Fint skrapsår på bakfångaren.Sedan blev jag stående på kungsholmen (sjävklart dåligt läge) Bilen stendöd. Luktar ej bra / mycket bräntBogsering från sthlm till kallhäll och grufman (1200:-) (självklart inträffar detta på den mest kaotiska dagén med typ 9 möten som jag MÅSTE infinna mig på)Väl på plats. "Generatorn är paj" lite service + byte av generator 5200:-Måste påpeka (som vanligt) mycket snabb och bra service. Bilen tillbaka hel och nygenererad efter ca 20 min.Blir jag överkörd fyllo imorn så blir jag inte överaskad.Men till det possitiva:Solen sken idag och bilen rullar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe Posted September 8, 2010 Report Share Posted September 8, 2010 Låt inte Grufman lura på dig bärarmarna! Dom är svindyra!!Köp i stället från http://mustangperformance.se/Kan/vill du inte byta själv kan vilken annan verkstad som helst byta, det är busenkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette Posted September 8, 2010 Report Share Posted September 8, 2010 Ford Racing's armar är billiga.Dessa armar är inga special armar utan Ford original som satt på Shelbyn.Det spännande är att även dessa armar, original, är ersatta med ny modell (samma som används till GT också) då det inte heller höll måttet.Tyvärr finns inte dessa hos Ford Racing utan det är den gamla modellen så det får man ju väga in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BHE Posted September 8, 2010 Report Share Posted September 8, 2010 Kristineberg, vilken tur att det finns medicin o kirurger för våra farkoster!!! Hur blir det med parkeringsskadan - plast o lackjobb? Försäkringsfråga förståss. Det kanske var en dam som ville ha kontakt o blev lite desperat och till sig i trasan då du kom med mussen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe Posted September 8, 2010 Report Share Posted September 8, 2010 Ford Racing's armar är billiga.Dessa armar är inga special armar utan Ford original som satt på Shelbyn.Det spännande är att även dessa armar, original, är ersatta med ny modell (samma som används till GT också) då det inte heller höll måttet.Tyvärr finns inte dessa hos Ford Racing utan det är den gamla modellen så det får man ju väga in. Dom som prytz säljer kostar för ett par mindre pengar än vad ni tar för en bärarm.Något som väger mycket tungt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alabama Grill Posted September 8, 2010 Report Share Posted September 8, 2010 Vilken skitvecka! Min hjärna, eller det som finns kvar, hade nog också brunnit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette Posted September 10, 2010 Report Share Posted September 10, 2010 Ford Racing's armar är billiga.Dessa armar är inga special armar utan Ford original som satt på Shelbyn.Det spännande är att även dessa armar, original, är ersatta med ny modell (samma som används till GT också) då det inte heller höll måttet.Tyvärr finns inte dessa hos Ford Racing utan det är den gamla modellen så det får man ju väga in. Dom som prytz säljer kostar för ett par mindre pengar än vad ni tar för en bärarm.Något som väger mycket tungt. vi har dem också om du vill ha dem men de är ändå ersatta av bättre kvalisort men visst kan man räkna så här att man kan köpa 3 st Ford Racing (gamla modellen av SVT armar) innan man är uppe i samma kostnad som den nya modellen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest my little pony Posted September 10, 2010 Report Share Posted September 10, 2010 Ett litet svar till Robert T........läs mellan raderna....visst fan är "Kristineberg" nöjd med sin service han har fått hos Grufman, på en gång som jag fattar......Men för att tjäna lite mer pengar för att vänta på sina grejer från Håkan P..???? och vem hade då fixat det på en gång??????? ( jag fattar inte vad du tjafsar om????)Jag har använt håkan p också....men inte när det händer saker......endast beställt beställda saker av honom....Jag vill nog berömma killarna hos Grufman som ställer upp om man behöver hjälp när det händer saker.....det är nog skillnaden om vad du skriver om........antar jag.....MVH "my little pony" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe Posted September 10, 2010 Report Share Posted September 10, 2010 Ett litet svar till Robert T........läs mellan raderna....visst fan är "Kristineberg" nöjd med sin service han har fått hos Grufman, på en gång som jag fattar......Men för att tjäna lite mer pengar för att vänta på sina grejer från Håkan P..???? och vem hade då fixat det på en gång??????? ( jag fattar inte vad du tjafsar om????)Jag har använt håkan p också....men inte när det händer saker......endast beställt beställda saker av honom....Jag vill nog berömma killarna hos Grufman som ställer upp om man behöver hjälp när det händer saker.....det är nog skillnaden om vad du skriver om........antar jag.....MVH "my little pony"Mycket tråkigt att du upplever mina inlägg som att jag "tjafsar".Vad har TS upplevelse om Grufman Bil AB att göra med bärarmarnas pris? Jag är också nöjd med Grufman men jag tycker att priset på bärarmana är rent ocker. Eftersom TS skriver priset på bärarmar plus lådspolning antog jag att TS tyckte det var lite för mycket pengar att punga ut med. Jag föreslog en lösning som kapar kostnaden rejält.Du skriver också att du tycker det "hänt" något. Jag anser inte att ett påtalat bärarmsbyte är en speciell händelse. Det är sällan akut och det kan mycket väl vänta en stund.Slutligen vill jag tala om för dig att man ej använder fler än tre punktuationer i följd.PS: TS betyder TrådSkapare, en förkortning således. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest my little pony Posted September 11, 2010 Report Share Posted September 11, 2010 OKIDOKI.............................................................................................................................................MVH "my little pony" ...................................... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristineberg Posted September 17, 2010 Author Report Share Posted September 17, 2010 Jo lite skitvecka var det men man fick ju åka mustang iaf och det är få förunnat.lackjobbet får bli spotpaint i vår. Ska vara bra vad jag har hört. Fast innan det blir vinter helt så ska den få fintvätt hos gubbarna i gröndal (bilvårdsteknik) Kan rekommendera dom varmt, gjorde stora rekonden där.För att återgå till ovan:jag kan absolut nada om det som sitter under karossen på bilen Ville bara säga att grufman stod för mycket bra service då jag stod och bilen brakat. bara att komma dit (på bärgaren) så fixade dom det direkt medans jag väntade i verkstaden. Enligt mig väldigt bra service. Sedan har jag noll koll på vad man skall ge för montering och bärarmar mm. har tyvärr inte kunskapen att beställa och montera själv. jag kör och tankar, resten får andra lösa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts