Jump to content

Recommended Posts

De vita glasen kan du köpa på VP Autoparts C5ZZ-13208-WTR 75 :-/st.

Köp runda röda reflexer på ex Biltema, malla med backljusglasen, borra och montera istället för dessa. Bromsar som drar jämt. Inställd förgasare och kanske några liter E85 i tanken som komplement för att klara CO-halten (4,5%) beroende på hur fräsch motor och förgasare är.

//Mats

Blinkers kvittar om det är gul eller vit,men SBP går i spinn över Amber eller gult parkeringsljus..

Lata importörer brukade förr bara vända blinklampan fram så att parkljuset inte lyste.

Tydligen var diet inget krav på parkljus före 70,men om det gäller än vete sjutton..

Kolla med mustang dels säljarna så finns det säkert någon som har vita glas..

tror inte det är krav på emärkning på så gamla bilar så då kan man ju till verka provisoriska själv av blästrad plexi..

SPB brukar vilja att man har emärkta reflexer däremot baktill på bilen,bara att klistra på självhäftande från tillbehörsfirmor..

varaktig km märkning på hastighetsmätaren var också ett krav förr,men hört att man kan få dispens med milesmätaren nu för tiden..

Om det finns varningsblinker(brukar sitta i handskfacket iså fall) så ska den dödas om man inte har gult blinkljus runt om (om man bryr sig)

Hej Evert

Dom brukar kolla framvagnen rätt noga, hade stort glapp i "servokolven" eller vad den heter men han tyckte det var ok ändå.

När vi var klara gick en äldre besiktningsman förbi o undrade om den var slut i framvagnens himpajimpa hemmabygge !!!

Han berättade då att motorn o servon måste vara igång för att få rätt i servon o vips var glappet borta :D , dom hade gjort denna miss o underkänt en bil tidigare.

Lycka till :wave:

Instansat chassinummer.

Röda reflexer bak.

vit p-ljus fram.

Graderad mätare i km, skall vara på tavla ej på glaset. (Det är skillnad på reg. bes och kontrollbes.)

Varningstriangel.

Vågsedel, om det ej finns på sbp:s station.

Tankvolym.

Data på motorns effekt.

Om automat, fungerande startspärr.

Fungerande bälten om det finns.

Sluten vevhusventilation.

/Tommy.

Instansat chassinummer.

Röda reflexer bak.

vit p-ljus fram.

Graderad mätare i km, skall vara på tavla ej på glaset. (Det är skillnad på reg. bes och kontrollbes.)

Varningstriangel.

Vågsedel, om det ej finns på sbp:s station.

Tankvolym.

Data på motorns effekt.

Om automat, fungerande startspärr.

Fungerande bälten om det finns.

Sluten vevhusventilation.

/Tommy.

Angående sluten vevhusventilation,alla jänkare har ju det sedan 63,och då tvingade man även bilar till 55 års modell att bygga om till den enklaste modellen..

men i Sverige har ju inte kravet varit före 1969?,kan man då tvinga en 1966 års modell att ha sluten vevhusventilation?

Antar att det mest är en hypotetisk fråga.. :D:D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...