Jump to content

Hjälp med headers. Dålig passform.


Larry1

Recommended Posts

Hej Mustangvänner....

Jag har en Fastback från 1969 med en 351c. Det sitter headers på den men de har så dålig pass form. De ligger ca 5cm från backen, vilket leder till att de lätt slår i. Headerserna får då en kraftig smäll så att det börjar läcka avgaser både under bilen och från topplocken.

Har någon modifierat sina headers och kan ge några bra tips och råd hur man kan göra detta..

Mvh Daniel

Cmc 483

Ps : Bilen har ingen servo

Original grenrör lär tydligen inte vara lätta och hitta, och inte heller billiga....

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har precis varit utsatt för hemska headders problem...

Jag monterade i en 351W i min HT 67:a men eftersom det inte fanns 351W i 67:or så kan ni du ju gissa hur bra mina nya Flowtech headders passade... :? Inte alls i princip...

Det tog i styrsnäckan, torpedväggen och den bärande balken samt att kollektorn pekade för mycket in mot automatlådan.... :shock:

Först tänkte jag slipa loss det ena röret från infästningen korta det och svetsa tillbaka det men först testade jag med gassvetsen och värmde upp det och sen böjde dem. Det gick fritt från styrsnäckan efter att justerat det värsta röret in mot motorn på ca 3 cm. Så jag slapp att kapa av dem.

Jag bultade fast dem i en grov järnbalk innan så att det inte skulle slå sig när jag böjde om rören. Det fungerade och nu sitter de perfekt på plats. Hoppas det löser sig!

PS. En del böjar har av någon anledning inte den fina form de hade från början. DS.

Link to comment
Share on other sites

Hej

hade liknande markkänningar med mina gamla hedders fast mest beroende på att bilen då var sänkt.

Fick lyfta motor för att få lös dessa pga utrymmesbrist.

Har 70 mach1:a med 351cl-man låda-servo.=alla fel om man läser rektabeller för alla hedderstillverkare. not available står de oftast.

Hittade dock på hooker:s sida ett par som skulle passa,

i monteringsbeskrivningen stod det att dom skulle gå att montera på plats.

HOHOHO tänkte jag.

men det gick otroligt fint, enda som tog i lite var hjälpstyrarmen som e bultad i höger sida i ramen.

Men hade jag inte köpt en pirat får ngr år sen utan en ford orginal så hade de inte heller tagit i.(lite annan hook på ford)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...