Patrik Mustang67 Posted October 16, 2010 Report Share Posted October 16, 2010 Hej,Konstaterat att kylarelementet (mitt på) läcker på min -67 V8 Aut A/C bil. Är orginakylaren.Är det någon som reparerar sådana idag (kanske bättre alternativ än en Kinakylare) eller är det köpa ny kylare som gäller?Nån som har erfarenhet av bägge alternativen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted October 16, 2010 Report Share Posted October 16, 2010 Hade samma problem i våras...Bästa är att byta, Hansen har bra priser på kylare.Snarlika original. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted October 16, 2010 Report Share Posted October 16, 2010 Om jag var du skulle jag byta element på originalkylaren. Här i USA finns massor av firmor som gör detta men den endajag känner till i Sverige är Kylarservice i Huddinge. Tror faktisktCMC har rabatt där.Mvh Bosse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted October 16, 2010 Report Share Posted October 16, 2010 Jag har både köpt nytt och renoverat.Dyrare att renovera men kan inte säga att det blev bättre.Faktiskt fick jag åka in med kylaren ett par gånger då lödningar släppt.Men det beror ju på slarv från personen som löder.Fördel nya kylare är ju priset plus att det ser rätt ut.Många "nya" kylare är dessutom byggda på äldre stommar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson Posted October 16, 2010 Report Share Posted October 16, 2010 Köpte en ny på VP Autoparts, är nöjd med den.//Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts