Jump to content

Chip


volusia

Recommended Posts

Har någon av er provat Chipboxarna som säljs billigt på Ebay.

Dom lovar 30hp extra, lägre bränsleförbrukning mm.

Ska vara förprogramerade "plug and play"

Jag är nybliven Mustang ägare, därför har jag en del funderingar.

Link to comment
Share on other sites

Nu är det ju en stor skillnad i pris på dessa chip men alla ska vara mappade och klara att köra.

Själv har jag ingen erfarenhet av dessa, men till Harley Davidson finns liknande som tunar sig själv

och funkar bra vid modifikationer på luft buller tex.

Link to comment
Share on other sites

Nu är det ju en stor skillnad i pris på dessa chip men alla ska vara mappade och klara att köra.

Själv har jag ingen erfarenhet av dessa, men till Harley Davidson finns liknande som tunar sig själv

och funkar bra vid modifikationer på luft buller tex.

för 30hkr krävs minst ett fräcsht CAI också.............

Link to comment
Share on other sites

Ok Det var precis vad jag funderar på luft och buller.

Men frågan kvarstår, törs man satsa på en chipbox?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 7173wt_940

Det får du ju fråga dig själv. Tror du något som kostar $25-30 dollar är driftsäkert och bra när en SCT handheld ligger på 350-400 dollar?

Och ska du framledes kanske byta mer saker på din Musse och vill uppgradera mjukvaran, ja då kommer du behöva en SCT ändå.

Nej, var inte dumsnål. Köp bra grejer från början.

Link to comment
Share on other sites

Nu tror jag inte att det är så illa, om man läser feedbacken så är köparna nöjda.

Själv har jag ingen erfarenhet av chip till bilar, men till Harleys vet jag att det inte är högsta priset

som gäller för att få bästa produckterna, spec när det gäller att chippa.

Och när inte grejjorna kostar mer tänker jag prova innan jag köper något dyrare.

Link to comment
Share on other sites

Mina asikter om ovanstaende produkt:

For det forsta sa finns det flera anledningar till att denna typ av produkt endast ar ett ebayfynd, och inga shoppar saljer denna. Som Fastmagnus sager sa finns ju even en stor fordel att kopa ratt fran borjan da du aven har bra support. Dessa enheter ar inte utvecklade for Mustangen. Deras s.k. ingenjorer har knappast haft Mustanger (bl.a.) av alla argangar och testat/utvecklat produkterna pa. SCT, Diablo mfl. utrvecklar all mjukvara/hardvara med bilen pa plats. Test efter test kors, och t.o.m med all den data dom har och med en custom tune fran en bra tuner sa ar ovanstaende redovissade siffror i princip omojliga att na utan andra moddar.

Den kommer INTE funka ihop med ett riktigt cold air intake. Du kommer garanterat fa en felkod om du nu satter pa en CAI och kor denna lilla enhet da den inte ar kalibrerad for det. Som nagon skrev ovan sa ar det endast ett motstand i den och lurar datorn att ga snalare och ger en annan volt till drive-by-wire systemet for att ge lite mer respons och kanslan av mer pulver.

Vi har testat en 2009 Challenger med denna enhet som kunden hade kopt forra aret, han hade aven en throttle body spacer pa bilen. Vi gav honom en gratis dynokorning bara for att visa att bade dom delarna gav INGET. Sagt och gjort sa gjorde vi 3 korningar, som bilen var med bade delar, utan motstandet och sen utan TB spacern. Siffrorna visade att han hade forlorat 8hk totalt med dessa! Visst, gasresponsen var "battre", men det ordnar man enkelt med en mapp fran vem som helst med SCT eller liknande.

Billigt ar inte alltid bra, och aven om det nu inte ar sarskilt dyrt (vilket i sig borde ge ett varningstecken) sa ar det anda bortkastade pengar!

Allt ovanstaende menas med all valmening, och enbart min erfarenhet och asikt!

/Erik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...