Jump to content

Montera bort GTvingen


mike85

Recommended Posts

En musseägare jag pratade med tidigare hade tagit bort det runda emblemet på bakluckan (med GT-märket och där låset sitter) med hjälp av nylonlina. Han "sågade" sig igenom tejpen. Det var ett jäkla jobb men det funkade. Kanske går lika bra med vingen?

/MOS

Link to comment
Share on other sites

Har också läst att en del i usa använder en grövre fiskelina och sågar sig igenom tejpen/klistret. Ska vara en ganska grov lina, och en hyffsat lång (inte bara 30cm) så att den inte blir för varm och eventuellt skadar lacken då. Men verkar som att många lyckats med detta iallafall.

Lycka till och rapportera hur det går.

Vad gör du med hålen sen? pluggar, eller spackla och måla om luckan ?

eller du kanske ska på med en annan vinge.. ?

Link to comment
Share on other sites

På min förra bil körde ja med värmepistol när jag skulle ha bort emblem. de gick fint men nu e tydligen lacken känslig på mussen så jag tror på hårfön i så fall.

om jag fattat rätt så e de en del som bytt till en annan. tänkte att dom kunde ge mig lite råd.

Link to comment
Share on other sites

Har också läst att en del i usa använder en grövre fiskelina och sågar sig igenom tejpen/klistret. Ska vara en ganska grov lina, och en hyffsat lång (inte bara 30cm) så att den inte blir för varm och eventuellt skadar lacken då. Men verkar som att många lyckats med detta iallafall.

Lycka till och rapportera hur det går.

Vad gör du med hålen sen? pluggar, eller spackla och måla om luckan ?

eller du kanske ska på med en annan vinge.. ?

Jag ska ha bort den å lägga igen hålen. ska lacka en del andra saker över vintern tänkte ja.

tycker de e jäkligt snyggt utan vinge alls. vet att inte alla håller med :P

Link to comment
Share on other sites

Håller med om snyggt utan vinge :thumbup:

Berätta gärna hur du lägger igen hålen och hur resultatet blir, om du lackar hela bakluckan, om du får rätt kulör som stämmer exakt med bilen.

jag tänkte ta bort vingen själv å lämna in skiten själv. gjorde om en originalfront själv för ett år sen (som jag inte har kvar) den va gul från början. lackkillen beställde från staterna så de blev exakt samma kulör. ge dom bara koden så löser de sig :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

faktum är att inom någon vecka ska jag själv ta av min vinge,

så denna tråden var helt aktuell i mitt fall :)

ska se hur jag löser det på min bil

Då väntar jag tills du tagit bort din :D tänkte köpa en från skroten som de inte e några hål i å bara lacka om men dom kostar mellan 2-3000 så jag gör om originalluckan ist.

Link to comment
Share on other sites

jag körde varmluftpistol och ett lättare ryck så va den loss :wave:

Tack för de! fick du bort all tejp också?

nej det vart kvar en del men värmde då direkt på å pillade så kom den loss

när allt var borta körde jag med polertrissa så den vart blank å fin

Link to comment
Share on other sites

ja nu har jag iaf tjoffat av vingen på mussen..

gick över förväntan måste jag säga...lossa skruvar,rickade lite och av kom den! hade så lite rester kvar på luckan att jag bara putsade bort det med trasa! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

ja nu har jag iaf tjoffat av vingen på mussen..

gick över förväntan måste jag säga...lossa skruvar,rickade lite och av kom den! hade så lite rester kvar på luckan att jag bara putsade bort det med trasa! :thumbup:

Jäklar i havet va smidigt. hoppas de går lika bra för mig! E du nöjd? Hur gör du med hålen nu?

Link to comment
Share on other sites

ja det var ingen match alls... :thumbup:

jag har bytat vinge så min stora fördel är att jag inte behöver bry mig om hålen! dvs jag använder 2 av dom gamla och 2 har jag satt för med plastfilm,typ skyddsfilm för mobilskärmar etc...sitter tätt o bra!

men för att ge dig något vettigt svar alls,så måste jag säga att själva hålen inte var så vackra (och inte helt jämna med luckan efter bultarna) så det blir nog för dig att slipa ner och lacka :?

Link to comment
Share on other sites

ja det var ingen match alls... :thumbup:

jag har bytat vinge så min stora fördel är att jag inte behöver bry mig om hålen! dvs jag använder 2 av dom gamla och 2 har jag satt för med plastfilm,typ skyddsfilm för mobilskärmar etc...sitter tätt o bra!

men för att ge dig något vettigt svar alls,så måste jag säga att själva hålen inte var så vackra (och inte helt jämna med luckan efter bultarna) så det blir nog för dig att slipa ner och lacka :?

Skönt för dig. Ja kan tänka mig de, har planerat att lämna in luckan. borde inte vara svårt att måntera bort den heller. värt ett försök iaf. blir jäkligt cleant utan vinge enligt mig :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Snyggt Grabbar.......men va fan håller ner vikten nu på bakkärran??

Men ni kanske e tunga tillräckligt i baken själva??

Eller så kanske ni "inte" pressar ur de där sista km/tim på kärran??

Vem vet................men när jag pressat mina kärror så har jag hållit mig på vägen.......till den sista km/tim...som kärran klarade av..

Men det kanske inte har nån betydelse att ta bort bakvingen??

Good Luck Boys...MVH "My little pony"

Link to comment
Share on other sites

Snyggt Grabbar.......men va fan håller ner vikten nu på bakkärran??

Men ni kanske e tunga tillräckligt i baken själva??

Eller så kanske ni "inte" pressar ur de där sista km/tim på kärran??

Vem vet................men när jag pressat mina kärror så har jag hållit mig på vägen.......till den sista km/tim...som kärran klarade av..

Men det kanske inte har nån betydelse att ta bort bakvingen??

Good Luck Boys...MVH "My little pony"

Ja baktung e jag nog efter alla öl genom åren men vingen tror jag inte gör någon skillnad. jag pressar så mycke de går så vi får se till våren. skulle bli väldigt förvånad om de skulle vara någon skillnad. desutom har ju shelby GT350 ingen vinge original å den har 50hk mer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...