Mustang-sally November 26, 2010 Report November 26, 2010 Tjena alla!Jo det är ju så att jag tänker byta ut min stereo i bilen till en shaker. Vad skilljer sig en shaker 500 mot shaker 1000?Rent funktionsmässigt på stereon.det finns otroligt lite info om dessa stereosar på internet, iaf så som jag söker.Vad är ett rimligt pris för en shaker 1000? Citera
mike85 November 26, 2010 Report November 26, 2010 Tjena alla!Jo det är ju så att jag tänker byta ut min stereo i bilen till en shaker. Vad skilljer sig en shaker 500 mot shaker 1000?Rent funktionsmässigt på stereon.det finns otroligt lite info om dessa stereosar på internet, iaf så som jag söker.Vad är ett rimligt pris för en shaker 1000?Skillnaden är att 1000 har en baslåda i skuffen. Jag har en 500 som jag bytte alla högtalare till å slängde i en baslåda. Tror de låter bra mycke bättre än 1000. Här får du e länk som kanske är till hjälp http://crutchfield.custhelp.com/app/ans ... /a_id/5107 Citera
CMC-49 November 26, 2010 Report November 26, 2010 Hur gör man för att byta ut hela enheten, hur sitter den fastmonterad, tänkte byta till en pioneer?????? Citera
Mustang-sally November 27, 2010 Author Report November 27, 2010 Nu var stereon utbytt. bytet gick på max 10 minuter, det jag förvånades över var att det är så himla lätt. alla andra tidigare bilar jag haft, så är det antingen en massa andra grejjer som ska till och en jävla massa mjukvaror. i denna bil är det hederlig gammal el, som en elräv som jag klarar av. fan va skönt.Hur blev bytet från enkel CD till Shaker 1000? Det blev kalas, just att man nu kan ha AUX grejjer och MP3 funktion. stereon i sig är klart bättre än originalCD:n.Är det nån som vill att jag lägger upp en guide med bilder på hur man byter stereo? i så fall fixar jag det. Citera
Magnus Widell November 27, 2010 Report November 27, 2010 Hej,Ursäkta att jag har svårt att hänga med? Vadå saknar AUX och MP 3? Det sitter väl i mittkonsolen och är standard på alla Shaker 500 och 1000? Dessutom är de ju 6-CD växlare i sig själv? Magnus Citera
mike85 November 27, 2010 Report November 27, 2010 Hej,Ursäkta att jag har svårt att hänga med? Vadå saknar AUX och MP 3? Det sitter väl i mittkonsolen och är standard på alla Shaker 500 och 1000? Dessutom är de ju 6-CD växlare i sig själv? MagnusTrodde jag också. Hade jag ändå bytt så skulle jag bytt till en helt annan stereo. Citera
mike85 November 27, 2010 Report November 27, 2010 Hur gör man för att byta ut hela enheten, hur sitter den fastmonterad, tänkte byta till en pioneer??????Sök lite här på forumet. De ska finnas info om detta. Citera
Daniel Linde November 27, 2010 Report November 27, 2010 AUX kom som standard på shaker systemet från 2007 tror jag det va.Jag har det inte och jag har Shaker 1000. (05a)Måste iaf säga att det är ett grymt ljud i 1000 systemet. Klart fint och inga krussiduller.Men visst ett egetkomponerat system låter säkerligen ännu mera, men det svåra är ju att få det att låta bra.1000 låter jätte fint Det va som att ha bioljud när jag va på Rättviksbion i sommras. Visserligen dog batteriet när det va 10 min kvar på filmen.Baslådan drog nog för mycket misstänker jag haha..// Danne Citera
Mustang-sally November 27, 2010 Author Report November 27, 2010 Hej,Ursäkta att jag har svårt att hänga med? Vadå saknar AUX och MP 3? Det sitter väl i mittkonsolen och är standard på alla Shaker 500 och 1000? Dessutom är de ju 6-CD växlare i sig själv? Magnusjag skrev inte att dom saknar det om man kollar. jag skrev att jag nu kan ha Mp3 och AUX. tidigare hade jag inget sånt. Då nån(tidigare ägare) bytt ut stereon i min bil till en snikCD. Jag är en sån där människa som gärna vill ha original, just för det ser bäst ut, det betyder inte att det är det bästa, men jag vägrar ha nån Keffmann blipp och blopp, som ändrar text och lyser rosa. må vara crank-it-up pro med renaste ljudet i stan, men sånt faller mig inte i smaken, troligtvis för vi är otroligt olika individer. Men men ,nu fick jag shakern riktigt billigt så jag klippte te helt enkelt. Citera
mike85 November 27, 2010 Report November 27, 2010 Hej,Ursäkta att jag har svårt att hänga med? Vadå saknar AUX och MP 3? Det sitter väl i mittkonsolen och är standard på alla Shaker 500 och 1000? Dessutom är de ju 6-CD växlare i sig själv? Magnusjag skrev inte att dom saknar det om man kollar. jag skrev att jag nu kan ha Mp3 och AUX. tidigare hade jag inget sånt. Då nån(tidigare ägare) bytt ut stereon i min bil till en snikCD. Jag är en sån där människa som gärna vill ha original, just för det ser bäst ut, det betyder inte att det är det bästa, men jag vägrar ha nån Keffmann blipp och blopp, som ändrar text och lyser rosa. må vara crank-it-up pro med renaste ljudet i stan, men sånt faller mig inte i smaken, troligtvis för vi är otroligt olika individer. Men men ,nu fick jag shakern riktigt billigt så jag klippte te helt enkelt.[/quote:3sxivo4d]Okej jag förstår va du menar. Om du vill ha ännu bättre ljud e de inga konstigheter att byta högtalarna. ser original ut men låter bättre Citera
RoTe November 27, 2010 Report November 27, 2010 AUX kom som standard på shaker systemet från 2007 tror jag det va.Jag har det inte och jag har Shaker 1000. (05a)Måste iaf säga att det är ett grymt ljud i 1000 systemet. Klart fint och inga krussiduller.Men visst ett egetkomponerat system låter säkerligen ännu mera, men det svåra är ju att få det att låta bra.1000 låter jätte fint Det va som att ha bioljud när jag va på Rättviksbion i sommras. Visserligen dog batteriet när det va 10 min kvar på filmen.Baslådan drog nog för mycket misstänker jag haha..// DanneDu har väl AUX knapp på stereon? Isf är det bara en kabel du behöver eftermontera. Citera
CMC-49 November 28, 2010 Report November 28, 2010 Inge som kan förklara hur huvudenheten demonteras, vill ej skada den Citera
jaobr November 28, 2010 Report November 28, 2010 Här är en beskrivning på hur stereo och högtalare demonteras. Citera
Gtttggg November 28, 2010 Report November 28, 2010 AUX kom som standard på shaker systemet från 2007 tror jag det va.Jag har det inte och jag har Shaker 1000. (05a)Måste iaf säga att det är ett grymt ljud i 1000 systemet. Klart fint och inga krussiduller.Men visst ett egetkomponerat system låter säkerligen ännu mera, men det svåra är ju att få det att låta bra.1000 låter jätte fint Det va som att ha bioljud när jag va på Rättviksbion i sommras. Visserligen dog batteriet när det va 10 min kvar på filmen.Baslådan drog nog för mycket misstänker jag haha..// DanneAUX kom som standard från 2007.Hur lyckades du få in Rättviksradion om den ligger på en frekvens som bilradion hoppar över? Radion tar bara in udda nummer som tex 106,9 mhz eller 101,1 mhz men ska tillägga att jag pratar om Shaker 500, inte 1000. Citera
Daniel Linde November 28, 2010 Report November 28, 2010 AUX kom som standard på shaker systemet från 2007 tror jag det va.Jag har det inte och jag har Shaker 1000. (05a)Måste iaf säga att det är ett grymt ljud i 1000 systemet. Klart fint och inga krussiduller.Men visst ett egetkomponerat system låter säkerligen ännu mera, men det svåra är ju att få det att låta bra.1000 låter jätte fint Det va som att ha bioljud när jag va på Rättviksbion i sommras. Visserligen dog batteriet när det va 10 min kvar på filmen.Baslådan drog nog för mycket misstänker jag haha..// DanneAUX kom som standard från 2007.Hur lyckades du få in Rättviksradion om den ligger på en frekvens som bilradion hoppar över? Radion tar bara in udda nummer som tex 106,9 mhz eller 101,1 mhz men ska tillägga att jag pratar om Shaker 500, inte 1000.Dom sände på en frekvens som vi kunde lyssna på Annars hade det blitt stum film Citera
Gtttggg November 29, 2010 Report November 29, 2010 Dom sände på en frekvens som vi kunde lyssna på Annars hade det blitt stum film Då hade ni tur. I värsta fall fick ni använda radion på mobilen eller tjuvlyssna på grannens bilradio. Citera
Daniel Linde November 29, 2010 Report November 29, 2010 Dom sände på en frekvens som vi kunde lyssna på Annars hade det blitt stum film Då hade ni tur. I värsta fall fick ni använda radion på mobilen eller tjuvlyssna på grannens bilradio. jopp vi va lite oroliga. Vi höll på att försöka få in radion via webben men det lyckades aldrig så tur va att de sände på en bra frekvens.Enligt biljetten sände dom dock på en frekvens som inte funka. Men vi tänkte att va fan så jävla korkade kan dom inte vara. Det va ju många nyare jänkare där Citera
macattac December 1, 2010 Report December 1, 2010 Byt till Kicker KS-serie coax-högtalare.....Jag hade Mach460 i min 03a (ja jag vet Shaker är bättre original än Mach) mot en Pioneer huvudenhet och Kicker högtalare fram och bak. Sicket jävla ljud. Nu ska det in en Kicker baslåda och slutsteg också...Och allt ser fortfarande original ut. Citera
MOS December 3, 2010 Report December 3, 2010 AUX kom som standard på shaker systemet från 2007 tror jag det va.Jag har det inte och jag har Shaker 1000. (05a)Måste iaf säga att det är ett grymt ljud i 1000 systemet. Klart fint och inga krussiduller.Men visst ett egetkomponerat system låter säkerligen ännu mera, men det svåra är ju att få det att låta bra.1000 låter jätte fint Det va som att ha bioljud när jag va på Rättviksbion i sommras. Visserligen dog batteriet när det va 10 min kvar på filmen.Baslådan drog nog för mycket misstänker jag haha..// DanneDu har väl AUX knapp på stereon? Isf är det bara en kabel du behöver eftermontera.Nej, riktigt så enkelt är det inte. Man behöver ett interface som heter FRD04-AUX.Jag köpte tidigare en sådan från USA till min 06:a. Funkar klockrent. Finns numera att köpa i Sverige för en tusenlapp och är värd pengarna./MOS Citera
Mustang-sally December 4, 2010 Author Report December 4, 2010 Den dära interfaceboxen var hittar man den i SWE? det hade jag itne en aning om faktiskt, vore guld. Citera
MOS December 4, 2010 Report December 4, 2010 Här finns den:http://grufmanbil.se/sok/?q=aux/MOS Citera
Recommended Posts